چطور کسب و کار خود را در صفحه اول گوگل قرار دهیم؟

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین امروزه دغدغه دیده شدن و افزایش جذب کاربر را دارند که این کار با استفاده از تولید محتوای سئو شده و بهینه سازی مناسب، مقدور خواهد بود. برای رسیدن به صفحه اول گوگل داشتن یک راهنمای خوب مانند مجموعه ایران سایت می تواند شما را از پایین ترین به بالاترین رتبه گوگل ارتقا دهد. اگر شما در کسب و کار آنلاین خود نیاز به افزایش مخاطب و کاربرد دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل

همانطور که می دانید گوگل بستر مناسبی برای معرفی و تبلیغ کسب و کارها است، اما به این راحتی نمی توان از این بستر استفاده کرد و هزاران شرکت دیگر مشابه ما وجود دارند که به عنوان رقیب در حالت فعالیت هستند. برای اینکه از رقبای خود در معرفی محصولات و خدمات جا نمانید، باید به گوگل نشان دهید که معتبر هستنید و توانایی جذب کاربر را دارید.

در بین کسب و کارهای آنلاین امروزی یکی از بزرگترین آرزوها و چالش ها رسیدن به بهترین رنکینگ یا رتبه بندی در موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر هر کاربری که کلمه کلیدی مرتبط با کار شما را جستجو کند، در همان نتایج اولیه نام سایت شما ظاهر شود.

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر زمان لازم است؟

فرایند بهینه سازی سایت، تولید محتوا و سئو نیازمند زمان و انرژی است، اما نتیجه خوبی را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این هزینه ای با توجه به الگوریتم های گوگل بایستی محتوا برای کاربران نوشته شود، نه جلب توجه گوگل! معمولا قرار گرفتن در نتایج گوگل بین ۳ تا ۱۸ ماه زمان لازم دارد و این زمان به عوامل بسیاری بستگی دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • انتخاب کلمات کلیدی
  • فعالیت رقبا
  • دانش و قدرت تیم سئو
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر
  • تولید محتواهای سئو شده و تعداد آن ها
  • استفاده نکردن از روش های مخرب و غیر استاندارد برای لینک سازی

 

91

 

بهترین روش ها برای ارتقای سایت

روش ها و راهکارهای بسیاری برای جلب مخاطب فضای دیجیتال و بالا بردن رتبه سایت وجود دارد. امروزه با افزایش سطح دانش سئو و نظارت بر تولید محتوا می توان به نتایج خوبی در موتورهای جستجو دست یافت. در این بخش برخی از راهکارهای ارتقای رتبه سایت را با یکدیگر بررسی می کنیم.

 

کلمات کلیدی

کلید واژه ها در بهینه سازی و ارتقای سطح سایت تاثیر بسزایی دارند که باید به درستی شناسایی و به کار گرفته شوند. کلمات کلیدی که طول آن ها بیشتر است ارزش بیشتری دارند به این نوع عبارات اصطلاحا long tail گفته می شود.

 

کاربر پسند بودن محتوا

محتوایی که نوشته می شود قطعا بهترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی است و شما می توانید بارها و بارها از آن ها استفاده کنید، اما این کار اشتباه است! به دلیل اینکه الگوریتم های گوگل بر اساس علاقمندی ها و توجه کاربر ساخته می شوند، محتوای تولید شده نیز باید مخاطب هدف خود را کاربر قرار دهد. به این ترتیب چگالی استفاده از کلمات باید معقول و معنادار باشد تا بازدید کننده سایت از خواندن متن پشیمان نشود!

92

مکان یابی در گوگل

یکی از روش های بدون هزینه برای قرار گرفتن در رتبه های بالا استفاده از نام شهر یا استانی است که فعالیت کسب و کارتان در آنجا قرار دارد. بسیاری از افراد عبارت یا کلمه کلیدی را به همراه اسم شهر جستجو می کنند؛ به طور مثال «خدمات عکاسی در تهران» یا «رستوران سنتی در شیراز». به این ترتیب چنانچه در محتوا و عناوین مکان جغرافیایی تعیین کرده باشید، در این قسمت مشاهده خواهید شد.

 

سازگار بودن با همه دستگاه ها

تمام سایت هایی که در صفحه اول گوگل مشاهده می کنید، واکنش گرا یا responsive هستند. به عبارت دیگر سایت های رسپانسیو با تغییر اندازه صفحه نمایشگر، در اجزای محتوا تغییری ایجاد نمی کند و فقط اندازه آن ها را با تبلت یا گوشی هوشمند، مطابقت می دهد. این کار سبب می شود کاربر به راحتی با سایت ارتباط برقرار کند و فعالیت خود را انجام دهد. این مسئله بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه ۶۰ درصد از جستجوهای انجام شده در گوگل به وسیله گوشی هوشمند بوده است.

توجه به تجربه کاربر

اینکه تنها یک سایت رسپانسیو و سازگار داشته باشید کافی نیست و لازم است از نظر ظاهری جذاب و مورد قبول کاربر نیز باشد. قرار گرفتن بخش های مختلف سایت از جمله کلید های هدایت کننده، منوی سایت، تیترها و نمایش عکس ها به جلب نظر کاربران کمک می کند.

فراموش نکنید که استفاده از راه ­های غیر متعارف و دور زدن موتورهای جستجو می تواند کسب و کار شما را برای همیشه از صحنه روزگار محو کند! بنابراین در این حوزه به دنبال شرکت های معتبر و با سابقه درخشان باشید که در آینده مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

93

جمع بندی

براساس تحلیل و آنالیزی که محققان انجام داده اند تقریبا ۸۱ درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند و این نشان می دهد قرار گرفتن در صفحه اول و نتایج گوگل تا چه حد اهمیت دارد. اگر به صورت مستمر و برنامه ریزی شده محتوای ویژه خود را درکانال های مختلف منتشر کنید می توانید به تدریج دیده شوید. چنانچه در این راه به راهنمایی و مشاوره تخصصی نیاز داشتید، می توانید از مشاوران مجموعه ایران سایت بهره مند شوید. مجموعه ایران سایت با سال ها سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت می تواند از صفر تا صفحه اول گوگل، شما را همراهی کند.