چگونه لوازم استوک از دبی وارد کنیم؟

اکثر مردم با شنیدن اسم کالای استوک اولین چیزی که به ذهن آنها خطور می‌کند کالاهای الکترونیک است؛ در صورتی‌ که واردات استوک کالا از دبی به ایران تنها مربوط به لوازم الکترونیکی نمی‌شود. علاوه بر کالاهای موجود در این حیطه، امکان تهیه لوازم‌یدکی خودرو، لوازم منزل، پوشاک و... نیز از بازار استوک امارات وجود دارد.

چگونه لوازم استوک از دبی وارد کنیم؟

امروزه در بازارهای اروپایی و آمریکایی شاهد حضور کالاهای استوک هستیم. برای نمونه در بازار لوازم الکترونیکی استوک از یک نوع کالای خاص مانند گوشی همراه، لپ‌تاپ، لوازم جانبی الکترونیکی و... بسته‌بندهای‌ متفاوتی موجود است. این بسته‌بندی‌ها با نام‌های آکبند، استوک، دست‌دوم، اپن‌باکس و ریفربیش شناخته می‌شوند. کالاهای استوک و جعبه باز باتوجه‌به مشخصات فنی، کیفیت و ظاهر به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شده و قیمت متفاوتی دارند.

 

کالاهای پرسودی که به‌صورت استوک از دبی وارد می‌شوند

اکثر مردم با شنیدن اسم کالای استوک اولین چیزی که به ذهن آنها خطور می‌کند کالاهای الکترونیک است؛ درصورتی‌که خرید و واردات استوک کالا از دبی به ایران تنها مربوط به لوازم الکترونیکی نمی‌شود.

علاوه بر کالاهای موجود در این حیطه، امکان تهیه لوازم‌یدکی خودرو، لوازم منزل، پوشاک و... نیز از بازار استوک امارات وجود دارد.

1. لوازم و قطعات الکترونیکی

خرید از دبی به‌صورت استوک موارد و اجناس مختلفی را در برمی‌گیرد. قطعات و لوازم الکترونیکی از جمله دیگر مواردی هستند که در بازار استوک طرف‌داران بسیاری برای آن‌ها وجود دارد. در نظر داشته باشید که قطعات الکترونیک با لوازم الکترونیکی متفاوت هستند. قطعات الکترونیکی عبارت‌اند از: کارت گرافیک، پاور، منبع تغذیه، باتری موبایل و لپ‌تاپ، تاچ و ال‌سی‌دی تلفن همراه، قطعات ریز تعمیرات لوازم الکترونیکی و پردازنده‌ها. لوازم الکترونیکی هم شامل: لپ‌تاپ، موبایل، کامپیوتر‌های اسمبل‌ شده، مینی‌کیس‌ها و... ازاین‌دست را شامل می‌شوند.

2. قطعات و لوازم‌یدکی خودرو

کمبود لوازم‌یدکی و قیمت بالای قطعات خودروهای خارجی در بازار ایران مسئله مهمی است. این موضوع باعث شده تا خرید لوازم‌یدکی استوک از بازار استوک امارات، برای مصرف‌کنندگان و واردکنندگان به یک راه‌حل منطقی و برد-برد تبدیل شود.

3. لوازم‌خانگی

تعدادی از واردکنندگان کالای استوک اقدام به واردات لوازم‌خانگی مانند: یخچال، تلویزیون، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی و ... می‌کنند. معمولاً لوازم‌خانگی استوک از نظر عملکرد بدون مشکل هستند؛ اما برخی از آنها از نظر ظاهری ایرادات کوچکی دارند. فعلاً واردات این کالاها به ایران ممنوع شده است.

4. پوشاک

لباس‌ها از جمله دیگر مواردی هستند که برخی تجار اقدام به واردات استوک آنها می‌کنند. به دلیل حضور برندهای برتر جهانی مد کیف، کفش و لباس در دبی از جمله Zara ، Gucci و...  می‌توانید با خریداری استوک این لباس‌ها و واردات آنها سود مناسبی را کسب کنید.

معرفی بازارهای استوک خارجی

  • La Brocante
  • Reems Closet
  • RETOLD
  • Borrow Me
  • RESOLD
  • Garderobe
  • Thrift Bazaar
  • Thrift for Good
  • The Luxury Closet
  • Toyshare

روش‌های حمل کالای استوک از امارات به ایران

سه روش حمل کالای استوک از دبی به ایران وجود دارد که پس از خرید محموله موردنظر از بازار استوک امارات می‌توانید توسط یکی از آن روش‌ها محموله را وارد ایران کنید. روش‌های قابل‌حمل کالاهای استوک عبارت‌اند از:  دریایی، زمینی و هوایی.

روش‌های ذکر شده هرکدام نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی دارند، شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

1. مسیر آبی

دبی یک شهر بندری است که با شهرهای جنوبی ایران مرز دریایی مشترک دارد. در این شهر کشتی‌های باری و لنجی، کالای تجار را به مقاصد مختلف در سرتاسر جهان ارسال می‌کنند. مدت‌زمان تحویل کالا از روش حمل دریایی نسبت به روش هوایی بیشتر است، اما به دلیل هزینه‌های کمتر و نبود محدودیت در نوع بار، گزینه اول بسیاری از تجار بشمار می‌آید.

2. مسیر هوایی

در این روش حمل ارسال کالا از دبی به ایران بسیار سریع بوده؛ اما هزینه‌های ارسال کالا بالا است. توجه داشته باشید که به دلیل مسائل ایمنی و قوانین هوایی، حمل اجناس باتری دار از طریق خطوط هوایی امکان‌پذیر نیست.

3. مسیر زمینی

در روش حمل زمینی برای ارسال کالا از کامیون‌ها و خطوط راه‌آهن استفاده می‌شود. این دو روش حمل زمینی نسبت به دو روش قبلی سرعت پایین و هزینه ارزان‌تری دارند.

در آخر ...

روند پیشرفت واردات در زمینه اجرایی کردن این بخش‌ها، نیازمند تجربه و اطلاع دقیق از تمامی مراحل است، شرکت بازرگانی سپاهان همراه به دلیل داشتن تجربه بسیار در زمینه صادرات و واردات می‌تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. در صورت نیاز با متخصصین و مشاوران این شرکت معتبر تماس برقرار کنید.

سؤالات متداول

امکان واردات قطعات استوک خودرو از دبی بدون کارت امکان‌پذیر است؟

برای این کالا باید همانند همه کالاها، کارت بازرگانی داشته باشید و کالا را در سامانه تجارت خارجی (NTSW) ثبت سفارش کنید.

برای واردات لوازم‌یدکی خودرو چه اقداماتی لازم است؟

ابتدا نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید. در مرحله بعدی برای واردات لوازم‌یدکی خودرو فرد باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و سپس نسبت به دریافت مجوز ثبت سفارش اقدام کند.

آیا گوشی‌های استوک سالم هستند؟

تمامی گوشی‌های استوک قبل از خرید تست فنی و نهایی شده و سپس با ضمانت سلامت ارسال می‌گردد.

چه برند گوشی‌های استوکی را می‌توان وارد کرد؟

نسبت به سامسونگ و دیگر برندهای موبایل استوک، آیفون استوک بیشترین طرف‌دار را دارد.