بهترین دبیران کنکور ایران معرفی شدند

با تغییرات جدید در برگزاری کنکور های سراسری، و سخت و مفهومی شدن سوالات در سنوات اخیر، و با توجه به دسترسی تمام دانش آموزان به دبیران برند از طریق کلاس های برگزار شده در استدیوهای مجهز آنلاین، هم اکنون اکثر دانش آموزان ترجیح میدهند تا به جای برگزاری کلاس با دبیران درجه معمولی در شهر خود، کلاس با دبیران برتر و شهیر را تجربه کنند.  برای مشاهده آخرین ورژن این رنکینگ و رتبه بندی میتوانید روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاهده سایت تحلیل دبیران ایران (کلیک نمایید)

در این گزارش به نقل از سایت تحلیل دبیران ایران برترین های تدریس و مشاوره در حوزه آموزش ایران را  حضورتان معرفی خواهیم نمود. شما نیز با سرچ و مشاهده نمونه تدریس اساتید برتر کنکور، سعی نمایید بهترین افراد را برای آموزشتان انتخاب نمایید.

این لیست که منتخب دبیران و مشاوران برجسته کنکور ایران در وبسایت تحلیل دبیران است در بازه های زمانی شش ماهه به روزرسانی میگردد

رنکینگ و رتبه بندی برترین اساتید کنکور ایران در دروس مختلف به شرح ذیل است:

بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران:

  1. مهدی باباخانی  2- رضا خالو 3- احمد مصلایی 4-علیرضا عربشاهی 5- فرید شهریاری

بهترین دبیران ریاضی کنکور ایران:

  1. سامان سلامیان 2-کاظم اجلالی 3-سروش مویینی 4-بابک سادات 5-محمد ارباب بهرامی

بهترین دبیران شیمی کنکور ایران:

  1. پیمان خواجوی  2-بهمن بازرگانی 3- حسن پلویی 4- رضا بابایی  5-حسن انوشه

بهترین دبیران زیست کنکور ایران:

1-دکتر زهرا همایونی  2- دکتر آرامفر    3- علی کرامت 4- دکتر رضا اربابیان 5- ماجد موید

دبیران خوب چگونه باعث موفقیت تحصیلی می گردند؟

انتخاب بهترین اساتید و دبیران باعث میگردد تا نه امتحانات مدرسه و کنکورموفق شویم. با این تغییر در طرز و سبک یادگیری بنیه علمی دانش آموزان برای سالهای دانشگاه نیز تقویت می گردد، اما مهترین فاکتورها در انتخاب برترین اساتید کنکور ایران عبارتند از

بهترین دبیران کنکور تحصیلات خوب و آکادمیک دارند: مهم است که آنچه بهترین اساتید ریاضی کنکور و برترین اساتید فیزیک کنکور و عالی ترین دبیران شیمی و زیست کنکور مطالعه کرده اند با موضوع تدریس مرتبط باشد. به طور معمول، کافی است که تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم محض یا رشته های مهندس یا پزشکی را به پایان رسانده باشند و خود در دوران تحصیل افرادی موفق بوده باشند

بهترین دبیران کنکور اشتیاق به علم دارند : ما باید به دنبال کسی باشیم که یک حرفه علمی واقعی را احساس کند. دانستن این نوع موضوعات بسیار فراتر از کتاب های درسی است و گاهی درک یک موضوع خاص مستلزم زمینه های زیادی است. اگر یک معلم موضوع تدریسش را دوست نداشته باشد، انجام کارتش به دشواری خواهد بود.

بهترین اساتید کنکور ایران می دانند که چگونه تدریس کنند: دانش برترین معلمان ایران هر چه باشد، اگر نداند چگونه آن را آموزش دهد، بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضیی نیست. برترین معلمان کنکور ایران باید صبور و همدل باشند و این از اولین باری که با  ایشان صحبت می کنیم نشان داده میشود.

