5 استراتژی موثر برای آمادگی جی ار‌ای تضمینی - موسسه کوییک

آزمون عمومی جی ار ای برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در اکثر رشته‌ها مورد نیاز است. GRE مختص رشته خاص دانشگاهی نیست بلکه آزمونی است که مهارت‌های اجرایی شما را ارزیابی می‌کند. استدلال اجرایی شما مانند مدیر عامل مغز شما عمل می‌کند و برگزارکنندگان آزمون جی آر ای می‌خواهند ببینند که آن مدیر عامل از نظر تجزیه و تحلیل داده‌ها، حل مسائل و تفکر انتقادی چقدر خوب عمل می‌کند.

موفقیت در جی ار‌ای تضمینی نیازمند داشتن توانایی در اولویت‌بندی اطلاعات ارائه شده به شما و سازماندهی آنهاست که تمام اینها نشان‌دهنده توانایی حل مساله شماست.

در این مقاله نکاتی را برای آمادگی جی ار ای تضمینی آمده است که با تکیه بر آنها می‌توانید عملکرد خود را بهبود بخشید:

https://quickwithus.com/exams/آزمون-gre/

1. خواندن مطالب متفرقه تحلیلی برای موفقیت در جی ار‌ای تضمینی

آیا فکر می‌کنید بدون پرهیز از خوردن میان وعده‌هایی که کالری بیشتری نسبت به موادغذایی که ارزش بالایی دارند، می‌توانید وزن کم کنید؟ تغذیه صحیح ذهن هم براساس همین اصل استوار است و بهترین نسخه برای سلامت مهارت‌های GRE شما یک رژیم غذایی متعادل از مواد خواندنی غنی است.

اگر در اوقات فراغت خود، مطالب غیرداستانی تحلیلی تکمیلی نخوانید، آمادگی برای آزمون جی ار ای بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود. مطالعات نشان می‌دهد که دانشجویانی که در بخش کلامی GRE مهارت دارند، اغلب دانشجویان رشته‌ فلسفه بودند که در دوره کارشناسی خود با بسیاری از انواع روایت‌ها و نوشته‌های آکادمیک به خوبی آشنا داشته‌اند.

1

مطالعه در مورد موضوعات غیرمرتبط با رشته اصلی شما شاید فعالیت مورد علاقه شما در اوقات فراغت نباشد، اما باعث موفقیت شما در آزمون می‌شود. متن‌های ریدینگ GRE از شما می‌خواهد که به یک خواننده بسیار ماهر در زمینه‌های مختلف تبدیل شوید، و دانش‌جویانی که با طیف گسترده‌ای از متون آشنا هستند، مزیت قابل توجهی دارند.

2. داشتن برنامه مطالعاتی GRE منظم

مدت زمان دقیق مطالعه برای کسب نمرات بهینه GRE از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما همه داوطلبان باید تسلط کامل بر آزمون داشته باشند که معمولاً حداقل به سه ماه مطالعه نیاز دارد. اگر وقت دارید، حتی پنج ماه مطالعه می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب‌تری برساند. مهمترین چیز این است که شما یک برنامه مطالعاتی ساختاریافته داشته باشید و به آن پایبند باشید.

اطلاعات فعلی شما می‌تواند در تعیین برنامه مطالعاتی شما مهم باشد؛ اگر در درس ریاضی دبیرستان موفق هستید ممکن است زمان کمتری برای آماده شدن نسبت به داوطلبانی که استعداد کمتر در این درس دارند، داشته باشید. فقط اعتماد به نفس بیش از حد نداشته باشید و GRE را دست کم نگیرید.

یک برنامه روزانه براساس توانایی خود طراحی کنید که به هر بخش از این آزمون زمانی را اختصاص بدهد. دقت داشته باشید که تمامی مهارت‌های این آزمون را در برنامه خود لحاظ کنید.

اگر در این مسیر نیاز به مربی و معلمی باتجربه و متخصص داشتید می‌توانید با اساتید موسسه تخصصی زبان انگلیسی در ارتباط باشید. اساتید این موسسه سال‌ها تجربه موفق در زمینه آمادگی آزمون جی ار‌ای تضمینی داشته‌اند؛ به طوری که درصد قبولی و موفقیت دانشجویان آنها در این موسسه چشمگیر بوده است.

Untitled

3. در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

وقتی صحبت از گرفتن مدرک GRE می‌شود، یکی از موانع اصلی در این مسیر استرس است. شاید هر بخش از این آزمون را به صورت جدا بتوانید مدیریت کنید اما فراموش نکنید که در واقعیت باید در آزمونی که به مدت 3 ساعت و 45 دقیقه برگزار می‌شود، شرکت کنید. پس باید آماده باشید و مطمئن شوید که در طول چند ماه تلاش‌های مستمر می‌توانید از پس آن برآیید. داوطلبان با استقامت ناکافی در معرض خطر کسب نمرات پایین هستند.

