تست کرونا چگونه انجام می شود/ تست کرونا در منزل واقعیت دارد؟

کروناویروس (COVID-19) یک بیماری عفونی است که  در سال 2020 به طرز عجیبی در سرتاسر جهان منتشر شد. بیشتر افراد آلوده به ویروس COVID-19 ، مشکلات تنفسی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند و بدون نیاز به درمان خاص ، بهبود می یابند. اما افراد مسن و افراد دارای مشکلات پزشکی اساسی مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، بیماری مزمن تنفسی و سرطان به احتمال زیاد با مشکلات جدی تری روبه رو می شوند.

اخبار اجتماعی- بهترین راه برای جلوگیری و کند کردن انتقال این بیماری ، آگاهی از ویروس COVID-19  و نحوه شیوع آن است.

راهکار مقابله با کرونا

بهترین راهکار مقابله با کرونا

به گزارش افکارنیوز، شستن دستها با مواد شوینده و یا استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانندالکل به طور مکرر و عدم لمس صورت ، از راه های جلوگیری ابتلا به این ویروس می باشد.

ویروس COVID-19 عمدتا از طریق قطرات بزاق یا ترشحات از بینی در هنگام سرفه یا عطسه پخش می شود ، بنابراین مهم است که شما نیز رفتارهای تنفسی خود را کنترل کنید مثلا در هنگام سرفه یا عطسه کردن از آرنج خود استفاده کنید.

استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه، لمس نکردن صورت با دستان آلوده، و دوری کردن از افراد مبتلا در کاهش شیوع این ویروس نقش مهمی ایفا می‌کند.

اما کارشناسان پزشکی عقیده دارند که استفاده از ماسک صورت اقدام محافظتی موثری نیست.

چگونه بفهمیم که به تست کرونا احتیاج داریم؟

این ویروس باعث عفونت ریه‌ها می‌شود. نخستین علامت بیماری تب است و سپس سرفه خشک که می‌تواند به مشکلات تنفسی نیز منتهی شود.

تست کرونا

سرفه باید جدید و پیوسته باشد، یعنی سرفه زیاد برای مدتی بیش از یک ساعت، یا سه نوبت یا بیشتر ظرف ۲۴ ساعت (اگر شما در حالت عادی سرفه می‌کنید، ممکن است از حالت عادی بدتر باشد)

به گفته دانشمندان، میانگین زمان لازم برای بروز علائم ۵ روز است، اما در بعضی‌ها ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که دوره کمون این بیماری تا ۱۴ روز طول می‌کشد.

متخصصان گوش و حلق و بینی گزارش‌هایی نیز مبنی بر از دست رفتن حس بویایی دریافت کرده‌اند.

تعداد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی از فقدان حس بویایی و چشایی می‌گویند افزایش پیدا کرده است و تست ویروس کرونای بعضی از آن‌ها نیز مثبت بوده است.

دوره اوج انتقال ویروس کرونا همزمان با بروز علائم است، اما گفته می‌شود که بعضی‌ها ممکن است حتی پیش از شروع بیماری نیز ویروس را پخش کنند.


تست آنلاین کرونا

شرایط ثبت نام وام یک میلیونی دولت/ زمان واریز یک میلیون تومان مشخص شد


علائم اولیه این بیماری را می‌توان به راحتی با بیماری‌های زمستانی دیگری مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفت.

پس اگر مشکوک به داشتن این علائم هستیم برای انجام تست کرونا اقدام کنید در غیر این صورت از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنید.

لازم نیست همه برای COVID-19 آزمایش شوند اما در این گزارش اطلاعاتی وجود دارد که می تواند به شما درباره تصمیم گیری در مورد تست کرونا  و مراقبت های پزشکی کمک کند.


واکسن کرونا چه زمانی آماده خواهد شد؟


بیشتر افراد مبتلا به کرونا دارای بیماری خفیف هستند و بدون مراقبت پزشکی می توانند در خانه بهبود یابند، ممکن است آنها اصلا نیازی به تست کرونا نداشته باشند.