این سه ویژگی را باید از تبلیغات و نمونه تدریس بهترین استادان کنکوردر اینترنت ببینیم، اما در غیر این صورت، باید بتوانیم با آشنایی با معلم، آنها را انتخاب کنیم. سعی کنید عینی باشید، اما در عین حال به غرایز خود اعتماد کنید. شاخص هایی وجود دارد که نشان می دهد چه کسی این ویژگی ها را دارد و چه کسی ندارد، اما تجربه بهترین مشاور است.

شکست در فیزیک و شیمی علامتی است زمانی که چیزی در آموزش اشتباه است. این می تواند خیلی چیزها باشد، اما کارشناسان می گویند یک دلیل اساسی وجود دارد که اگر بتوانیم همه چیز را با موفقیت حل کنیم، همه چیز بسیار آسان تر خواهد شد: عدم علاقه.

آموزش علم کار همه است، نه فقط معلمان. و برای انجام این کار لازم نیست دانشمند باشید. همه می توانند علم بیاموزند و بالاتر از همه ارزش هایی را داشته باشند که همیشه برای پیشرفت به عنوان یک شخص از آنها دفاع می شود.

 بهترین دبیران کنکور فیزیک و بهترین دبیران کنکور ریاضی و بهترین دبیران کنکور شیمی و بهترین دبیران کنکور  زیست همیشه در جستجوی دانش باید  باشند، اطلاعات کسب شده از اساتید را در مقابل هم قرار دهید، شک داشته باشید و سعی کنید همه چیز را برای خود ثابت کنید. اینها ارزش های اساسی برای زندگی و بالاتر از همه، برای نتایج خوب تحصیلی هستند.

2

بهترین دبیران کنکور ایران کنجکاوی علمی را تشویق مینمایند. دانش آموز علاقه مند به موضوع ضامن موفقیت است. از طرف دیگر، اگر دانش آموز معنای آنچه را که می خواند نبیند و با هر توانایی که دارد علاقه پیدا نکند، همه چیز بسیار دشوارتر می شود.

بهترین اساتید کنکور ایران چگونه می توانم دانش آموزان را به علم علاقه مند میکنند؟

 بهترین دبیران زیست شناسی کنکور و برترین اساتید فیزیک کنکور و عالی ترین معلمان ریاضی کنکور اولین کاری که باید انجام دهند این است که باید رابطه خوبی با دانش آموزان خود برقرار نمایند. و برای تحریک کنجکاوی آنها با ایشان همکاری کنند. این کار باید همان تلاشی را صرف کند که برای امتحان آماده می شود.

به عنوان بهترین دبیران کنکور شما باید ، فعالیت های علمی دانش آموزان را به دقت زیر نظر بگیرید

بدون اغماض گاهی اوقات ما سخنرانی را آنقدر برای بچه هایمان تنظیم می کنیم که می توانیم با آنها مانند احمق رفتار کنیم، تعجب خواهید کرد که چقدر آنها می توانند درک کنند. معلمان در این زمینه چیزهای زیادی برای آموزش به والدین دارند.

کلاس های خلاق: یکی از مواردی است که باید دبیران برند ایران و برترین استاد کنکور در هردرس به دنبال آن باشد می توانید با دانش آموزان خود صحبت کنید و مثلاً ماهی یک بار، یک کلاس کنجکاوی برای یادگیری فیزیک یا انجام آزمایش های شیمی ترتیب دهید.

داشتن تجربه ای از زندگی در خارج از کلاس درس و خارج از آموزش برای قرار دادن یادگیری در زمینه مرتبط و در نظر گرفتن فعالیت های مدرسه بسیار ارزشمند است. این یکی از ویژگی های ضروری یک بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضی است. معلمانی که سفر کرده‌اند، در زمینه‌های دیگر کار کرده‌اند، ورزش‌های سطح بالا را انجام داده‌اند یا تجربیات زندگی دیگری داشته‌اند، دیدگاه‌هایی غیر از دیدگاه‌های «معلم» نظری به این حرفه می‌دهند. از درک اهمیت حیاتی همکاری و کار گروهی، تا توانایی پاسخ دادن به این سوال ریاضی همیشگی "چه زمانی قرار است از آن استفاده کنیم؟" "،معلمانی که زمان و انرژی زیادی را به فعالیت های جایگزین اختصاص داده اند با درک عمیقی از جایگاه مدرسه در تصویر بزرگتر زندگی وارد این حرفه می شوند.

