ویدئو پروژکتور جیبی چیست؟

ویدئو پروژکتور تکنولوژی جدید در دنیای فناوری است و زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. این دستگاه قابل حمل و کاربردی معمولا شدت روشنایی برابر با 20 تا 1000 LUMENS را دارد. درواقع نکته قابل توجه این دستگاه که برای گوشی‌های موبایل نیز کاربرد دارد حجم و اندازه دستگاه است. ویدئو پروژکتور جیبی برای گوشی‌های موبایل جهت ارائه تصویر به صورت همراه و در حالت پویا و زنده بسیار مناسب خواهد بود.

 

ویدیو پروژکتور دستگاه فوق العاده جذابی است که با توجه به کاربردی که دارد باعث شده افراد زیادی از آن استفاده کنند. این دستگاه دارای انواع و مدل‌های زیادی است که بهتر است قبل از خرید، اطلاعات لازم در رابطه با این گجت را کسب نمایید. ویدیو پروژکتور با توجه به انواعی که دارد به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

۱. ویدیو پروژکتور جیبی که اصطلاحا پیکو نیز نام دارد.

۲. ویدیو پروژکتور خانگی

۳. ویدیو پروژکتور چند رسانه‌ای

در این مقاله  قصد داریم به معرفی ویدئو پروژکتور جیبی بپردازیم که برای گوشی‌های موبایل نیز مناسب است. ویدئو پروژکتورهای جیبی با توجه به مدت کوتاهی که وارد دنیای تکنولوژی شده‌اند؛ توانسته رشد قابل توجهی در بازار داشته باشد.

 

کاربرد ویدیو پروژکتور جیبی

ویدیو پروژکتورهای جیبی که از تازه واردهای دنیای فناوری هستند به مرور در حال رشد و توسعه هستند. این وسیله با توجه به حجم و اندازه‌‌ای که دارد قابل حمل است و قابلیت اتصال به موبایل را دارد. همچنین می‌توان آن را بر روی سه پایه‌ی عکاسی قرار داد. شدت روشنایی این دستگاه از ۲۰ تا ۱۰۰۰ لومن تعریف شده است. اندازه تصویری که پروژکتور جیبی می‌تواند نمایش دهد تا ۱۰۰ اینچ نیز می‌رسد. ویدیو پروژکتور جیبی برای گوشی‌های موبایل می‌تواند بسیار کاربردی باشد‌. می‌توان از آن‌ها برای اشتراک گذاری مطالب استفاده کرد. همینطور این اشتراگ گذاری می‌تواند در حالت پویا و زنده برگزار شود. 

31

روش استفاده ویدیو پروژکتور جیبی برای گوشی‌های موبایل

برای نمایش تصاویر و ویدیوهای موبایلتان بر روی صفحه نمایش، دیوار، پرده نمایش و...  باید ویدیو پروژکتور را به گوشی مویابل وصل نمایید. اکثر پروژکتورها هنوز از HDMI به عنوان پورت ورودی استاندارد خود استفاده می‌کنند. پس از اتصال کابل تنها کاری که باید انجام دهید این است که منبع را برای شروع بازتاب صفحه از موبایلتان به پروژکتور تغییر دهید. همینطور لازم است تا دستگاه همراه شما قابلیت خروجی مخصوص تصویر را داشته باشد. برخی از گوشی ها دارای پورت Micro HDMI و یا Micro USB و همینطور پورت MHI هستند. می‌توانید از یک تبدیل MHI به HDMI استفاده کنید. علاوه بر کابل می‌توانید به کمک اتصال وای فای به این مدل پروژکتورها وصل شوید.

 

نکات قابل توجه هنگام خرید ویدئو پروژکتور قابل اتصال به موبایل

بهتر است دستگاه دارای برند معتبر و معروفی باشد. میزان روشنایی دستگاه را باتوجه به استفاده و کاربردی که قرار است از آن داشته باشیم، در نظر بگیریم. علاوه بر آن باید میزان روشنایی محیطی که قرار است در آن استفاده شود نیز مورد توجه قرار گیرد. از طرفی اگر اندازه تصویری که قرار است نمایش داده شود بزرگ است بهتر است ویدئو پروژکتور دارای شدت روشنایی بیشتری داشته باشد. برای مثال برای نمایش تصویر 35 اینچی در یک اتاق تاریک نیاز به روشنایی 10 لومن و در یک اتاق با نور معمولی که نور آفتاب به داخل مکان مورد نظر تابش مستقیم ندارد، 100 لومن است.

