کابینه اسرائیل به پنیر سوئیسی تبدیل شده است

در جلسه کابینه رژیم اسرائیل ، رئیس موساد از یک افسر عالی رتبه درخواست کرد که گزارشی مفصل درباره اوضاع ایران از جمله منابع، نام‌ها و جزئیات حساس را ارائه دهد، اما این افسر نپذیرفت و گفت که هر چه اعلام می‌کنیم، درز می‌شود.

بر اساس این گزارش، این امر نشان می‌دهد که مسئولان صهیونیست به «ایتامار بن‌گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند، زیرا این دو وزیر اطلاعات را نه تنها به رسانه‌ها بلکه به شرکای تندروی خود، مشاوران و خاخام‌ها می‌دهند.

در همین حال، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشت که کابینه مقدس ‌تر از همه چیز بود و اکنون به پارلمانی برای سخنرانی تبدیل شده است.

شبکه صهیونیستی کان نیز به نقل از آریه درعی، رهبر حزب شاس اعلام کرد: باید به یاد داشته باشیم که جنگی در غزه داریم و هنوز به پایان نرسیده است. حدود ۱۰۰ هزار نفر به منازل خود در شمال (سرزمین های اشغالی) بازنگشتند، بنابراین کار درست، تمرکز بر روی این مساله و عدم ایجاد میدان‌های نبرد دیگر است.

به گزارش ایرنا، کینه‌جویی و مشاجرات بی‌پایان بر سر تاکتیک‌های جنگی، باعث بی اعتمادی بین بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس وزیر جنگ سابق و عضو کنونی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شده است.

اخیرا وال استریت ژورنال در این باره نوشت که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به‌دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند.

کابینه اسرائیل به پنیر سوئیسی تبدیل شده است

طی هفت ماه اخیر، این سه نفر بر سر موضوعات کلیدی برای تصمیم‌گیری نظیر چگونگی آغاز یک فشار نظامی قاطع، آزادی اسرا و اداره نوار غزه پس از جنگ دچار اختلافات شدید بوده اند و اکنون بزرگترین چالش تاریخ رژیم صهیونیستی یعنی نحوه واکنش به پاسخ تنبیهی ایران هم پیش‌روی آنهاست.

به نوشته این روزنامه، بازی با آتش این سه نفر، تعیین خواهد کرد که آیا مناقشه غزه به یک نبرد تمام‌عیار منطقه‌ای با ایران تبدیل خواهد شد یا نظم ژئوپلتیک جدید خاورمیانه کلید می‌خورد و روابط رژیم اسرائیل با ایالات متحده برای همیشه دستخوش تغییر خواهد شد.