مدارس تبریز به علت آلودگی هوا فردا تعطیل شد

رحیم شهرتی‌فر در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو تصمیم و مصوبه کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و به دلیل آلودگی شدید هوا، فردا یکشنبه 26 آذرماه همه مقاطع تحصیلی در شهر تبریز تعطیل اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این اطلاعیه شامل مدارس روستایی تبریز و همچنین بخش خسروشاه نخواهد بود گفت: سردرود و باسمنج جزو مناطق پنج‌گانه آموزش و پرورش تبریز است که تعطیل است ولی آلودگی خسروشاه کمتر از میزان اضطرار اعلام شده است و نیازی به تعطیلی نیست.

وی افزود: هواشناسی تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرده که هوای تبریز پایدار خواهد بود لذا بر اساس تصمیم این کمیته، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خودروها به صورت زوج و فرد در محدوده مرکزی تبریز اجازه تردد خواهند گرفت.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خواستار همکاری مردم برای کاهش آلودگی هوای تبریز شد و ابراز داشت: شهروندان برای کاهش آلودگی هوای تبریز تا حد امکان از تردد با خودرو شخصی در داخل شهر پرهیز کنند.

وی از مردم خواست تا از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری استفاده کرده و از سوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و آتش زدن ضایعاتی مانند لاستیک، سیم و زباله خودداری کنند، افزود: شهروندان عزیز تبریز معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگی را به عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهند.

شهرتی فر گفت: در این هفته به مدت 4 روز تا سه شنبه از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه برای کاهش آلودگی هوا جلوگیری می‌شود.

تبریز پس از بارش‌های پاییزی هفته گذشته، وارد یک دوره رکود جوی شده تا جایی که امروز و برای هفتمین روز متوالی شاخص‌های هواشناسی و زیست محیطی وضعیت جوی این شهر را برای همه گروه‌های سنی ناسالم نشان می‌دهد.