دولت با کار بیشتر می‌تواند مشکلات اقتصادی را مدیریت کند

امان‌الله حسین‌پور ، نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم مدیریت تورم و گرانی کالاهای اساسی بیان کرد: اکنون سه ماه از سال جدید، سالی که رهبر معظم انقلاب آن را مهار تورم و رونق تولید نامگذاری کردند، می‌گذرد اما همچنان تورم در تمام بازارها مشاهده می‌شود.

وی افزود: هرچند طی هفته‌های گذشته شاهد کاهش قیمت خوبی در بازار خودرو و تاحدودی بازار طلا بودیم، اما همچنان قیمت‌ها حباب است و این مبالغ ارزش واقعی محصولات ازجمله خودرو، مسکن یا کالاهای اساسی نیست.

حسین‌پور با بیان اینکه مهار تورم یعنی کشف تصمیمات تورم‌زا و حرکت در راستای تقویت اقتصاد اظهار داشت: اکنون که تورم در تمام بازارهای اقتصادی حاکم است و تاحدودی رکود هم دیده می‌شود، زمان عمل کردن به راهکارهایی است که بسیاری از کارشناسان خبره در این زمینه ارائه می‌دهند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: واردات خودرو و از بین بردن انحصار تولید خودرو، کنترل قیمت‌ اجاره و رهن و فروش مسکن با ارزش‌گذاری و نظارت، نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و اختصاص کالابرگ و یارانه برای اقشار متوسط و کم درآمد ازجمله راهکارهای ابتدایی بهبود وضعیت اقتصادی است‌.

او تاکید کرد: هرچند متاسفانه به دلیل تصمیمات اشتباه، میراث بدی از دولت‌های قبلی به دولت سیزدهم رسیده است اما با ظرفیت‌های موجود و کمی کار بیشتر می‌توان دست کم معضلات را مدیریت کرد.

دولت با کار بیشتر می‌تواند مشکلات اقتصادی را مدیریت کند

حسین‌پور یادآور شد: اکنون دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با کشورهای شرقی و همسایه فعال شده است و همین تقویت ارتباطات منجر به گشایش‌های اقتصادی شده که قابل تحسین است. اما مسئولان باید برنامه‌های مدونی برای استفاده بهینه از منابع بلوکه شده که قرار است آزاد شوند داشته باشند.

این نماینده مجلس درانتها خاطرنشان کرد: حصول نتیجه مثبت و تاثیرگذار نیز در گرو تعامل دولت با مجلس و کارشناسان نخبه در زمینه‌های مختلف و عمل کردن به راهکارهای پیشنهادی و اجرای قوانین مصوب شده است.