پیش‌بینی ترقی از آرایش سیاسی مجلس دوازدهم

 حمیدرضا ترقی درباره آسیب‌شناسی از انتخابات مجلس دوازدهم ، گفت: آسیب‌شناسی انتخابات ابعاد متفاوتی دارد. بخشی مربوط به مشارکت مردم ، بخشی مربوط به نحوه تهیه لیست‌ها و بخشی هم مربوط به قانون جدید انتخابات که امسال برای اولین بار اجرا شد بر می‌گردد.

وی افزود: نکته دیگر آنکه، افرادی که چندان توانمندی لازم و کافی را نداشتند در لیست‌ها قرار گرفتند و حضور آنها بقیه اعضاء را که از کارآمدی، توانمندی و تخصص مناسب‌تری برای مجلس برخوردار بودند، تحت تاثیر خود قرار داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در تحلیل خود از شکل‌گیری فراکسیون‌ها در مجلس آینده، اظهار کرد: اعتقاد موتلفه از ابتدا هم بر این بود که کارکرد حزبی ایجاب می‌کند تا حزب فعالیت خود را در شناسایی و معرفی نامزدهای تراز انقلاب انجام دهد؛ یا موفق می‌شود و یا موفق نمی‌شود اما مهم این است که بتواند کارکرد حزبی درست را انجام دهد.

ترقی بیان کرد: موتلفه، هم در مرحله پیش ثبت‌نام سعی کرد نامزدهای مورد نظر خود را که آنها را صالح می‌دانست به حضور در صحنه دعوت کند و هم بعد از انتخابات مرحله اول، نامزدهایی را که به صورت مستقیم یا اشتراکی مورد حمایت قرار داده بود ،دعوت کرد و اولویت‌های مجلس را با آنان مورد بحث و بررسی قرار داد.

پیش‌بینی ترقی از آرایش سیاسی مجلس دوازدهم

وی تصریح کرد: همچنین زمینه شکل‌گیری فراکسیون حزب در مجلس را هم فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم دیدگاه‌های خود را درباره طرح‌ها و لوایحی که از طرف دولت به مجلس ارسال می‌شود، به نمایندگان منتقل کنیم.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد ۳-۴ فراکسیون در مجلس آینده داشته باشیم، هم فراکسیون اصولگرایان که حداقل ۲-۳ طیف هستند شکل می‌گیرد و هم یک فراکسیون اصلاح‌طلبان تشکیل خواهد شد.