پاسخ مقتدرانه ایران هیمنه پوشالی صهیونیست و حامیانش را در هم شکست/ایران در دفاع از حق مسلم خود، مسیر صحیحی پیموده است

دکتر علیرضا  ورناصری در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص پاسخ کوبنده ایران به حملات بزدلانه رژیم صهیونیستی، گفت:در واقع بنده این حمله دلاورانه را مصداق آیه شریفه نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ و َفَتْحٌ قَرِیبٌ میدانم. پاسخ دلاورانه حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به تجاوزات رژیم کودک کش اسرائیل، وفق بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در راستای دفاع مشروع کشورمان از حملات اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق صورت گرفته است.

نماینده مردم هفتگل،لالی،اندیکا و مسجد  سلیمان  در ادامه تاکید کرد:رژیم جعلی اسرائیل با حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه،کنوانسیون‌های بین‌المللیِ مصونیت نمایندگیهای دیپلماتیک و قواعد عرف بین‌المللی را نقض نمود، لذا ضروری بود به تعبیر مقام معظم رهبری، این رژیم حتما تنبیه شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود:جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه روابط بین المللی ثابت نموده است بر مبانی و اهداف منشور حقوق بین‌الملل پایبند ومتعهد است،اما دفاع از حریم مقدس مام وطن، امنیت و تمامیت ارضی کشور را نیز حق حیاتی و مسلم خود میداند.

ورناصری ضمن قدردانی از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح گفت:تاکید می کنم خادمین مردم درمجلس یازدهم بهمراه ملت سربلند ایران ضمن قدردانی از غیرتمندی سپاه و نیروهای مسلح، خواهان این است که فرزندان دلاور ایران در نیروهای مسلح کشور، در صورت لزوم با اتخاذ اقدامات دفاعی،جهت صیانت از منافع مشروع کشورمان در برابر هرگونه اقدامات زورگویانه متجاوزان و مستکبران، همچنان و مثل همیشه،مستحکم ومقاوم عمل نماید.

وی با بیان اینکه موفقیت سپاه در حمله به اهداف معین در اراضی اشغالی،علیرغم فعال بودن سامانه پدافندی گنبد آهنین، هیمنه پوشالی صهیونیست و حامیانش را در هم شکست،یادآور شد:در واقع ناتوانی و انفعال سازمان ملل متحد در ممانعت از تجاوزات نظام سلطه به حقوق بسیاری از ملل جهان، بار دیگر آشکار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که بازتاب این حمله در منطقه و کشورهای غربی چیست؟گفت: شبکه های تلویزیونی منطقه بلافاصله بعد از اغاز حمله پهپادی سپاه پاسداران به اهداف نظامی در عمق سرزمین های اشغالی،تمام برنامه های خبری خود رابه این امر متمرکزکردند و برخی از رسانه های جهان هم طبق روال همیشگی ایران رابه جنگ طلبی محکوم کردند اما با یک بررسی مشهود میشود که اغلب ملل آزاده یا رسانه های راستین، این اقدام کشورمان را دفاع از خود در برابر نقض حاکمیت ملی و در راستای قوانین بین المللی دانسته اند.

وی در ادامه تصریح کرد:در واقع بسیاری از مقامات، رسانه ها و تحلیلگران مطرح منطقه و جهان بر این امر صحه گذاشتند که جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدات،تحریمها و فشارها،در قدرت نمایی به قلدران جهان در دفاع از حقوق مسلم خود، مسیر صحیحی را پیموده است، بسیاری از اندیشمندان و کارشناسانِ مسائل سیاسی اذعان داشتند که با این حمله،منطقه حساس خاورمیانه در آستانه تحولات نوینی قرار گرفته است.

ورناصری در پایان خاطرنشان کرد:قطعا تحولات مهمی در موازنه بازدارندگی، دگرگونی در معادلات قواعد درگیری و موازنه قدرت در حال ظهور است و ایران در این روند که دارای چشم انداز بلندمدت سیاسی و استراتژیک است، نقش محوری و قدرتمندی خواهد داشت.