" تبصره۳ " در قبض آب چیست؟

مدیر دفتر نظارت بر امور مشترکین آبفای شهر تهران در توضیح تبصره ۳ گنجانده شده در قبض های آب مشترکان، آن را برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری و تاسیسات آب شهر تهران اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان تهران، فرهاد بیک‌زاده با بیان این مطلب گفت: به استناد مفاد تبصره ۳ ماده واحده قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، مبالغی با عنوان این تبصره از تمامی مشترکان کاربری‌های خانگی و غیر خانگی با توجه به میزان مصرف آب دریافت می شود.

وی مبلغ دریافتی از مشترکان خانگی به ازای هر متر مکعب تا الگوی مصرف را ۴۰۰ ریال و مازاد الگوی مصرف را هفتصد ریال عنوان کرد و برای مشترکان غیرخانگی به ازای هر مترمکعب، هفتصد ریال دانست.
مدیر دفتر نظارت بر امور مشترکین آبفای شهر تهران، نرخ آب مصرفی مراکز نگهداری ایتام و افراد بی سرپرست، مراکز شبانه روزی معلولان، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مراکز آموزشی، دانشگاه ها، گرمابه ها و نانوایی ها را شامل افزایش‌های یادشده ندانست.
بیک‌زاده یادآور شد: از تمامی مشترکان خانگی و غیرخانگی علاوه بر آبونمان مصوب، مبالغی با توجه به قطر و نوع انشعاب به عنوان سهم آبونمان تبصره ۳ دریافت می‌شود و از متقاضیان خرید انشعاب جدید خانگی و افزایش واحد نیز علاوه بر حق انشعاب مصوب، مبالغی به عنوان سهم تبصره ۳ دریافت می‌شود.
وی درباره متقاضیان خرید انشعاب غیر خانگی و اصلاح ظرفیت قراردادی گفت: علاوه بر حق انشعاب مصوب به ازای هر متر مکعب ظرفیت قراردادی، مبلغ ۶۹۳ هزار ریال نیز به عنوان سهم این تبصره از آنان دریافت میشود.