تحریم‌های جدید آمریکا برای حذف رقبای چینی

این روزنامه که با محوریت اخبار و گزارش‌های اقتصادی منتشر می‌شود، در ادامه نوشت:‌ انگیزه های واقعی آمریکایی ها نمی‌تواند مجازات این شرکت‌ها برای روابط آنها با روسیه باشد، همچنانکه پیش از این شرکت‌های ZTE و هوآوی ظاهرا به دلیل ارتباطات تجاری با ایران تحریم شده بودند اما در واقع هدف آمریکایی‌ها حذف هواوی به عنوان یکی از بازیگران بازار جهانی تلفن همراه هوشمند نسل پنجم (G۵) بود.
این روزنامه روس افزود: تحریم‌های جدید آمریکا ممکن است بخشی از رویارویی تکنولوژیکی با چین و هنگ کنگ باشد و روسیه تنها بهانه ای برای آن باشد. در مجموع همه این تحریم ها می‌توانند آغاز دور جدیدی از جنگ تجاری آمریکا با چین باشد.
به نوشته این روزنامه، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا ۲۰ شرکت چینی و نیز هنگ‌کنگی را به دلیل همکاری با روسیه به لیست تحریم‌ها افزود.

 تحریم‌های جدید آمریکا برای حذف رقبای چینی

بر اساس این گزارش، واشنگتن چنین همکاری‌هایی را به عنوان کمک برای دور زدن محدودیت‌های موجود و همچنین کمک های ادعایی به توسعه مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تلقی می‌کند.
آمریکا در فهرست جدید اعلامی خود برخی تولیدکنندگان موتورهای هواپیما و قطعات آن، مبدل های الکتریکی و منبع تغذیه در بازار،‌ دوربین های حرارتی، نیترو سلولز، انواع پرس و فلزکاری در چین را مورد تحریم قرار داده است.
وزارت خزانه داری آمریکا همچنین علاوه بر یک شرکت کشتیرانی، دو شرکت دیگر هنگ کنگی را نیز به اتهام ارسال پهپاد و قطعات پهباد به روسیه تحریم کرده است.
لیو پنگیو دبیر مطبوعاتی سفارت چین در واشنگتن در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: پکن به دفاع از حقوق مشروع خود برای تجارت با کشورهای دیگر ادامه خواهد داد و همکاری اقتصادی چین با روسیه علیه کشورهای ثالث نیست.