در دربی دروازه بانان حرف اول را می زنند

با اشاره به دربی 103 که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد تاکید کرد: بازی استقلال و پرسپولیس خیلی حساس است این اتفاق در تمام دنیا وجود دارد مثل رئال مادرید و بارسلونا یا منچستر سیتی با منچستر یونایتد یا دربی های که در کشور آلمان است. من خودم که ۵ دوره قهرمان و نایب قهرمان شدم پیش از بازی با استقلال در رختکن هم ما و هم استقلالی ها به بازیکنان می گفتیم هر بازی را می بازد ببازید ولی دربی را نبازید. حالا نمی دانم وقتی مربیان خارجی بودند چه نظری داشتند.

او ادامه داد: هیچ وقت بحث اینکه سفارش شود بازی مساوی شود یا اینبار نوبت فلان تیم است که برنده شود نبود. این ها شایعات بی پایه و اساس است. من به وضعیت فوتبال ایران انتقاد دارم ولی این بحث ها صحت ندارد. گاهی هر دو تیم مربیان خارجی داشتند و شرایط بازهم تغییری نکرده و همان روال یک مسابقه دربی را داشته است.

این پیشکسوت باسابقه فوتبال کشورمان در خصوص نقش کلید بازیکنان خط هافبک در مسابقه دربی استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: از لحاظ کار گروهی اگر هافبک های هر تیمی بازی در دست بگیرد و فوتبال خود را به حریف دیکته کند می تواند برنده بازی شود. هافبک ها می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند. البته دربی اتفاقات عجیب هم کم ندارد.

در دربی دروازه بانان حرف اول را می زنند

ابراهیمی اضافه کرد: امیدوارم این بار دربی جنجالی نشود. برخی دربی های سال های اخیر هم جنجالی شده است داوران ما خوب هستند اما ای کاش داوران خارجی دربی را قضاوت می کردند آن وقت بازیکنان نمی توانستند با داور کلنجار بروند. با حضور داور خارجی درگیرها و اعتراضات کمتر می شد چراکه زبان هم را نمی فهمند. حالا که می گویند اقای کاظمی داور دربی شده برایش آرزوی موفقیت می کنم. داور خوبی است. ان شاءالله بازی زیبایی شود صحنه مشکوکی هم باشد var است.

او افزود: هم استقلال هم پرسپولیس در دفاع دارای شکاف هستند و هر تیمی بتواند روی دروازه حریفان برنامه ریزی خوبی داشته باشد می تواند به گل هم برسد.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد اوسمار گفت: این رویه عادی است که بعد از رفتن سرمربی دستیارش امورفنی را برعهده بگیرد. زمانی علی پروین مدیر فنی پرسپولیس بود و بنا به اعتمادی که به من داشت تمرینات پرسپولیس و حتی در تیم ملی برعهده من بود که با نظر و نظارت خودش انجام می شد. برای همین می گویم نفر دوم می تواند تیم را اداره کند. واقعا نمی دانم کریم باقری و حمید مطهری چرا از پرسپولیس جدا شدند. در استقلال هم بیژن طاهری خوب کار می کرد که رفت. ان شاءالله اوسمار هم کاربلد است. وقتی یحیی گل محمدی او را به پرسپولیس آورد حتما مطالعه کردند.

ابراهیمی تاکید کرد: من نه طرفدار استقلال هستم نه پرسپولیس. فقط آرزو می کنم بازی زیبایی را شاهد باشیم تا هر کی بازی را می بیند لذت ببرد. ضمنا برنده این بازی هنوز با قهرمان شدن در لیگ فاصله دارد و نمی توان تیمی را بعد از این بازی قهرمان دانست چراکه بازی های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است.