پیام تسلیت فیصل المقداد برای علی باقری

 « فیصل المقداد » وزیر امور خارجه سوریه در پیامی برای « علی باقری کنی » سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان شهادت آیت الله سید «ابراهیم رئیسی » و دکتر «حسین امیرعبداللهیان» و همراهان بزرگوار آنها در سانحه دردناک سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت فیصل المقداد آمده است که با کمال تاسف و اندوه خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دکتر حسین امیرعبداللهیان برادر و دوست عزیزمان و همراهان آنها در اثر سانحه سقوط بالگرد را دریافت کردیم. این ضایعه بزرگ را به شما و رهبری و دولت و ملت دوست جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های معظم شهدا از صمیم قلب تسلیت می‌گویم.

فیصل المقداد تاکید کرد: ایران و کل امت اسلامی دو رهبر برجسته را از دست دادند؛ رهبرانی که زندگی خود را وقف خدمت به وطن خود و امت اسلامی کرده بودند و با جدیت و اخلاص جهت تحقق ثبات و رفاه برای ملت ایران کار می‌کردند و تلاش‌های خالصانه زیادی در راستای تقویت همکاری و همبستگی میان ملت‌ها و کشورهای ما انجام دادند.

وزیر خارجه سوریه افزود که شهادت برادر و دوست عزیزم دکتر امیرعبداللهیان با توجه به روابط نزدیکی که ما سال‌ها در سطح شخصی و حرفه‌ای با یکدیگر داشتیم برای من و نیز همه کسانی که او را می‌شناختند ضایعه بسیار بزرگی است. از دست دادن این عزیز بزرگوار همچنین برای ایران ضایعه بزرگی است؛ چرا که او یک شخصیت تاثیرگذار در داخل این کشور و یک بازیگر مهم در سیاست خارجی آن بود.

پیام تسلیت فیصل المقداد برای علی باقری

این مقام سوری تصریح کرد که شهید امیرعبداللهیان با فداکاری و اخلاص برای توسعه کشور خود و تحکیم روابط منطقه‌ای و بین‌المللی آن تلاش کرد و به برکت تلاش‌های بی‌دریغ و بزرگی که در عرصه بین‌المللی انجام داد اثری روشن از خود بر جای گذاشت.

وی در پایان تاکید کرد: ما مطمئنیم که جمهوری اسلامی ایران قدرت غلبه بر این مصیبت بزرگ و ادامه نقش محوری خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتقای امنیت و ثبات و همچنین حمایت از آرمان‌های عادلانه ملت‌ها را دارد.

دیروز دولت سوریه با ابراز همدردی و همبستگی عمیق با ملت و دولت و رهبری ایران به خاطر شهادت جانسوز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان و هیئت همراه ایشان 3 روز عزای عمومی در سوریه اعلام کرد.