آیا محیط آموزشگاه حضوری از نظر ابتلا به کرونا امن می باشد؟

در انتهای سال 2019 کرونا به سر تیتر اخبار جهانی تبدیل گردید. این ویروس به عنوان یکی از ویروس های جهش یافته با شباهت بسیار زیاد به آنفولانزا، قربانیان بسیاری در سراسر جهان تا به اکنون گرفته است. سرعت انتقال این ویروس در بین انسان ها بسیار بالا است. دانشمندان و محققان نیز  تاکنون نتوانسته اند هیچگونه درمانی برای مقابله با آن به دست آورند.

این ویروس کشنده بسیاری از مراکز تجاری، اداری و بازارهای جهانی را به تعطیلی کشاند و پس از گذشت چندین ماه همچنان تحقیقات درباره آن ادامه دارد بی آنکه به نتایج مثمر ثمری ختم شده باشد. مراکز آموزش عالی، مدارس و آموزشگاه های خصوصی در زمره اولین موسساتی بودند که به علت شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شدند.

 کلاس های مجازی و آنلاین در بستر اینترنت تنها پیشنهاد ممکن برای پیشرفت تحصیلی در این دوره بود. برخی از آموزشگاه های زبان با شهرت بسیار زیاد در سطح داخلی نیز مبادرت به برگزاری کلاس های آنلاین برای پیشرفت سطوح مورد نظر نمودند. مرکز آموزش زبان گات نیز یکی از آموزشگاهزبان در سطح کشور است که در راستای مبارزه با کرونا اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین متناسب با دوران کرونا نمود.

آموزش حضوری زبان در مدت کرونا

 

می‌توان گفت این اقدام یکی از غیر اصولی ترین فعالیت های علمی در سطح داخل و حتی دیگر کشورهای جهان می باشد. زمانی که تمامی مدارس و دانشگاه های عالی در راستای مبارزه با شیوع کرونا تعطیل شده اند برگزاری کلاس حضوری زبان توجیه اصولی ندارد.

محیط های آموزش حضوری از جمله محیط های مستعد انتقال بیماری های ویروسی می باشند، بنابراین بهتر است از شرکت در کلاس های حضوری حتی کلاس های زبان انگلیسی در ایام کرونا صرف نظر کرده و پیشرفت خود را در عرصه های مختلف با کلاس های مجازی و از طریق اینترنت ادامه دهید.

ما هرگز  نتایج مطلوب کلاس های حضوری را در افزایش سطح یادگیری دانش آموزان و دانشجویان انکار نمی کنیم، با این حال در شرایط خاص باید اقدامات خاصی انجام داد و از حداقل امکانات موجود نیز برای پیشرفت بهره برد. در این راستا شرکت در کلاس مجازی زبان انگلیسی مرکز آموزش زبان گات را پیشنهاد می کنیم.

71

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش و تعیین سطح آنلاین زبان تا پیش از شیوع کرونا به عنوان یکی از شیوه های پذیرفته شده و اصولی در راستای فراگیری زبان های خارجه و از جمله زبان انگلیسی شناخته شده بود اما شیوع این ویروس در داخل ایران باعث معرفی بیشتر و بهتر این شیوه آموزشی مدرن به اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان گردید.

شیوع کرونا حتی موسسات خصوصی و نیمه خصوصی را نیز به تلاش جهت استفاده از روش های خلاقانه تر با تأثیرگذاری بیشتر و نتایج مطلوب واداشت. امروزه موسسات مختلف در سراسر ایران رقابت بسیاری بر سر این مسئله داشته و هر کدام سعی می کنند با ارائه خدمات بهتر و بیشتر و همچنین استفاده از تکنولوژی های بروزتر کاربران خود را افزایش داده و شهرت و اعتبار بیشتری به دست آورند.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در کلاس های مجازی نیز به روش های مختلفی از جمله آموزش ساده، ترمیک و پیشرفته صورت می گیرد. شما برای شرکت در کلاس ها محدود به زمان و مکان خاصی نخواهید بود و می توانید از طریق یک سیستم متصل به اینترنت در کلاس حضور یابید.

در صورت اتمام جلسه آنلاین امکان دریافت ویدئو ضبط شده و کلیات جلسه برای کاربران فراهم خواهد بود. این شیوه صرفه جویی بسیاری در زمان و هزینه ‌های مربوط به رفت و آمد را به دنبال خواهد داشت و به شما جهت یک برنامه ریزی اصولی کمک خواهد کرد.

72

آیا آموزشگاه آنلاین تاثیر دارد؟

همه‌چیز به کاربر بستگی دارد! کلاس های حضوری نیز اگر بدون انگیزه دنبال شوند هیچ گونه نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. رغبت و تلاش در فراگیری زبان های خارجه و از جمله زبان انگلیسی حرف اول را می زند. متقاضیان یادگیری زبان انگلیسی با توجه به میزان پشتکار خود در کلاس های حضوری و آنلاین به سطوح مختلفی از پیشرفت دست خواهند یافت.

نمی توان انکار کرد که در کلاس های آنلاین موارد انحرافی بسیاری دیده می شود. این عوامل ممکن است ذهن فرد را درگیر نمایند اما نمی توان ادعا نمود که موارد انحرافی در کلاس‌های حضوری وجود ندارد. بنابراین می توان تلاش و انگیزه کاربر را مهمترین عامل پیشرفت و یا عدم پیشرفت در فراگیری زبان انگلیسی دانست و در این خصوص هیچ گونه تفاوتی میان کلاس حضوری و کلاس آنلاین نخواهد بود.

بسیاری از محققان بر این عقیده اند که کلاس های آنلاین به علت ارائه ویدیو های آموزشی قابلیت بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی دارند بنابراین اینگونه می توان ادعا نمود که برخی از محققان کلاس آنلاین را به شیوه ای برتر و اصولی تر در مقایسه با کلاس های حضوری می دانند.

ترفندهای آموزش آنلاین

ترفند های آموزش آنلاین یک شیوه‌ آموزشی نوین در ایران است با این حال سابقه ‌ای طولانی در کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای غربی دارد. این شیوه در ایران رواج بسیاری ندارد و به همین علت بسیاری از افراد ممکن است نگران شیوه های آموزشی و عدم نتیجه دهی آنها باشند بنابراین بهتر است موسسات آموزش زبان آنلاین نیز ترفندهای خاصی برای افزایش سطح پیشرفت کاربران در نظر بگیرند.

از مهم ترین ترفند های بالا بردن سطح کیفی کلاس های آنلاین زبان انگلیسی استفاده از شیوه های انظباطی توسط اساتید زبان است. بدین معنا که حضور کاربران مزاحم و افرادی که صرفاً برای به هم ریختن نظم کلاس آنلاین در جلسات آموزش مجازی زبان حاضر می شوند ممنوع شود و حضور دوباره آنها در جلسات منوط به تعهدات ویژه گردد. استفاده از شیوه های تشویقی همچون معرفی و تقدیر نیز از دیگر شیوه‌های مناسب برای ترغیب کاربران به فراگیری دوره های آموزشی است.

 استخدام اساتید حرفه ای با قدرت بیان بسیار بالا و همچنین استفاده از فایل های صوتی، تصویری و متنی در راستای افزایش بهره وری کلاس ها نیز پیشنهاد می گردد. ارائه یک برنامه دقیق آموزشی با ساعات مشخص، تعیین ساعات مناسب جهت تمرین و مکالمه، معرفی برنامه های آموزشی معتبر و نتیجه بخش، ارائه فایل های افزایش تمرکز و قدرت یادگیری و مواردی از این قبیل نیز مناسب خواهد بود.