نتانیاهو از درخواست پسرش برای اعدام مقامات اعلام برائت کرد

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی دوشنبه (۲۶ دسامبر) اظهارات یائیر نتانیاهو که خواستار اعدام دادستان‌ها شده بود را رد کرد. پسر نتانیاهو این درخواست را به دلیل طرح اتهامات توسط دادستان‌ها علیه پدرش مطرح کرد. 

نتانیاهو یک روز بعد از آن که یائیر نتانیاهو گفت دادستان‌های ارشد و پلیس زمانی که پدرش را به اتهام فساد تحت تعقیب قرار دادند، مرتکب خیانت شدند که به گفته او، تنها جرمی در قانون جزایی رژیم صهیونیستی است که مجازات اعدام دارد، اظهارات وی را رد کرد.  

نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در توییتی اعلام کرد: پسرم یائیر را دوست دارم که فردی مستقل با باورهای خودش است. گرچه همه حق انتقاد دارند، با چیزهایی که او گفت و دیروز منتشر شد، موافق نبودم. 

پسر نتانیاهو یکشنبه در یک برنامه رادیویی گفت که «مقامات مرتکب کودتای خودسرانه شدند. به آن می‌گویند کودتا، به آن خیانت می‌گویند. و هر کسی می‌تواند به قوانین اسرائیل نگاه کند و ببیند مجازات خیانت چیست--زندان نیست». 

به گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، اظهارات وی که سابقه اظهارنظرهای جنجال‌برانگیز و تحریک‌آمیز دارد، بازتاب حملات تقریباً مداوم علیه مجریان قانون و سیستم قضایی است زیرا حامیان رهبر لیکود (نتانیاهو) به دنبال مشروعیت‌زدایی از پرونده‌ها علیه وی بوده‌اند. 

ساعاتی بعد از اظهارنظر پسر نتانیاهو، دادستانی در بیانیه‌ای شدیداللحن ضمن بیان این که «در روزهای اخیر دوباره شاهد اظهارنظرهای تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز بوده‌ایم که ارتباطی با انتقاد مشروع ندارد»،  اعلام کرد حملات لفظی و فیزیکی علیه مقامات را به شدت دنبال می‌کند.

نتانیاهو از درخواست پسرش برای اعدام مقامات اعلام برائت کرد

یائیر نتانیاهو در توییتی که همان روز منتشر کرد، مدعی شد قصدش برجسته کردن شدت جرایم مرتکب شده طبق قوانین رژیم صهیونیستی توسط کسانی بوده که «پرونده‌سازی» کرده‌اند و نه چیزی فراتر. 

رسانه‌ها گزارش کردند که کابینه جدید رژیم صهیونیستی که هنوز مناصب وزارتی در میان اعضای آن در حال توزیع و تقسیم است، به احتمال زیاد پنجشنبه (۲۹ دسامبر) سوگند یاد خواهد کرد. در عین حال، رسانه‌های عبری شامگاه شنبه خبر دادند که صدها نفر علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه در اراضی اشغالی تظاهرات کردند. بیش از سیصد خاخام آمریکایی هم ضمن هشدار درباره سیاست‌های غیرانسانی کابینه آتی رژیم صهیونیستی برای تحریم اعضای فراکسیون «صهیونیسم مذهبی» حاضر در این کابینه، متحد شدند.

نتانیاهو طی سال‌های اخیر با سه پرونده دیگر درخصوص فساد دولتی و مالی درگیر بوده است. اولین پرونده او موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است. پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحارونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

نتانیاهو همچنین در «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است. او همه اتهامات را تکذیب کرده و گفته که اتهامات علیه او، ساختگی هستند و توسط مخالفان سیاسی و رسانه‌ها طراحی شده‌اند.