ثبت نام بدون محدودیت خودروهای برقی+ عکس

 مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای رقابت هیچ محدودیتی اعم از نداشتن پلاک فعال برای ثبت نام خودروهای برقی وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین برای خرید خودروهای برقی محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و متقاضیان می توانند با مسدود کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود نزد یکی از بانک های واجد شرایط ثبت نام کرده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تقدسی اظهار کرد: در این دوره از ثبت نام ۹ خودروی برقی در سامانه خودروهای برقی به آدرس https://evauto.ir/ بارگذاری شده است ومتقاضیان می توانند از میان این ۹ خودروی عرضه شده خودروی مورد نظرشان را انتخاب کنند.

وی افزود: در دوره های بعدی ثبت نام، خودروهای دیگری نیز به لیست خودروهای برقی در سامانه اضافه می شود.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: استقبال از ثبت‌نام خودروهای برقی خوب بوده است.

وی بیان کرد: خودروهای برقی وارداتی از خودروهای برند برقی جهان است و بعضی از این خودروها با هر شارژ می‌توانند مسیر ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری را پیمایش کنند.

خودرو برقی از دستورالعمل بازار خودروهای سواری خارج شد

براساس مصوبه ۶۵۹ شورای رقابت، خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه ۵۴۳ خارج شد.

براساس مصوبه ۶۵۹ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۳.۲.۲۲ با موضوع «خروج خودروهای برقی از دستورالعمل ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن»، خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعد آن خارج شد.

در این مصوبه آمده است: اعضای شورا به اتفاق آرا مصوب کردند که «خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه ۵۴۳ و اصلاحات بعدی آن خارج شود.»

این گزارش می‌افزاید: سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت نیز پیش از این اعلام کرده بود که براساس تصمیم شورای رقابت خودروهای برقی از شمول مصوبه ۵۴۳ خارج شد.

بر این اساس قیمت‌گذاری خودروهای برقی نیز از شمول قیمت‌گذاری مصوبه ۵۴۳ خارج و قیمت‌گذاری این خودروها آزاد شد.

براساس مصوبه مذکور همچنین شرط نداشتن پلاک فعال نیز برای ثبت‌نام خودروهای برقی لازم نیست.

ثبت نام بدون محدودیت خودروهای برقی+ عکس