برای اینکه دانش آموزان به دنبال بهبود باشند، البته، آنها باید انگیزه داشته باشند. و برای برانگیختن این  انگیزه در آنها باید به آنها اجازه داد که به عنوان بازیگران اصلی عمل کنند. نقش آنها دریافت اطلاعات مانند یک فعالیت آموزشی (مثلاً ارائه) نیست، بلکه استفاده از مطالب آموخته شده برای  حل مسائل یا اجرای تمرینات پیشنهادی معلم است.

علاوه بر این، با داشتن مجموعه‌ای از علایق هر دانش‌آموز، در نتیجه، هر دانش‌آموز مجموعه‌ای از انگیزه‌های متفاوت خواهد داشت. بسیاری (یا بیشتر) دانش آموزان قادر خواهند بود دیدگاه ها و جاه طلبی های خود را با آنچه در کلاس می گذرد تطبیق دهند و انگیزه کافی برای حرکت به جلو به دست آورند. متأسفانه، برخی از دانش آموزان نیز به سادگی بر انگیزه های بیرونی تکیه می کنند. بدترین بخش این است که همه ما با دانش‌آموزانی مواجه شده‌ایم که به نظر نمی‌رسد به این موضوع بپردازند که چه چیزی باعث می‌شود آنها را تیک بزنند و در کلاس درس اطرافشان چه می‌گذرد.

این دانش‌آموزان در معرض خطر جدا شدن کامل هستند. اینجاست که مدیر باید با هر یک از دانش‌آموزان خود آشنا شود تا به آنها کمک کند تا کاری را که انجام می‌دهند زمینه‌سازی کنند و به آنها اجازه دهد با چیزی در حوزه مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. معلمانی که نمی توانند به دانش آموزان کمک کنند تا این ارتباط را برقرار کنند، باید در مورد آنچه در حال وقوع است تجدید نظر کنند. به هر حال، کار دانشجویی که هیچ علاقه ای به آن ندارد و نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند چیست؟

بله، همه معلمان قهرمان هستند. حالا بیایید فراتر از عوام فریبی برویم تا ببینیم این واقعاً چه معنایی دارد. برخی از معلمان هنوز برای نشان دادن آسیب پذیری خود در برابر خطاپذیری تلاش می کنند. این معلمان مقدار زیادی انرژی صرف می‌کنند تا این حقیقت را پنهان کنند که از چیزی ناامید هستند، ناراحت هستند یا حتی ممکن است عصبانی باشند. چرا ؟ معلمان دیگر با منطق درونی مرتبط هستند تا از اعتراف "من هیچ ایده ای برای پاسخ به سوال شما ندارم" اجتناب کنند. اما از جمله ویژگی های یک بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضی این است که واقعاً با دانش آموزان ارتباط برقرار می کند و از نشان دادن احساسات در کلاس نمی ترسد و می تواند متواضعانه اعتراف کند که او حافظ همه دانش ها نیست.

البته، هیچ کس نمی‌خواهد در کلاس معلم مدفوع باشد، اما چه راه بهتری برای آموزش همدلی از این که دانش‌آموزان را در هنگام شروع یک روز بد با او همراهی کنیم؟ چه راه بهتری برای تقویت همکاری و آموزش از این که بپذیریم اشکالی ندارد که چیزی را ندانیم و بعد بگوییم «نمی‌دانم، بیایید بفهمیم»؟

روی این نکته اصرار نکنیم. از این گذشته، جوهر زیادی (یا پیکسل ها در صورت ممکن است!) قبلاً در این موضوع جریان داشته است. با گذشت زمان، این جمله "اما من با _________ خیلی خوب نیستم" (جای خالی را با هر تعداد دستگاه فنی پر کنید) بیشتر و بیشتر شبیه "اما من با تلفن خیلی خوب نیستم".

