حضور بیش از 13 میلیون دانش آموز مدرسه در مهر امسال

 سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه بیست ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر برگزیده کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال توسعه متوازن بین همه ساحت‌های شش‌گانه است و برای ایجاد توازن از دوره ابتدایی شروع کردیم.

وی با اشاره به توجه به مهارت‌های زندگی است،  تصریح کرد: در این مسیر یکی از مهم‌ترین موانعی که داریم و باید به انرژی همراه تبدیل شود، خانواده‌ها هستند؛ تلقی خانواده حفظ برخی محفوظات و تعاریف در کتا‌ب‌های درسی است که باید این تلقی عوض شود.

بطحایی بیان کرد: در یک سال اخیر دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم و این ادبیات در جامعه امروز تا حدی جای خود را باز کرده است که مدرسه فقط یادگیری در سطح آموزشی نیست و باید به محلی برای زندگی دانش‌آموزی تبدیل شود

وی با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: نقش و جایگاهی که آموزش و پرورش در تحقق شعار سال دارد، این است که آموزش و پرورش به جهت جامعه مخاطبانش و قریب به ۳۰ میلیون مخاطب گستره وسیعی دارد و احساس تکلیف می کنیم که برای تحقق کالای ایرانی نقش ایفا کنیم و نمایشگاه‌هایی را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از نمادهای ضد تربیتی که برخی دانش‌آموزان در اقلام مدرسه استفاده می‌کنند، ممنوع است چرا که نمادها نباید آثار زیانبار تربیتی داشته باشد؛ برخی از نمادها ذهنیت‌گرایی مفرط و انزوای بالا را دنبال می‌کند و در کالاهای ایرانی نبود این موضوع را دنبال می‌کنیم.

بطحایی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید به‌زودی آغاز می شود و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آماده هستند و امیدواریم مهر با شکوه  را برای حدود ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز  شاهد باشیم.

وی درباره وضعیت اردوگاه باهنر گفت: دولت با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند برای دریافت تسهیلات وثیقه بگذارند و آموزش و پرورش، اردوگاه باهنر را به وثیقه گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته اشکال حقوقی در تنظیم قرارداد بوده اما اصلا و ابدا فروش اردوگاه درست نیست؛ اردوگاه متعلق به آموزش و پرورش و معاونت پرورشی است و با توجه به حساسیت ها امیدوارم با پرداخت دیون به وسیله سازمان برنامه و بودجه که  به‌زودی اتفاق می افتد کل دیون پرداخت شود.

بطحایی تصریح کرد: اردوگاه شهید باهنر آن گونه که انتقال مالکیت مطرح است اصلا و ابدا فروخته نشده است.