به گزارش سرویس اجتماعی افکارنیوز،اگر شما فکر می کنید که تنها راه خلاص شدن از موهای زائد بدن استفاده از اپیلاسیون درد آور و یا سوزاندن با لیزر است ما در اینجا شما را با دارویی طبیعی برای کاهش رشد موهای زائد آشنا می کنیم.

مشکل رشد موهای زائد در زنان که از نظر علمی هیرسوتیسم نامیده می شود از حدود سن بلوغ شروع شده و محدوده به وجود آمدن آنها در سراسر صورت، گردن، قفسه سینه، پشت، بازو و پا قرار دارد و این رشد مو در گروه سنی بین ۱۸ تا ۴۵ سال بیشتر است مشاهده میشود.
دلیل رشد بیش از حد مو افزایش سطح هورمون های مردانه در خون(آندروژن) است. اگرچه همه زنان آندروژن تولید می کنند اما افزایش بیش از حد سطح آن منجر به هیرسوتیسم می شود.

علاوه بر افزایش سطح هورمون ها ژن ها، کیست تخمدان و تومور در تخمدان و اختلالات آدرنال دلایل دیگر برای رشد موهای زائد عنوان شده اند.

در حالی که تراشیدن و اپیلاسیون و سفید کردن برخی از راههای خلاص شدن از شر موهای زائد می باشد اما برخی داروهای طبیعی نیز وجود دارد به کاهش رشد مو کمک میکند اگر چه ممکن است این راه حل ها دائمی نباشد.

در اینجا ما چند دستور طبیعی برای برای راحت شدن از شر موهای زائد به شما ارائه می دهیم و امیدواریم با استفاده از این دارو به اثرات شگفت انگیز آن پی ببرید

• مصرف چای نعناع دوبار در روز به مدت ۵ روز می تواند سطح همورمونهای جنسی مردانه را کاهش دهد.

• مخلوط ۳۰ گرم شکررا با ۱۰میلی لیترآب لیموی تازه در ۱۵۰ میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید به بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.

• یکی دیگر از راههای درمانی که به کاهش رشد مو کمک می کند ریختن ۱۰ میلی لیتر آب لیمو تازه در ۴۰ میلی لیتر عسل و بعد از آماده شدن این را با پنبه و بر روی قسمت دارای موهای زاید مالیده و پس از ۱۵ دقیقه محل را بشویید این عمل رادوبار در هفته برای مدت دو هفته انجام دهید.