تنها زمانی که احساس فوق قابل قبول است زمانی است که بلافاصله با عبارت "اما من همه حاضرم یاد بگیرم!" به هر حال، ما چنین توجیه های ضعیفی را از دانش آموزان در مورد کارشان نمی پذیریم. به عنوان یک معلم، هر زمان که اجازه دهیم چنین بهانه هایی بدون چالش باقی بماند، اعتبار خود را از دست می دهیم. آنجا همه چیز گفته می شود…

فن آوری های جدید راهی برای علاقه مندی دانش آموزان به موضوعات مختلف یادگیری است. این یکی از ویژگی های یک بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضی است. به همین دلیل است که معلمان دوست دارند از فناوری های جدید در کلاس استفاده کنند. این ابزارها می توانند متحدان خوبی برای معلمی باشند که می خواهد برای ایجاد فعالیت های مرتبط وقت بگذارد. بنابراین، آنها باید خود را با این فناوری های جدید وفق دهند و اغلب، خود را به عنوان خودآموز در زمینه رایانه و فناوری های جدید آموزش دهند.

معلمانی که کارهای استثنایی در زندگی حرفه ای خود انجام داده اند جرأت می کنند ریسک کنند. این به معنای به خطر انداختن جان خود یا دانش‌آموزان نیست، نه، بلکه به معنای به خطر انداختن عادات و روال‌های روزمره آنهاست. این خطر آزمودن روش‌های آموزشی جدید، یافتن راه‌حل‌های جدید برای مشکلات روزمره، انجام کاری جدید و جسورانه است. آنها متقاعد شده اند که برای موفقیت باید ریسک شکست را بپذیرید.

معلمان همچنین دانش آموزان خود را تشویق می کنند که ریسک کنند، همه آنها دوست دارند ریسک پذیر باشند، اما همه معلمان به طور طبیعی بی پروا نیستند. این نکته با نشان دادن آسیب پذیری آنها همراه است. معلمی که مایل است به نام تعلیم و تربیت برجسته باشد، چیز جدیدی را امتحان کند، «حواس‌پرور» باشد، احترام دانش‌آموزان را به خود جلب می‌کند، حتی اگر طعنه‌آمیز و ناراضی - و همیشه وجود داشته باشد - چیز دیگری بگوید.

مهم نیست ریسکی که انجام می‌شود چقدر موفقیت‌آمیز یا ناموفق باشد، مطمئناً این تجربه برای بچه‌های این کلاس خاطره‌انگیز خواهد بود، و در اعماق وجود، آیا دقیقاً هدف ما این نیست؟ به هر حال، به قول قدیمی ها، "هیچ تبلیغات بدی وجود ندارد".

آنها به دانش آموزان خود کمک می کنند تا نکات ضروری درس را در کلاس حفظ کنند تا آنها را برای امتحانات آماده کنند. به عبارت دیگر، آنها ایده های اساسی درس را درک می کنند و این امر مطالعه آنها را برای دانش آموزان آسان می کند. این تکنیک می تواند در طول سال لیسانس مفیدتر و موثرتر باشد، که در طی آن برنامه بسیار شلوغ است و مطالبی که باید در طول آماده سازی امتحان پوشش داده شود بسیار حجیم است. ناگهان، هر چه دانش‌آموزان بیشتر در کلاس حضور داشته باشند، در انجام بازبینی‌های خود مشکل کمتری خواهند داشت.