آزمون آزمایشی به شما کمک می‌کند تا بتوانید زمان را مدیریت کنید. این آزمون‌ها همانند آزمون اصلی هستند و با کمک آن می‌توانید توانایی استقامت و مدیریت آزمون را بسنجید. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای نسبت به نیازهای ذهنی و جسمی آزمون داشته باشید، که در نهایت به شما این امکان را می‌دهد کل آزمون را با اطمینان و به طور موثر انجام دهید.

مطمئن شوید که آزمون‌های آزمایشی تا حد امکان شرایط آزمون اصلی را داشته باشند. چراکه می‌خواهید مغزتان به شرایط آزمون اصلی عادت کند.

4. نقاط ضعف خود را بشناسید

بخش‌هایی از آزمون جی ار ‌ای که بیشتر چالش برانگیز هستند، احتمالاً آن‌هایی هستند که کمتر به آنها علاقه دارید. اگر اهل ریاضیات هستید و از نوشتن لذت نمی‌برید، احتمالاً بخش نوشتن برایتان شبیه به باتلاق خواهد بود. برعکس، داوطلبانی که اعداد صحیح و ویژگی‌های نمایی توابع را مباحثی خسته‌کننده می‌دانند، معمولاً برای عبور از مفاهیم ریاضی باید بجنگند.

دانستن نقاط ضعف خود و اینکه چگونه می‌توانید از سدشان عبور کنید به شما این امکان را می‌دهد که سرعت مطالعه متعادلی داشته باشید. هر کاری که لازم است برای ساختار برنامه مطالعه خود انجام دهید تا بتوانید نقاط ضعف خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید. ممکن است در ابتدا چندان عملکرد خوبی نداشته باشید اما به مرور این شما برطرف می‌شود.

وقتی نوبت به حوزه‌هایی می‌رسد که در آن راحت هستید، باید توجه داشته باشید که منابعی را برای مطالعه انتخاب کنید که مهارت‌ها و دانش شما را افزایش ‌دهد نه تمرین‌هایی که برای شما آسان است. هدف این است که با کار کردن بر روی مطالبی که به نظر شما سنگین و دشوار است، بر چالش‌ برانگیزترین شرایط تمرکز کنید.

5. میزان پیشرفت خود را در نمودار رسم کنید

در مصاحبه‌های شغلی، کارفرمایان آینده‌نگر شواهدی از نحوه مشارکت متقاضیان در پروژه‌های کاری می‌خواهند. آنها همیشه به دنبال شواهد آماری و ملموس از موفقیت (مانند افزایش فروش شرکت تا 5 درصد یا کاهش هزینه‌های عملیاتی به نصف) هستند.

همچنین برای آمادگی جی ار‌ای تضمینی می‌توانید از معیارهایی که عملکرد را منعکس می‌کند بهره ببرید. ترسیم نمودار پیشرفت بسیار ضروری است، زیرا یک نمای کلی از بهبود نمره شما ارائه می‌دهد و به طور عینی اثربخشی تکنیک‌های مطالعه شما را ارزیابی می‌کند.

معیار شما برای سنجش بهبود باید شامل فاکتورهای ثابتی باشد که پیشرفت شما را به صورت هفتگی یا حتی روزانه بسنجد. ارزیابی منظم، پیشرفت‌های شما را برای هر نوع سؤال و بخش روشن می‌کند و با دنبال کردن برنامه مطالعه‌تان، می‌توانید هر گونه الگوی غیرکارآمدی را اصلاح کنید.

آیا موسسه‌ای هست که برنامه مطالعاتی برای آزمون جی ار‌ای تضمینی ارائه دهد؟

آمادگی برای آزمون جی ار ای شما را باهوش‌تر و سازگارتر می‌کند. قوانین آن می‌تواند به بهبود عادات مطالعه شما کمک کند. اختصاص فضای مطالعه که در آن بتوانید بدون حواس پرتی متمرکز مطالعه کنید می‌تواند در موفقیت شما در کسب نمرات مطلوب موثر باشد.

GRE تنها آزمون عمومی است که در سطح بین المللی توسط هزاران دانشکده تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده است، بنابراین این نشان‎دهنده مفیدی بودن آن در سوابق تحصیلیتان است. بهتر است به GRE به عنوان فرصتی برای پذیرش و بورسیه نگاه مثبت داشته باشید؛ به طوری که نمره GRE بالا حتی می‌تواند معدل پایین را جبران کند.

اگر استراتژی‌های مورد بحث در بالا را دنبال کنید، تکنیک‌های مطالعه GRE شما بهینه‌تر خواهد شد. با صرف زمان و تلاش کافی، می‌توانید انتظار پیشرفت در نمرات GRE و توانایی‌های استدلال کلی خود را داشته باشید.

موسسه زبان کوییک به صورت تخصصی کلاس‌هایی برای جی ار‌ای تضمینی ارائه می‌دهد. شما با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و با برنامه مطالعاتی که تناسب با شما طراحی شده است به صورت چشمگیری در روند یادگیری خود پیشرفت کنید. موسسه کوییک در تهران واقع شده است اما تمامی دوره‌های خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهد تا همه داوطلبان از شهرهای مختلف ایران و جهان بتوانند از اساتید برتر این حوزه بهره‌مند شوند.