مبلمان مناسب خانه های ایرانی

مبلمان، می‌تواند در چیدمان خانه‌ شما تاثیر زیادی داشته باشد. اگر منزل شما ساخت زیبایی هم نداشته باشد  قطعا یک دست مبلمان مناسب، می‌تواند فضای خانه شما را به کلی تغییر دهد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اطلاع ندارید معیارهای انتخاب یک مبلمان خوب برای خانه ایرانی چیست و چطور باید بین این همه طرح و جنس های متنوع، مبل مناسب منزل خود را انتخاب کنید، باید بگوییم که انتخاب مبلمان مناسب خانه های ایرانی دارای نکاتی است که در ادامه می‌خواهیم به آن بپردازیم و به شما بگوییم چه مبلی با چه ویژگی هایی برای خانه های ایرانی شما مناسب تر است.

جنس های مختلف مبلمان را بشناسید

همه ما می‌دانیم که توجه به جنس مبلمان در مرحله اول یکی از مهم ترین نکات انتخاب مبلمان مناسب است. امروزه، معمولا اکثر مبل‌ها از سه جنس چوب، فلز و ترکیب مواد و چوب رزین ساخته می‌شوند. اما بهترین جنس برای مبلمان آن مبلی است که تماما با چوب درست شده است؛ دلیل آن هم این است که از نظر کیفیت و زیبایی، در برابر انواع دیگر مبلمان در رتبه اول قرار دارد. مبل چوبی خود نیز انواع مختلفی دارد، اما پیشنهاد ما به شما این است که چوب‌های سخت، مانند گردو و راش را برای مبلمان خود انتخاب کنید. مبلمان فلزی هم می‌تواند انتخاب خوبی بعد از مبلمان چوبی باشد. مبل فلزی به منزل شما حال‌وهوایی کلاسیک و مدرن می‌دهد و همچنین این نوع از مبلمان از دوام و استحکام بسیار زیادی برخوردار است، اما انتخاب این مبلمان کاملا سلیقه ای است و ممکن است که هرکسی آن را نپسندد. نوع سوم از جنس مبلمان، ترکیب رزین و چوب است که بیشتر مبل هایی که در آن ها منبت کاری های زیبا و ظریف به کار برده شده است از این جنس هستند. هر سه این جنس مبلمان ها می‌توانند در خانه ایرانی شما چیده شوند و مورد‌ استفاده قرار بگیرند و تنها سلیقه ی شما است که یکی از این سه جنس را ترجیح می‌دهد. به یاد داشته باشید هنگام انتخاب و خرید مبلمان برای خانه ایرانی خود سعی کنید از فروشندگانی مبل را خریداری کنید که در خصوص جنس مبلمانشان به شما گارانتی می‌دهند و مطمئن هستید که اگر اتفاقی برای مبلمان شما در مدت زمان کم افتاد، آن ها پاسخگو هستند.

51

راحتی و کاربردی بودن مبلمان بسیار مهم است

نشیمن‌گاه مبل شما، دقیقا جایی که روی آن می‌نشینید و استراحت می‌کنید قسمتی است که بیشترین استفاده را دارد، در نتیجه باید به‌گونه‌ای باشد که شما همیشه هنگام نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشید، و همچنین باید در مدت زمان کم و به‌سادگی از شکل و قیافه نیفتد. همیشه داشتن نشیمن‌گاه نا‌مناسب باعث این بوده است که مبل در مدت زمان کمی کارایی خود را از دست بدهد و مجبور به خرید دوباره مبل شوید. مبلمان معمولا به سه دسته اصلی مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی تقسیم می‌شوند. مبلمان راحتی بسیار مناسب برای تماشای تلویزیون و فضاهای صمیمی و خودمانی خانوادگی است. و اگر به دنبال یک مبلمان برای پذیرایی از مهمانان هستید، استفاده از مبلمان های سلطنتی و کلاسیک مناسب تر است و حالتی رسمی تر دارد.