گفتنی است تا این زمان هیچ درمانی به طور خاص برای افرادی که COVID-19 دارند تأیید نشده است.

تست کرونا چگونه انجام می شود؟

آزمایش COVID-19 بر حسب مکان متفاوت است اما اگر علائم کرونا را دارید و می خواهید آزمایش شوید، ابتدا با یک پزشک یا با مراکز درمانی که به طور مخصوص برای این بیماری در نظر گرفته شده است تماس بگیرید، در حالی که ابزار و آزمایشگاه های مورد نظر برای این بیماری کاملا مشخص شده و شاید در حال افزایش هم باشد اما ممکن است در ابتدا برای پیدا کردن جایی برای انجام تست دچار مشکل شوید.

پس از آزمایش کرونا چه باید کرد؟

اگر تست COVID-19 شما مثبت شد ، باید بدانید که در صورت بیمار بودن یا مراقبت از شخصی که بیمار است ، چه اقدامات محافظتی را نیز باید انجام دهید.


داروی کرونا در آبادان کشف شد؟


اگر تست کرونای شما منفی باشد به این معنی است که شما به این ویروس آلوده نمی شوید. این امکان وجود دارد که هنگام مراجعه به بیمارستان در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی به این ویروس مبتلا شوید، یا حتی ممکن است بعدا در صورت مواجهه با بیمار کرونایی قرار بگیرید و ویروس به شما منتقل شود پس منفی بودن تست کرونا احتمال ابتلا به این بیماری را منتفی نمی کند.

چگونه می توان تست Coronavirus را در خانه انجام داد؟

زمانی که فردی تمامی علائم گفته شده از ویروس کرونا را در خود مشاهده می کند ترسی به سراغ او می آید، اول اینکه باید به مراکز درمانی مراجعه کند تا تست کرونا انجام شود اما از این موضوع به شدت می ترسد. در اینجا این سوال برای عموم مردم به وجود می آید که آیا می توانید از یک کیت تست کرونا در منزل استفاده کنید؟ هنوز نه ، چون از نظر تئوری ، عدم تولید کیت تست در خانه هنوز یکی از بزرگترین مشکلات در برابر با این بیماری است ، و همچنین جمع آوری نمونه مناسب از بینی یا دهان نیاز به آموزش دارد و در آخر حتی رساندن با تاخیر نمونه آزمایشگاهی به آزمایشگاه ممکن است روی کیفیت تست تاثیر بگذارد.

تست کرونا در منزل واقعیت دارد؟

این در حالی است که اخیرا رئیس جهاد دانشگاهی گفت:در حال طراحی یک سیستم خدمات رسانی برای بیماران کرونایی هستیم، دو مجموعه درمان در منزل در جهاد دانشگاهی با وزارت بهداشت برای ارائه خدمات در حال همکاری هستند تا آزمایش‌ها در درب منازل انجام شود.

تست کرونا در منزل

از سوی دیگر چند وقت پیش شنیده شده که برخی از بیمارستان خصوصی در تهران هم در بیمارستان و هم با فرستادن نیرو به منازل، تست کرونا می گیرند.

با مشاور کرونای اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شد تا مشخص شود آیا نظارتی بر چنین آزمایش هایی از سوی وزارت بهداشت و درمان وجود دارد یا خیر؟ که این کارشناس گفت: این بیمارستان های خصوصی به دلیل تخلفات متعدد باید بسته می شدند و این کار غیرقانونی و قابل پی گیری است.


آمار آنلاین کرونا در ایران و جهان


این آزمایش ها از سوی وزارت بهداشت و درمان تایید نمی شود و غیرقانونی است. پس فردی که علائم کرونا را در خود مشاهده می کند و انجام تست کرونا را برای خود ضروری می بیند باید  با شماره 4030 تماس بگیرد و یا در صورت لزوم به مراکزی که از سوی وزارت بهداشت و درمان پزشکی اعلام شده است مراجعه نماید.