نحوه انتخاب شارژر مناسب برای گوشی موبایل

امروزه بیشتر و بیشتر تولید کنندگان گوشی های هوشمند با صدای بلند پخش می کنند: "دستگاه ما از شارژ سریع 60 واتی پشتیبانی می کند"، "ما یک استاندارد شارژ جدید را معرفی کردیم - 80 وات!" برند Vivo با انتشار سوپر فلش شارژ با 120 وات حتی فراتر رفت. این مطمئناً به عنوان موتور پیشرفت خوب است، اما برای کاربران گیج کننده است. بیایید آن را بفهمیم.

 

شارژ آهسته چیست؟

نشانگر اصلی شارژر قدرتی است که از آن خارج می شود. بیایید یک دقیقه به کلاس پنجم برگردیم. حاصل ضرب قدرت جریان (آمپر، A) و ولتاژ (ولت، V)، توان (وات، W) است،. حالا به زندگی واقعی برگردیم، و چه چیزی می بینیم؟ ما یک تصویر غم انگیز می بینیم - اکثریت قریب به اتفاق کاربران گوشی های هوشمند این را درک نمی کنند. تعداد کمی از مردم ویژگی های شارژ ابزار خود را می دانند. ما آن را تعمیر خواهیم کرد.

قبل از پرداختن به انواع شارژرهای سریع، متوجه خواهیم شد که شارژ استاندارد و «آهسته» به چه معناست. پاسخ ساده است؛ هر چیزی. هیچ توضیحی در مورد استانداردهای فنی برای شارژ "آهسته" وجود ندارد. تا سال 2013، زمانی که کوالکام فناوری شارژ سریع را به عموم مردم عرضه کرد، شارژرها به سادگی در حال شارژ بودند و پس از آن به سریع و نه چندان سریع تقسیم شدند.

با این وجود، استاندارد معمولاً 5 ولت است، با قدرت جریان 1.0، 1.5، 2.0 و 2.2 A، یعنی از 5 تا 11 وات. همه چیز در بالا به عنوان شارژ سریع طبقه بندی می شود.

چگونه یاد بگیریم شارژر خود را بفهمیم

ما سواد فنی خود را توسعه خواهیم داد و یاد خواهیم گرفت که اطلاعاتی را که سازنده شارژرها نشان می دهد درک کنیم. بنابراین، برچسب شارژ می تواند به ما بگوید که این شارژر از چه حالت هایی پشتیبانی می کند. البته اگر در زیرزمین تاریک چینی ساخته نشده باشد! ما دو شارژر را که در این نزدیکی قرار داشتند می گیریم و قابلیت های آنها را در نظر می گیریم.

انتخاب شارژر        

تصور کنید شارژر اصلی گوشی خود را گم می کنید و ایستاده اید: الف) در ایستگاه، ب) در فرودگاه، ج) در وسط اتاق، با نگاهی گیج. ما خودمان را جمع می کنیم، وب سایت سازنده گوشی هوشمند و لوازم جانبی موبایل (مانند قاب های گوشی) شما را باز می کنیم، مدل خود را وارد می کنیم و به ویژگی های شارژ نگاه می کنیم. پیداش کردی؟ باید چیزی شبیه به: "پشتیبانی از شارژ سریع 40 وات." همچنین دانستن فناوری شارژ سریع نیز مهم است. به عنوان مثال - شارژ سریع 3.0. اکنون می توانید شروع به انتخاب شارژر کنید.

بنابراین، می دانیم که این گوشی هوشمند از حداکثر توان شارژ 40 وات پشتیبانی می کند و ما می دانیم که مقادیر میانی نیز مهم هستند. گرمای بیش از حد باتری، به یاد دارید؟ تمام شارژرهای غیر مرتبط با QC 3.0 را حذف کنید. حتی اگر در میان سایر فناوری‌های شارژ سریع (مثلاً Pump Express) به دستگاهی با ویژگی‌های لازم برخورد کنیم، این واقعیت ندارد که آنها با گوشی هوشمند ما دوست شوند.

ما باقیمانده شارژرها را با فناوری مورد نیاز داریم. ما انتخاب میکنیم. فرض کنید اولین موردی که توجه ما را به خود جلب کرد دارای حداکثر توان 12V-2.5A است. و این 30 وات است، کافی نیست. ما بیشتر نگاه می کنیم - 20V-2A، این 40 وات است، دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید! ما به مقادیر میانی نگاه می کنیم و اگر همه چیز مناسب ما باشد، آن را می خریم. اگر معلوم شد که قدرت شارژر بیشتر از توان پشتیبانی شده توسط تلفن هوشمند است، اشکالی ندارد، منفجر نمی شود، شارژر با ظرفیت کامل کار نمی کند.

درباره سازندگان نادرست و شارژرهای بی سیم

این اتفاق می افتد که سازندگان حریص گوشی های هوشمند خود را به شارژرهای استوک مجهز می کنند. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که خود گوشی هوشمند از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتورهای همراه آن تنها از 15 وات یا کمتر پشتیبانی می‌کنند.

در مورد گوشی هوشمند، می‌توانیم شارژر «درست» را اضافه کنیم. مانند قبل، با تکنولوژی آشنا می شویم و مناسب ترین دستگاه را انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، یک گوشی هوشمند موتورولا با یک شارژر 5V-5A ارائه می شود که 25 وات قدرت دارد. خود گوشی هوشمند می تواند از 35 وات شارژ شود. ما این فناوری را یاد می‌گیریم، برای Moto آن TurboPower 30 است. بسیار خوب، این فناوری از شارژرهای 5V-7A پشتیبانی می‌کند، این 35 وات است.

ما یک شارژر برای یک داک بی سیم برمی داریم. به عنوان مثال، ما یک پنکیک بی سیم از شیائومی داریم. مشخصات روی آن به شرح زیر است: 5V-2A، 9V-1.6A، یعنی 10 و 14.4 وات. با نام آن را در سایت پیدا می کنیم و فناوری مورد استفاده را بررسی می کنیم - Quick Charge 2.0. هنوز برای یافتن شارژر 9V-1.6A باقی مانده است. اگرچه فناوری شارژ سریع 2.0 دستگاه هایی تا 12 ولت تا 2 آمپر را ارائه می دهد، پرداخت اضافی برای آنها منطقی نیست، خود ایستگاه بی سیم بیش از 14.4 وات تولید نمی کند.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، با درک تبدیل ولت و آمپر به وات، می توانید به راحتی قدرت خروجی شارژرها را تعیین کنید. هنگام انتخاب یک شارژر، در درجه اول بر روی فناوری شارژ سریع استفاده شده در آن تمرکز کنید. استفاده از همین فناوری در گوشی هوشمند ترجیح داده می شود.