تسهیلات مسکن پاسخگوی ۲۵ درصد از قیمت ملک است

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قیمت مسکن نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است، گفت: هم اکنون تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن جوابگوی این بازار نیست و تنها ۲۵ درصد از قیمت مسکن را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته قبل از افزایش قیمت مسکن تسهیلات خرید تنها ۵۰درصد قیمت را شامل می‌شد و متقاضیان ۵۰درصد از مبلغ را باید خودشان تأمین می‌کردند، اما هم اکنون با رشد چند برابری قیمت‌ها میزان آورده متقاضیان باید افزایش یابد.

رضایی‌کوچی با اشاره به اینکه باید ارزیابی‌های دقیقی از قیمت مسکن انجام شود، گفت: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته باید تسهیلات ۷۰ درصد از قیمت‌ها را شامل شود و متقاضیان خرید تنها ۳۰درصد آورده داشته باشند و هم اکنون این طرح در بانک مرکزی و بانک مسکن در حال بررسی است و امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات لازم برای پرداخت آن انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: متأسفانه متقاضیانی که تسهیلات خرید مسکن را از بانک مسکن دریافت کرده‌اند با توجه به تغییر شرایط اقتصادی در کشور ‌نمی توانند واحد مسکونی مورد نظر خود را خریداری کنند و همین موضوع باعث ایجاد نابسامانی در بازار مسکن شده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون طبق اعلام بانک مسکن دو هزار نفر ماهانه تسهیلات دریافت می‌کنند، ولی این تسهیلات منجر به خرید ملک و یا مسکن نمی‌شود و همین امر نشان  دهنده آن است که وام‌های ارائه شده جوابگوی این بازار نیست.