حماس: از خواسته های خود کوتاه نمی آییم

«خلیل الحیه» از رهبران حماس گفت: ما بارها پیشنهاد دادیم که بر سر آتش بس پنج ساله و بیشتر توافق کنیم.

وی تاکید کرد که جنبش حماس خواهان ادامه نقش‌آفرینی قطر به عنوان واسطه است و افزود:‌ تصمیمی برای انتقال دائم دفتر سیاسی حماس به خارج از قطر وجود ندارد و از خواسته‌های خود یعنی توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه کوتاه نمی‌آییم.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: چرا وقتی مطمئن نیستیم که جنگ پایان خواهد یافت، باید اسرای دشمن را آزاد کنیم؟

وی افزود: ما وجود هیچ نیروی غیرفلسطینی در نوار غزه چه در خشکی و چه دریا را نمی‌پذیریم و با هر نیروی نظامی در این مناطق همچون نیروهای اشغالگر تعامل نخواهیم کرد.

الحیه با بیان اینکه تحرکات اشغالگران برای نابودی حماس در نهایت با شکست روبه رو خواهد شد، اظهار داشت: دشمن صهیونیست نمی تواند مانع از انتفاضه های مسلحانه آتی شود.

این مقام جنبش حماس با اشاره به اینکه جنبش متبوعش شمار اسیران در نوار غزه را نمی‌داند. گفت: ما در زمینه شمار اسیران فلسطینی در روند مبادله احتمالی نرمش نشان داده ایم.

الحیه در ادامه بر حمایت حماس از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری و غزه به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان تاکید کرد.

وی چهارشنبه شب نیز در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الاقصی افزود: نبرد طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید، ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی این نبرد محقق شد و این عملیات راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.

به گفته این مقام حماس، طوفان الاقصی ضربه‌ای پیش‌دستانه به دشمن قبل از حمله به نوار غزه بود.