دولت باید فراتر از شعارها گام بردارد/موانع و مشکلات منجر به عدم تحقق شعار سال خواهد شد.

غلامرضا منتظری نماینده مجلس در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص تحقق شعار سال با عنوان " جهش تولید مشارکت مردمی " گفت:در واقع باید یک آسیب شناسی جدی از موانع کوچک و بزرگ در عدم تحقق شعار سال  ۱۴۰۲ داشته باشیم با وجود تمام تلاش هایی که شکل گرفته باید بپذیریم تا رسیدن به قله هدف فاصله بسیاری داریم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید موانع رسیدن به شعار سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گیرد افزود: اگر موانع عدم تحقق شعار سال را از پیش رو برداریم، بی تردید موانع قانونی باید توسط مجلس برطرف شود اما موانع و مشکلات مدیریتی و قضایی باید به واسطه دستگاه های مجریه رفع شود،به نظر می رسد موانع و مشکلات منجر به عدم تحقق شعار سال خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای با بیان اینکه  موانع متعدد در امور اقتصادی منجر به دلسردی مردم در جهت مشارکت در تولید می‌شود، گفت:متاسفانه وجود موانع منجر به دلسردی و عدم مشارکت  آنان در تولید خواهد شد، چرا که باید مردم را متقاعد کرد تا تمایل به ورود در بخش‌های اقتصادی کشور را داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید  موانع را شناسایی و در صدد رفع آنها باشد، عنوان کرد: شناسایی موانع  و رفع آنها امری جدی است که دولت باید پیگیری کند چرا که باید مسیر برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد هموار شود.

دولت باید فراتر از شعارها گام بردارد/موانع و مشکلات منجر به عدم تحقق شعار سال خواهد شد.

وی با بیان اینکه  بخش خصوص با مشکلات و موانعی در راستای دریافت تسهیلات از بانک ها روبرو بود، تاکید کرد:در واقع عدم اختصاص تسهیلات صدور مجوزها، پرداخت به بخش خصوصی  منجر به ایجاد مشکلاتی شد و مانع از ورود سرمایه گذاران داخلی به تولید در کشور می‌شود،از سویی دیگر  بسیاری از متقاضیان تسهیلات بانکی عطای آن را به لقایش بخشیدند؛ قطعا دولت باید اقدام به پرداخت تسهیلات کرده و مجوز کسب و کارها را صادر کند  تا شاهد حضور و مشارکت مردم در تولید باشیم.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به  مشوق ها در تولید،یادآور شد: بدیهی است که باید مشوق هایی به صورت بلند مدت در جهت تولید در نظر گرفته شود تا مردم تمایل به مشارکت در تولید و  اقتصاد داشته باشند، اگر بخش خصوصی تسهیلات را  متناسب با شرایط اقتصادی دریافت کند  فعالیت خود را در اقتصاد پررنگ خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر  تصدی گری دولت در امور اقتصادی، افزود:بی تردید دولت  باید فراتر از شعارها گام بردارد و بخش خصوصی را بپذیرد تا مورد حمایت آنها قرار گیرد و زمینه توسعه آنها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند،گفت: رسانه ها باید موفقیت‌های بخش خصوصی و سایر مشاغلی که مردم اقدام به شکل گیری آنها کرده اند را پررنگ کنند و زمینه را برای مشارکت و حضور بخش خصوص فراهم کنند.

منتظری در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است که دولت باید حضور بخش خصوصی را در اقتصاد پررنگ کرده و از آنها حمایت کند،در غیر این صورت نه تنها مشارکت مردم شکل نمی‌گیرد،بلکه شاهد بسیاری از مشاغل خصوصی نیز نخواهیم بود.