" قصه ظهر جمعه " در تئاتر فجر دیده می‌شود

به گزارش افکارنیوز، محمد مساوات که در حال آماده‌سازی نمایش " قصه ظهر جمعه " برای حضور در جشنواره تئاتر فجر است درباره دلایل انتخاب نام این اثر نمایشی گفت: نام " قصه ظهر جمعه " را به دلیل سادگی آن انتخاب کردم. همچنین من نوستالوژی خاصی نسبت به برنامه رادیویی " قصه ظهر جمعه " که سالها قبل با صدای محمدرضا سرشار پخش می شد دارم اما این نمایش هیچ ارتباطی به این برنامه رادیویی ندارد و تنها تشابه اسمی در میان است.

وی ادامه داد: داستان این نمایش در یک بعد از ظهر جمعه در یک خانه قدیمی در جنوب شهر اتفاق می افتد. قرار است در این خانه یک مراسم عروسی برگزار شود که اتفاقاتی روی می دهد… این نمایش کاملا متفاوت از دیگر نمایش‌هایی است که قبلا روی صحنه برده ام و اثری کاملا ناتورالیستی است.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: تمام مناسبات در این نمایش مو به مو و جز به جز مطابق با واقعیت بازسازی شده اند که کار بسیار سختی بود. ما مدتها برای اجرای این اثر نمایشی تمرین کردیم و تمرین‌هایمان همچنان و تا زمان اجرا در جشنواره هم ادامه دارد. مدت زمان این اثر نمایشی ۷۰ دقیقه است.

مساوات درباره سالن مناسب برای اجرای این نمایش گفت: مناسب‌ترین سالن نمایش برای اجرای این کار تالار سایه است و از همان ابتدا نیز ما به اجرا در این سالن و یا سالن بزرگ تالار مولوی فکر کرده بودیم که امیدوارم مسئولان جشنواره بتوانند یکی از این سالن ها را در اختیارمان قرار دهند.

وی در پایان درباره ساخت دکورهای این نمایش با هزینه شخصی گفت: به دلیل اینکه این نمایش دکور ویژه ای دارد و بازیگران باید در یک لوکیشن ثابت که همان خانه است تمرین کنند نمی توانستیم منتظر امدادهای غیبی بمانیم. بنابراین دکور نمایش با هزینه شخصی ساخته شد. البته خوشبختانه محمد قدس تهیه‌کننده این نمایش تا امروز هزینه های کار را متقبل شده است.

فروغ قجابگلی، معصومه کاظمی، تینو صالحی، محمد علی محمدی، سوگل سادات خلیق، سیامک اخوان، نیکان راست قلم، مهرنوش ستاری، اسماعیل گرجی و… بازیگران " قصه ظهر جمعه " هستند.

مساوات نمایش "ارتش میرزا ملکمخان بلوکی" را در جشنواره تئاتر آیینی سنتی به صحنه برده بود که این نمایش با وجود استقبال در این جشنواره و برگزیده شدن در جشنواره سیزدهم تئاتر دانشگاهی هنوز نتوانسته امکان اجرای عمومی پیدا کند.