امدادرسانی به ۶۰۰ هزار نفر در ماهی که گذشت

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات این سازمان در مناطق سیل‌زده از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۲۸ فروردین ۹۸، اظهار داشت: در ۳۱ استان کشور بیش از ۳۴۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شد؛ ضمن اینکه به بیش از ۲۶۹ هزار نفر اسکان اضطراری داده شد.

وی بیان داشت: ۸۳۴۰ نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند، ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند و بیش از ۵۷۰۷ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۴۷۰۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند، افزود: انتقال بیش از ۷۸۴ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی و انتقال ۲۷۳۷ از امدادگران طی ۸۹۹ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

سلیمی متذکر شد: 49 هزار و 242 دستگاه چادر، 174 هزار و 996 بسته غذایی، 166 هزار و 480 تخته پتو، 61 هزار و 703 ست بهداشتی و 290 هزار و 409 قوطی کنسرو توزیع شد.

وی تأکید کرد: امدادرسانی در ایلام، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.