رنگ و پارچه دلخواهتان را انتخاب کنید

از نکات مهم دیگر در انتخاب مبلمان مناسب خانه های ایرانی که کاملا به سلیقه ی خود خریدار برمی‌گردد، توجه به رنگ بدنه مبلمان و انتخاب پارچه است. رنگ مبلمان شما می‌تواند با دیگر وسایل منزلتان مثلا پرده ها یا فرش هماهنگ شود. که این هماهنگ سازی می‌تواند از طریق رنگ پارچه مبل و یا کوسن ها باشد. معمولا مبلمان های به رنگ تیره فضای خانه را بسته‌تر نشان می‌دهند، پس اگر منزل شما کوچک است سعی کنید از مبلمان های روشن استفاده کنید تا منزل شما را بزرگتر نشان دهند. برای هر مبلمانی پارچه مبلی های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید کاملا بر اساس علاقه و یا ترکیب کردن با دیگر وسایل منزلتان یکی را انتخاب کنید. دو نوع پارچه اصلی و پر‌کاربرد برای هر مبلی وجود دارد که مخمل و چرم هستند. برخی از افراد علاقه زیادی به تجملات و خاص بودن دارند، در نتیجه قطعا انتخاب آن ها پارچه‌های چرم است، اما باید توجه داشته باشند که علاوه بر جلوه و ظاهر جذابی که پارچه چرم دارد حساسیت های زیادی هم دارد. این نوع از پارچه‌ها به راحتی و با رعایت نکردن خراشیده می‌شوند و اگر لکه ای روی آن بیفتد بسیار دیر پاک می‌شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم خانواده هایی که فرزند کوچک دارند از این پارچه استفاده نکنند. اما پارچه‌های مخمل، انتخاب هر کسی می‌تواند باشد. این پارچه محبوبیت زیادی در ایران و کشورهای دیگر دارد به همین دلیل طرح‌ها و رنگ های بسیاری از آن‌ها در بازار وجود دارد. نگران نباشید قطعا غیر از این دو دسته، پارچه‌های دیگری هم وجود دارند، اما آن ها هم به نوعی از لحاظ جنس وکارایی، به مخمل یا چرم نزدیک هستند. برای مثال، پارچه‌های پورشه و مازراتی پارچه هایی هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به پارچه مخمل نزدیک هستند اما نسبت به مخمل یک مزیت دارند، آن‌ هم این است که عمر طولانی و ماندگاری بالاتری دارند.

52

به طراحی و اندازه مبلمان توجه کنید

شما کدام طراحی مبل را بیشتر می‌پسندید؟ یک مبل با طراحی مدرن و کلاسیک یا مبل‌های سنتی؟ این امر کاملا سلیقه ای است. چه از مبلمان کلاسیک خوشتان بیاید چه سنتی باید در انتخاب خود دقت کنید و چند نکته را در مورد طراحی مبلمان بدانید. اول اینکه مبل‌های استیل و سنتی به دلیل منبت کاری ها و طراحی‌های پر از چوبی که دارند، معمولا نسبت به مبل های راحتی بسیار بزرگتر هستند، در نتیجه بیشتر مناسب فضاهای بزرگ و باز و خانه هایی که اتاق نشیمن جداگانه دارند هستند. نکته بعدی دسته‌های مبلمان هستند. دسته های مبلمان اگر بسیار بزرگ و شلوغ باشند می‌تواند فضای زیادی از اتاق پذیرایی شما را اشغال کند و اتاق را بسته نشان دهد؛ پس اگر اتاق پذیرایی شما به قدری بزرگ نیست که بتواند همچین مبلمانی با دسته های بزرگ را در خود جای دهد ترجیح این است که از مبل های راحتی کوچک تر یا بدون دسته و یا حتی از مبل های ال شکل استفاده کنید. مبل های ال شکل نیز در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و طرح های زیاد و جذابی دارد که فضای کمی را اشغال می‌کند. شما قرار است مدت زمان طولانی ای روی مبلمان خود بنشینید، پس باید کاملا احساس راحتی داشته باشید و شما را خسته نکند و نیاز های شما را برطرف کند. تمام این ها تنها وابسته به پشتی مبل است که باید مناسب و راحت باشد و بیش از اندازه بزرگ یا کوچک نباشد. شما باید بتوانید به راحتی گردن خود را به پشتی مبل تکیه دهید و با هر زاویه ای که می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید یا با دیگران صحبت کنید. نکته آخر اینکه حتما قبل از اینکه اقدام به خرید مبل خود کنید فضای منزل خود را اندازه گیری کنید و مشخص کنید که می‌خواهید مبلتان را در کدام قسمت از خانه بگذارید و متناسب با آن مبلتان را بگیرید تا مجبور به تعویض یا پس دادن آن نشوید.

مبلمان منزل یکی از وسیله هایی است که به مدت طولانی با شما می‌ماند و طول عمر زیادی دارد. پس در خرید مبلمان منزلتان عجله نکنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید از سایت های فروشگاه مبلمان مزایای خاص خودشان را دارند. مثلا داشتن گارانتی، کیفیت و خدمات مناسب پس از فروش، و یا بعضا توانایی خرید قسطی مبلمان، از مهم‌ترین مزیت‌های این سایت ها است. برای دیدن جدیدترین مدل های مبلمان و خرید اینترنتی مبل از توکامارت که یکی از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی مبل و دکوراسیون ایران است می توانید به آدرس tookamart.com مراجعه کنید.