خواه نگران دیر رسیدن به کلاس، چیدن تکه‌های کوچک کار به منظور «جمع‌آوری یادداشت‌ها» یا صرف زمان زیاد برای آموزش کلاس به منظور «پوشش مطالب»، چیزی به نام کمبود منابع وجود ندارد. برای منحرف کردن معلمان از آنچه مهم است استفاده می شود! معلمانی که قوی هستند می‌دانند که چیزهای کوچکی مانند تاخیر مزمن یا ترک مدرسه معمولاً نشانه‌های مسائل اساسی بزرگ‌تر هستند و به این ترتیب، صرف وقت و انرژی گرانبها برای «حل» مشکل تقریباً هرگز کارساز نیست.

علاوه بر این، در میان ویژگی‌های یک بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضی، آنها همچنین می‌دانند که ارزشیابی کارآمد و مؤثر به معنای به حداقل رساندن کار در عین ارائه بازخورد متمرکز و معنادار است و اینکه دانش‌آموزان را درگیر می‌کند و مطالب را به علایق و علایق آنها متصل می‌کند، مطمئن‌ترین راه برای به حداکثر رساندن یادگیری است.

9. آنها به آنچه دولت فکر می کند توجه نمی کنند.

بهترین معلمان آنطور که به آنها گفته می شود انجام نمی دهند... این یکی از ویژگی های یک بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضی است.

معلمان قوی بدون نگرانی بیش از حد در مورد "آنچه مدیر فکر خواهد کرد" وظایف خود را انجام می دهند. آنها ریسک می کنند، کلاس هایشان ممکن است پر سر و صدا، یا نامرتب یا هر دو باشد. فعالیت‌های آن‌ها می‌تواند به شکستن چیزی (معمولاً قوانین) برای ایجاد هیجان یا تعامل منجر شود. آن‌ها می‌دانند که یادگیری یک فعالیت منظم و منظم نیست و پیروی از قوانین و روال‌های معمول می‌تواند باعث شود دانش‌آموزان کنجکاوی طبیعی، خودانگیختگی و اشتیاق خود را به مدرسه از دست بدهند. بنابراین، باید یاد بگیرید که فشار سلسله مراتب خود را مدیریت کنید.

نگرانی در مورد آنچه مدیر ممکن است فکر کند می تواند در هر شغلی طاقت فرسا و طاقت فرسا باشد و تدریس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

10. سازگاری و انعطاف پذیری بالایی دارند

نقش معلم و دانش آموز در آموزش پروژه

از جمله ویژگی های یک بهترین اساتید کنکور فیزیک و برترین دبیران کنکور ریاضی: سازگاری و انعطاف پذیری بالایی دارند

هر دانش آموز از یک پس زمینه منحصر به فرد با شخصیت فردی، نیازهای آموزشی و مراحل مختلف رشد می آید. اغلب، معلمان متوجه می شوند که در حالی که یک طرح درسی یا روش تدریس با یک نوع دانش آموز خوب کار می کند، ممکن است با دیگری خوب کار نکند. بنابراین معلمان خوب یاد می گیرند که با نیازهای فردی هر دانش آموز سازگار شوند. با انجام مراحل زیر می توانید یاد بگیرید که خودتان را تنظیم کنید:

فردیت دانش آموز را جشن   بگیرید: با تشویق خلاقیت، آزادی فکر و پرسش در کلاس، محیطی برای پذیرش ایجاد کنید. دانش آموزان را در جایی که از نظر رشدی و تحصیلی هستند بپذیرید. وقتی دانش‌آموزان احساس راحتی می‌کنند و پذیرفته می‌شوند، در پرسیدن سؤال و یادگیری نیز احساس راحتی می‌کنند.

شناسایی سبک های مختلف یادگیری: معلمان خوب کنکور می توانند نیازهای یادگیری فردی دانش آموزان خود را شناسایی کنند و در عین حال برنامه های درسی متناسب با سبک تحصیلی آنها ایجاد کنند. به عنوان مثال، برخی از دانش آموزان در کلاس درس به بهترین شکل یاد می گیرند، در حالی که برخی دیگر بهتر می توانند اطلاعات را از طریق فرصت های یادگیری عملی درک کنند. برای جلب توجه بیشتر دانش‌آموزان، روش‌هایی را در دروس ترکیب کنید.

3