آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: تمام خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند.

یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن مایع، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست کم چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

نرخ این اقلام در سال ۱۴۰۱ به ارزش ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است، لذا مقرر شد به میزان مابه‌التفاوت این مبلغ که ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است، برای هر فرد اعتبار کالا برگ اختصاص پیدا کند.

مجتبی ظفری پور افزود: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی‌تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

وی با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

برای اینکه شهروندان فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی کنند می‌توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.