ویژگی های لوله پلیکا

لوله پلیکا بعنوان یکی از پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنعت آب و فاضلاب و ساختمان سازی ویژگیهای خاصی دارد که در تشریح آن می پردازیم.

  • لوله پلیکا قوی و دارای وزن کم:

لوله پلیکا مقاوم در برابر سایش، دارای وزن سبک، استحکام مکانیکی خوب و چقرمگی از مزایای فنی کلیدی استفاده آن در کاربرد های ساختمانی است.

  • نصب آسان:

لوله پلیکا را میتوان برش، شکل، جوش داده و به راحتی در سبک های مختلف پیوست. وزن سبک آن باعث کاهش مشکلات هندلینگ می شود.

  • بادوام:

لوله پلیکا در برابر هوازدگی، پوسیدگی شیمیایی، خوردگی، شوک و سایش مقاوم است. از این رو انتخاب بسیاری برای محصولات مختلف طولانی مدت و خارجی در نظر گرفته شده است. در حقیقت، برنامه های میان مدت و بلند مدت حدود 85 درصد از تولید لوله پلیکا را در بخش ساختمان و ساختمان تشکیل می دهند.

به عنوان مثال، تخمین زده میشود که بیش از 75 درصد از لوله های پلیکا بیش از 40 سال عمر با پتانسیل بالقوه کار خود را تا 100 سال داشته باشند. در برنامه‌های دیگر مانند پروفیلهای پنجره و عایق کابل، مطالعات نشان می دهد که بیش از 60 درصد از آن ها همچنین عمر بیش از 40 سال دارند.

  • مقرون به صرفه:

لوله پلیکا به دلیل خصوصیات فیزیکی و فنی که دارای مزیت های عالی برای عملکرد و هزینه های عالی است، ده ها سال است که مورد استفاده در مصارف ساختمانی قرار گرفته است. به عنوان یک ماده از نظر قیمت بسیار رقابتی است، این ارزش با خواصی همچون دوام، طول عمر و نگهداری پایین نیز افزایش می یابد.

  • مواد ایمن:

لوله پلیکا غیرسمی است. این یک ماده امن و یک منبع با ارزش اجتماعی است که بیش از نیم قرن از آن استفاده شده است.

  • لوله پلیکا استاندارد:

لوله پلیکا توسط معیار ها مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی در مورد ایمنی و سلامتی، هم برای محصولات و هم برای کاربرد های مورد استفاده در آ ، تأمین می شود.

مطالعه بحث در مورد برخی از موضوعات علمی در مورد استفاده از لوله پلیکا توسط سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع در سال 2000 به این نتیجه رسیدند که تولید لوله پلیکا در ساخت و ساز ها و کاربرد های ساختمانی تأثیر دیگری بر آن دارد.

تعویض لوله پلیکا توسط سایر مواد به دلایل محیطی بدون تحقیق اضافی یا مزایای فنی اثبات شده نیز منجر به هزینه های بالا تر خواهد شد. به عنوان مثال، به عنوان بخشی از یک پروژه نو سازی مسکن در بیلیفلد در آلمان، تخمین زده شده است که جایگزینی لوله پلیکا توسط سایر مواد منجر به افزایش هزینه تقریبی 2250 یورو برای یک آپارتمان متوسط می ​​شود.

محدودیت در استفاده از لوله پلیکا در مصارف ساختمانی نه تنها عواقب منفی اقتصادی به همراه خواهد داشت بلکه تأثیرات اجتماعی وسیع تری نیز دارد، مانند دسترسی به مسکن ارزان قیمت.

  • مقاوم در برابر آتش:

مانند سایر مواد آلی مورد استفاده در ساختمان ها، از جمله پلاستیک های دیگر، چوب، منسوجات و ... ، محصولات پلیکا هنگام قرار گرفتن در معرض آتش سوزی می سوزند. با این وجود محصولات پلیکا در حال خاموش شدن هستند، یعنی اگر منبع احتراق خارج شود، آن ها سوختن را متوقف می کنند. لوله پلیکا به دلیل دارا بودن کلر بالا، از نظر ایمنی در برابر آتش، کاملاً مطلوب هستند. اشتعال آن ها دشوار است، تولید گرما نسبتاً کم است و آن ها به جای تولید قطرات شعله ور تمایل به جذب دارند.

