کارزار « درخواست عدم کاهش سهمیه دانشگاه نخبگان المپیادهای دانش آموزی »  به بیش از ۵ هزار امضا رسید

کارزار « درخواست عدم کاهش سهمیه دانشگاه نخبگان المپیادهای دانش آموزی »  به بیش از ۵ هزار امضا رسید:

جمعی از اولیای نخبگان و دانش آموزان المپیاد و سمپادی در کارزاری با نام « درخواست عدم کاهش سهمیه دانشگاه نخبگان المپیادهای دانش آموزی»  خواستار عدم تغییر قانون ۲۰ درصد شدند.

در متن این کارزار آمده است: 

«از آنجایی که در زمان شروع دوره‌های المپیاد، زمان امتحانات مراحل چندگانه المپیاد، و همینطور اعلام نتایج نهایی، قانون ۲۰ درصد به قوت خود باقی بوده و دانش‌آموزان نیز انتخاب و نوع فعالیت‌های علمی خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی نموده‌ا‌ند، بنابراین شایسته نیست که در زمان اعمال سهمیه، قانون را تغییر داده و مقدار آن کاهش داده شود. 

تقاضا داریم که این امتیاز مانند سالیان قبل به قوت خود باقی بماند و با تغییر آن، از سرخوردگی این دانش‌آموزان تلاشگر و توانمند که با گذشتن از مراحلی سخت، با پشتکار، و فارغ از هرگونه رانت و یا موقعیت اجتماعی خاصی، موفق به کسب این جایگاه شده‌اند، جلوگیری شود. لازم است به این نکته اشاره شود که وقتی صحبت از یک مدال‌آور عرصه المپیادهای علمی کشور می‌کنیم، یعنی شرح حال فردی را بیان می‌کنیم که با عشق و علاقه وافر، مطالعات و تحقیقات عمیق زیادی را در بهترین دوران عمر خود (نوجوانی) تحت نظر اساتید این حوزه به انجام رسانده و بیش از ۳ سال از عمر گرانبهایش را برای هدف والای اعتلای کشورش که همانا درخشش در عرصه های بین‌المللی است، صرف نموده است. حال آنکه بنابر اذعان برترین اساتید باشگاه دانش‌پژوهان جوان، تفاوت علمی چندانی بین مدال‌آوران طلا، نقره، و برنز وجود ندارد و تعداد این افراد در کشور به لحاظ آماری کمتر از یک هزارم درصد از جمعیت کشور در هر سال است. در حالی که تفاوت امتیازی بسیار زیادی در سهمیه اختصاص داده شده به این نخبگان وجود دارد و ما به عنوان اولیای این نخبگان انتظار افزایش سهمیه نقره و برنز را داشتیم نه کاهش آن. »

کارزار «درخواست عدم کاهش سهمیه دانشگاه نخبگان المپیادهای دانش آموزی» با آدرس اینترنتی https://www.karzar.net/74099  از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا لحظه انتشار این خبر بیش از ۵۴۷۷ نفر آن را امضا نموده‌اند.