32

نکته مهم دیگر هنگام خرید ویدیو پروژکتور جیبی قابل استفاده برای موبایل، رزولوشن دستگاه خواهد بود. اگر به تصاویر بزرگتری نیاز دارید آنگاه توجه به رزولوشن اهمیت می‌یابد. برای نمایش تصاویر با جزئیات بیشتر، پروژکتور با رزولوشن بالا را انتخاب کنید. بیشترین رزولوشن در این مدل پروژکتور full hd است که با توجه به کیفیت تصویر قیمت دستگاه نیز افزایش می‌یابد.

از ویژگی‌های دیگر این محصول با توجه به قابل حمل بودن آن می‌توان به باتری قابل شارژ اشاره کرد. می‌توان از این مدل در مسافرت و در نبود برق و پریز نیز بهره برد. این پروژکتورهای جیبی دارای عمر شارژدهی از نیم ساعت تا 2 ساعت هستند. همینطور پورت‌های ورودی نیز از نکات قابل توجه خواهد بود.

 

معرفی چند برنامه ویدئو پروژکتور مخصوص موبایل

برنامه‌های پروژکتور برای موبایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما کمک می‌کند دستگاه‌ پروژکتور خود را از طریق تلفن هوشمند کنترل کنید. به این ترتیب، نیازی نیست برای انجام یک سری اقدامات که می‌توانید از طریق تلفن همراه خود انجام دهید، به دستگاه دسترسی داشته باشید. در زیر لیستی از برنامه ویدئو پروژکتور مخصوص موبایل که می‌توانید در تلفن هوشمند خود استفاده کنید و از عملکرد دستگاه پروژکتور خود لذت ببرید را معرفی می‌کنیم.

 

 ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک

هنگام صحبت در مورد برنامه‌های پروژکتور، ابتدا غول فناوری Panasonic به ذهن ما می‌آید. برنامه پروژکتور بی سیم پاناسونیک در لیست برنامه های پروژکتور اندروید، رتبه اول را دارد. این ابزار به شما امکان می‌دهد تصویر صفحه نمایش و سایر فایل‌ها را مانند PNG ، PDF و JPEG را از تلفن هوشمند خود نمایش دهید. استفاده از این ابزار آسان است و چرخش، چرخاندن و بزرگنمایی فایل‌ها امکان پذیر می‌باشد. با برنامه پروژکتور بی‌سیم پاناسونیک، می‌توانید تصاویر گرفته شده و اسکرین‌شات خود را به صورت بی‌سیم به راحتی نمایش دهید.

MultiPresenter:

 

MultiPresenter یکی از بهترین روش‌ها برای نمایش عکس‌ها و اسناد شما بر روی دستگاه‌های گیرنده از طریق رسانه‌های سیمی یا بی سیم است. با MultiPresenter ، می‌توانید هر صفحه وب را به دستگاه گیرنده منتقل کنید که امکان آینه سازی تصاویر را نیز فراهم می‌کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد لیست دستگاه‌های مورد علاقه خود را که از طریق آدرس IP ذکر شده است ایجاد کنید.

 

ASUS Wi-Fi Projection:

 

ASUS Wi-Fi Projection یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ویدیو پروژکتور است که رسانه موبایل شما را از طریق پروژکتور به نمایش می‌گذارد. با استفاده از این برنامه، می‌توانید فایل‌های PDF ،PNG  JPG  MS Office و غیره را از طریق تلفن Wi-Fi از تلفن همراه خود به پروژکتور نمایش دهید.

 

 

قیمت ویدئو پروژکتور موبایل

اگر قصد خرید ویدیو پروژکتور را داشته باشید حتما سری به قیمت آن نیز خواهید زد. قیمت ویدیو پروژکتور جیبی قابل اتصال به موبایل به کمپانی سازنده آن و امکانات و کیفیت محصول بستگی دارد. این گجت‌ها می‌توانند برند معتبری نداشته باشند ولی کیفیتشان قابل قبول باشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و کیفیت این محصول می‌توانید از نظرات کاربران نیز کمک بگیرید.

 

سخن آخر

ویدئو پروژکتور جیبی برای گوشی‌های موبایل از جمله گجت‌هایی به شمار می‌رود که به سرعت در حال رشد و توسعه بوده و کاربران زیادی را با توجه به کابرد متنوع آن به سمت خود جذب کرده است. از جمله معیار مهم برای انتخاب پروژکتور جیبی که بتواند انتظار شما را برآورده کند، میزان روشنایی و رزولوشن آن خواهد بود.