وام کرونا برای رانندگان

کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل با مشکلات مختلف و جدی روبرو شوند. به همین منظور دولت سعی کرد برای اصناف گوناگون وام های مختلفی در نظر بگیرد تا فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد شود.

چندی پیش و در مرداد ماه بود که مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز از امکان بهره مندی رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافر درون شهری و برون شهری البرز از تسهیلات 6 میلیون تومانی مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد.

وی درباره وام کرونا رانندگان تاکسی اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیاری از صنوف و کسب و کارها به ویژه مشاغل خدماتی مختل و دچار مشکل شد بر این اساس دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه ها و حمایت از صاحبان مشاغل؛ تسهیلاتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا از طریق ثبت نام در سامانه کارا تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان  ناوگان حمل ونقل مسافر درون شهری و برون شهری نیز شامل این تسهیلات می شوند گفت : با توجه به اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از سوی دولت ، کلیه رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافر برون شهری ودرون شهری استان البرز نیز می توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و در مرحله بعد پس از تایید شرایط ؛ به بانک عامل تعیین شده مراجعه و از تسهیلات شش میلیون تومانی مشاغل آسیب دیده از کرونا بهره مند شوند.

شایان ذکر است بدلیل کاهش سفرها و مسافران در بین شهرها به دلیل بیماری کرونا رانندگان از پیامد این بیماری آسیب بسیاری دیده اند و به این منظور ستاد ملی مقابله با کرونا این تسهیلات را برای این مشاغل نیز در نظر گرفته است.

به نظر می رسد برای ثبت نام وام کرونا برای رانندگان تاکسی باید به سایت کارا مراجعه کرده و آنجا ثبت نام کنید.

تمدید مهلت ثبت نام وام کرونا رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از تمدید مهلت ثبت نام برای دریافت وام شش میلیون تومانی ویژه کرونا در سامانه کارا تا پایان مهر خبر داد.

 اسماعیل عرشیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانان و وانت داران جزو رسته‌های شغلی آسیب دیده از کرونا محسوب شده و درآمد این صنف در اثر این شیوع این ویروس به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، طبق مصوبه دولت، ثبت نام برای دریافت این وام شش میلیون تومانی ویژه کرونا در سامانه کارا تا پایان مهر ماه تمدید شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس رانندگان تاکسی، مالکین تاکسی(آقا و خانم)، رانندگان سرویس مدارس و وانت داران می‌توانند با مراجعه به سازمان تاکسیرانی، دفتر تاکسی اینترنتی بادسان واقع در بلوار شهید بهشتی جنب پارک سوار، کافی نت‌ها و یا اینترنت شخصی در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد دولت و سامانه کارا در اعطای وام، بر مبنای احراز هویت و ارائه اطلاعات دقیق از سوی رانندگان تاکسی است و عدم همخوانی اطلاعاتی همچون: شماره تلفن همراه و کد ملی مشکلاتی را در ثبت نام تاکسیرانان در سامانه کارا به وجود آورده است، از تاکسیرانان خواهشمندیم در هنگام تمدید پروانه فعالیت، هر گونه تغییر در اطلاعات فردی و خودرویی خود را به صورت دقیق و صحیح به اطلاع سازمان تاکسیرانی برسانند تا مشکلی در ثبت نام آنان در سامانه کارا پدید نیاید.