چرا گذاشتید منابع ارز خرج خرید ویلا در خارج شود؟!

محمدباقر نوبخت  اظهار داشت: در حال حاضر مشکل این نیست که منابع ارزی ما تقلیل پیدا کرده، بلکه صادرات نفتی 50 دلار است، منابع صادراتی غیرنفتی 46 میلیارد دلار وجود دارد، 90 میلیارد دلار منابع ارزی داریم.

وی تاکید کرد: چیزی که باعث شد این منابع نتوانست پاسخ دهد، سلسله تقاضای‌های جدید غیرواقعی بوده چه آنهایی که فکر می‌کردند هر چه ریال دارند را به دلار تبدیل کنند و سفته‌بازی صورت گیرد، چه عده‌ای که فکر کنند این منابع را به صورت خروج سرمایه ‌استفاده کنند.

نوبخت گفت: ما حق نداریم منابع مردم را که از نفت و صادرات حاصل می‌شود را به آسانی در اختیار عده‌ای قرار دهیم تا در کشورهای همسایه خانه و ویلا بخرند، ما حق نداریم منابع را در شرایطی که فشار جهانی بر جمهوری اسلامی است و تهدید می‌کنند که ما را از نظر اقتصادی تحریم خواهند کرد از دست بدهیم بلکه باید مدیریت بر عرضه و تقاضا داشته باشیم.

سخنان مبهم سخنگوی دولت در حالی است که مردم انتظار دارند دستگاه‌های ذی‌ربط دولت، با شفافیت بگویند چه کسانی منابع ارزی کشور را خرج خرید ویلا در کشورهای همسایه کرده‌اند و چرا دولت نظارتی بر این امر و مقابله با آن نداشته است؟