لوله پلیکا و همچنین برخی مواد دیگر اسید ها را نیز منتشر می کنند. این انتشارات بو و بوی تحریک کننده ای دارند و باعث می شوند افراد سعی کنند از آتش فرار کنند. یک اسید خاص، هیدروکلریک اسید (HCL) ، با سوزاندن پی وی سی مرتبط است. به بهترین دانش ما، هیچ قربانی آتش سوزی تاکنون از نظر علمی ثابت نشده است که دچار مسمومیت با HCl شده است.

بنابراین دلایل بسیار خوبی برای استفاده از محصولات پی وی سی در ساختمان ها وجود دارد، زیرا از لحاظ فنی عملکرد خوبی دارند، از نظر اقتصادی دارای خواص زیست محیطی و اقتصادی بسیار خوبی هستند و از نظر ایمنی در برابر آتش با سایر مواد نیز مقایسه خوبی دارند.

  • عایق خوب:

لوله پلیکا عایق برق است و بنابراین ماده ای عالی برای استفاده در کاربرد های الکتریکی از قبیل پوشش عایق برای کابلها است.

  • عامل اصلی بازار جهانی لوله های پلیکا چیست؟

پیش بینی می شود عمده برنامه های آبیاری، مسکن و ساخت و ساز، فاضلاب و زهکشی و تأمین آب بزرگ ترین محرک بازار جهانی لوله‌های پلیکا باشد.

  • بزرگ ترین کاربر نهایی بازار جهانی لوله های پلیکا کدام است؟

ساختمان و ساخت خانه به دلیل پروژه های نو سازی و توسعه در کشورهای در حال توسعه بزرگ ترین کاربر نهایی بازار جهانی لوله های پلیکا تخمین زده شده است.

برنامه های اصلی لوله کشی که در آن از لوله های پلیکا استفاده می شود:

برنامه های کاربردی بدون فشار:

  • زهکشی ساختمان، زباله و دریچه
  • ساخت فاضلاب و زهکشی

علاوه بر ارائه هزینه های نصب شده پایین، لوله های پلیکا برای کاربرد های بدون فشار و فاضلاب بسیار کاربردی هستند زیرا دیوار های داخلی صاف سرعت جریان گرانشی بالا را تضمین می کنند و شانس ایجاد توقف را به حداقل می رسانند. لوله های فاضلاب پلیکا از مقاومت کافی برای بار های خاکی و مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار است و این به معنای ماندگاری طولانی در هنگام استفاده برای تاسیسات فاضلاب است.

برای هر لوله پلیکا استانداردهای جداگانه وجود دارد که بر اساس متریال، سیستم ابعاد، کاربرد و اندازه است. لوله کشی لوله پلیکا سالهاست که در سیستمهای مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن جا گشت و گذارهای دمای متناوب تا 180 درجه فارنهایت برای لوله پلیکا اتفاق می افتد.

برنامه های کاربردی فشار:

  • خدمات آب
  • توزیع آب سرد و گرم

لوله کشی لوله پلیکا فشار قوی برای بسیاری از فرآیند های صنعتی، در سیستمهای گرمایش و سرمایش، تاسیسات محافظت از آتش، توزیع گاز و همچنین برای تأمین و توزیع آب مورد استفاده قرار می گیرد. مصارف آب آشامیدنی شامل خدمات آب سرد از چاه ها یا خطوط انتقال آب تا ساختمان و همچنین لوله کشی توزیع آب گرم و سرد در داخل ساختمان هاست.

لوله پلیکا با درجه تنش 73 درجه فارنهایت برای استفاده در لوله کشی لوله پلیکا فشار قوی در دسترس هستند. لوله کشی لوله پلی اتیلن به طور گسترده برای خطوط سرویس آب سرد و سیستم توزیع آب در خارج از ساختمان استفاده می شود. انعطاف پذیری درجه حرارت پایین آن، آنرا به ویژه برای استفاده در برنامه هایی که درجه حرارت از 35 درجه فارنهایت و کمتر باشد، مناسب می کند.

کارخانه تولید لوله پلیکا پایپ ایران:

کارخانه لوله پلیکا پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستمهای لوله کشی لوله پلیکا در کاربردهای آب شهری یا فاضلاب، به سایت لوله پلیکا پایپ ایران مراجعه نمایید و با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران جهت سفارش، تولید لوله پلیکا و استعلام قیمت لوله پلیکا از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید. هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

خرید لوله پلیکا :

برای خرید لوله پلیکا بعد از اینکه از مشاور مشخصات فنی را دریافت نمودید کارخانه ای را انتخاب کنید که ضمن رعایت تمامی استانداردها و قیمت مناسب به پروژه شما نزدیک باشد چا که هزینه حمل در قیمت خرید لوله پلیکا تاثیر بسزایی دارد.