بهترین هتل های یزد

میان شهرهای فلات مرکزی ایران یکی از شهرهای بسیار مهم و زیبا یزد است. مطمئنم جز در مراسم‌های خاص و اعتقادات مذهبی اسم این شهر را برای ثبت جهانی، نوع زندگی و سازندگی و نحوه لهجه شان شنیده‌اید. یزد شهری دیدنی است؛ پر از جاذبه‌های گردشگری تاریخی با آب‌وهوای همیشه گرم و خشک. با این‌که گردشگر ایرانی خیلی زیادی ندارد؛ اما خارجی‌ها تمایل بسیاری به سفر به یزد دارند. شاید دلیلش همین ثبت جهانی باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن شناخت بیشتر یزد سری هم به اقامتگاه‌های آن بزنیم و آن‌ها را بشناسیم.

همان‌طورکه در مقدمه اشاره کردم، یزد یکی از زیباترین شهرهای ایران است. شهری دیدنی و رویایی برای آن‌هایی که شناختی از زندگی اهالی آن ندارند. این شهر به‌دلیل سبک زندگی و سازندگی که با شرایط سخت داشته‌اند، معروف است. اعتقادات قوی و درعین‌حال احترام جزو ویژگی‌های بارز یزدی‌هاست.

حتما تاکنون اسم قند یزدی را شنیده‌اید. معروف‌ترین و بهترین قند ایران، قند یزد است. کلا شهرهای اطراف یزد و خود آن در زمینه شیرینی‌ها یَد طولانی و قدرت عجیبی دارند. هنرمندی در پخت شیرینی‌جات یزدی باعث شده تا اولین شهر از نظر بیماری دیابت هم همین یزد باشد.

از هر نظر که به این جا یعنی یزد نگاه کنیم، فقط هنرمندی و زیبایی را مشاهده خواهیم کرد. شهری که در گذشته جزو خواستگاه‌های آیین زرتشت ایران بوده و هنوز هم مردم زیادی این آیین را دارد. یزدی‌ها هرساله مراسمی چند میلیونی در عاشورای حسینی برگزار می‌کنند. این‌که مردم این شهر متوجه شوند اعتقادات هرکس برای خودش مهم است و باید به آن احترام گذاشت، مساله بسیار مهمی است.

 

اقامتگاه های یزد

با این‌که این شهر جزو بهترین مراکز توریستی ایران به‌شمار می‌رود، توجه خاصی خصوصا درمورد صنعت توریسم به آن نشده است. نه برندسازی خاصی، نه تبلیغ و معرفی، نه ساخت‌وسازهای رفاهی؛ تقریبا هیچ تلاشی برای معرفی چنین گوهری به ایرانی‌ها هم انجام نشده است. با این‌حال در سال‌های اخیر چندین پروژه ساخت‌وساز هتل‌های خوب به اتمام رسید که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

با توسعه کم گردشگری سرمایه‌دارها هم به این فکر افتادند که کاربری خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی این شهر را بدون این‌که به ساختارش دست بزنند، به هتل موزه یا ساختمانی هنری تبدیل کنند. این کار چند ویژگی داشت؛ اول این‌که بافت تاریخی شهر به هم نمی‌خورد و دیوارهای گلی و خشتی از کوچه‌های یزد حذف نمی‌شوند. مساله دوم ترویج اصالت‌گردی و شناساندن تاریخ یزد به توریست‌های خارجی است.

مشاهده لیست کامل هتل ها و رزرو هتل کاملا آنلاین.

هتل داد یزد

یکی از هتل‌های خوب و بی‌نظیر یزد که طی سال‌های گذشته رشد فراوانی در ساخت‌وساز هتل خود داشت، هتل داد یزد بود. هتلی با شمایل تاریخی و دیدنی که تقریبا هرکسی دوست دارد آن را ببیند. هتل داد یک نمونه موفق و شبیه به هتل عباسی اصفهان است؛ کاروانسرایی که در گذشته کارایی خود را از دست داده و به‌دلیل وسعت زیاد از آن برای ساخت هتل استفاده شده است.

با اینکه ساختمان و شرایط هتل داد قدیمی به‌نظر می‌رسد؛ اما معماران و مهندسان اتاق‌ها و تاسیسات این هتل را طوری تنظیم کرده‌اند که هیچ کم‌وکسری به چشم نیاید. ظرفیت واحدهای اقامتی این هتل دو تا پنج نفریست و داخل همه اتاق‌هایش امکاناتی نظیر آباژور، میزتحریر، بالکن، کمد لباس، تلفن، آب، تلویزیون، حمام، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، صندوق امانات، سیستم اعلام حریق، مینی‌بار، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت، تلویزیون، لوازم بهداشتی، دمپایی، چای‌ساز، سیستم گرمایش و سرمایش وجود دارد.

51

هتل داد از نظر موقعیت مکانی نیز شرایط خوبی دارد. هتل در خیابان دهم فروردین یزد ساخته شده است. موقعیتی بکر و ناب برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری که اطرافش هستند. از میدان و برج و بادگیر گرفته تا باغ و خانه‌های قدیمی و موزه همه دورتادور این هتل هستند. میانگین فاصله جاذبه‌های گردشگری اطراف این هتل یک کیلومتر هم نیست. در ادامه فاصله تعدادی از جاذبه‌های گردشگری را می‌خوانید:

  • فاصله تا آب انبار شش بادگیری (۴۷۱ متر)
  • فاصله تا خیابان کرمان یزد (۶۴۸ متر)
  • فاصله تا آتشکده زرتشتیان یزد (۹۴۰ متر)
  • فاصله تا بادگیر ها (یک کیلومتر و ۶۹۴ متر)
  • فاصله تا خیابان فرخی (یک کیلومتر و ۸۶۱ متر)
  • فاصله تا مسجد جامع (دو کیلومتر و ۱۷۳ متر)

رزرو هتل یزد

اگر اهل مسافرت هستید، پس حتما یک‌بار هم که شده طعم نبود هتل و جا و مکان را چشیده‌اید. احتمالا وقت‌هایی بوده که سراغی از هتل‌ها می‌گیرید، اما وقتی حاضر می‌شوید، جایی برای رزرو ندارند. هتل داد این ویژگی را دارد که شما به‌صورت آنلاین و اینترنتی اتاق خود را رزرو کنید. البته اغلب هتل‌های یزد چنین ویژگی دارند. رزرو هتل یزد راحت‌ترین پیشنهاد ممکن برای آن‌هایی است که نمی‌خواهند ریسک کنند و منطق را بر احساسات ترجیح می‌دهند.