آخرین جزئیات از اقدامات هلال احمر تهران برای مقابله با کرونا
شاهین فتحی مدیر عامل هلال احمر تهران اظهار کرد: با مصوبه ستاد جمعیت هلال احمر با همکاری سایر دستگاه‌های فعال برای خروجی شهر‌ها تمهیداتی لحاظ کرده است.

اخبار اجتماعی-وی گفت: در خروجی تهران نیرو‌های هلال احمر استقرار یافتند و خودرو‌های خروجی از شهر مورد غربالگری قرار می گیرند و اگر نیاز به انتقال به مراکز درمانی باشد منتقل می شوند.

فتحی گفت: در بیش از ۱۴ خروجی این کار انجام خواهد شد که با همکاری استانداری مصوبه‌ها بررسی شدند.

مدیر عامل هلال احمر تهران با بیان اینکه این کار به سلامت مردم کمک می کند،گفت: اگر کسی در زمان اضطراری در مسیر‌ی قرار گیرد توسط نیروهای هلال احمر مورد غربالگری قرار می گیرد.

وی درباره تیم‌های غربالگری گفت: در استان تهران ۵۶۰ نفر در ۳ شیفت کاری حضور دارند در خروجی تهران -قم ،تهران -کرج و تهران -پردیس نیرو‌های بیشتری مستقر هستند تا ازدحام کمتری صورت گیرد.

فتحی گقت: برای کسانی که میخواهند کمک کنند فراخوان صادر شده است که می توانند با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هماهنگ باشند، هم اکنون ۱۲۰۰ نفر در استان تهران اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر عامل هلال احمر تهران اظهار کرد: آموزش هاپیش از ورود ویروس یه ایران انجام گرفت و در سایت جامع آموزشی که برای کرونا راه اندازی شده است یه مردم آموزش داده می شود و کسانی که در خط مقدم کمک می کنند مکلف به یادگیری هستند.

وی درباره بیمارستان‌ها نیزگفت: بخشی از بیمارستان‌های هلال احمر در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

فتحی با اشاره به تولید اقلام بهداشتی توسط هلال احمر گفت: هلال احمر با توجه به مسئولیتی که دارد وارد عمل شده است و تولید ماسک و گان پزشگی را برعهده گرفته است.

وی افزود: در استان تهران داروخانه‌ها در اختیار مردم هستند و داروخانه مرکزی هلال احمر و داروخانه شهر ری دارو‌های کرونا را عرضه می کنند.

مدیر عامل هلال احمر تهران بیان کرد: خوشبختانه خیرین و داوطلبان برای کمک ورود کردند و خیریه‌ها نیز در مناطق پر ریسک وارد عمل شدند که در هرندی برای ۲۵ هزار خانوار اقلام بهداشتی  تهیه کردند و با هماهنگی با زندان‌ها اقدام به ضد عفونی کردن این مکان‌ها کردیم.

فتحی ادامه داد: با هماهنگی سازمان انتقال خون بیش از هزار نفر از داوطلبان را برای انتقال خود داوطلب کردیم.