بهبود مشکلات پروستات با معجون سیاه دانه و عسل

مشکلات پروستات یکی از مشکلات رایج در بین مردان است که بسیاری از مردان بخصوص در سنین بالای ۵۰ سال با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس آمارهای جهانی تقریبا از بین هر ۱۰ مرد ۸ نفر آنها در سنین بالا با مشکلات پروستات روبه رو می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا با خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات آشنا شویم و ببینم آیا این ترکیب می‌تواند به پیشگیری و درمان این مشکلات در مردان کمک کند یا خیر

پروستات چیست

قبل از اینکه به بررسی خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات بپردازیم بهتر است کمی در مورد پروستات و اینکه چه وظیفه‌ای در بدن مردان دارد بدانیم.

همانطور که در بالا گفتیم اگر چه بیمارهای مربوط با پروستات در مردان بسیار شایع است اما عده‌ی کمی هستند که در مورد پروستات و نقش آن در بدن اطلاع دارند.

به طور کلی و خلاصه پروستات یک غده بسیار مهم در بدن مردان است که نقش مهمی در سیستم تولید مثل مردان دارد. اندازه این عضو در صورت سالم بودن فرد یا در افراد جوان معمولا به اندازه یک گردو است اما هرچه سن افراد بالاتر رود این غده نیز مستعد بزرگ شدن است که همین موضوع باعث ایجاد اشکالاتی در بدن می‌شود.

پروستات بین آلات تناسلی و مثانه قرار دارد و همانطور که گفته شد نقش مهمی در باروری مردان دارد و مایع پروستات که بخشی از مایع منی است را می‌سازد و ترشح می‌کند.

انواع بیماری های پروستات

برای اینکه بررسی کنیم که سیاه دانه و عسل برای پروستات مفید است یا خیر ابتدا باید بدانیم این عضو با چه بیمارهایی می‌تواند روبه رو شود و سیاه دانه و عسل به درمان و پیشگیری از کدام یک از آنها کمک می‌کند.

به طور کلی سه نوع بیماری برای پروستات وجود دارد

۱.بزرگ شدن پروستات

بزرگ شدن پروستات که به آن هیپرپلازی خوش خیم پروستات گفته می‌شود. اغلب با عنوان بزرگ شدگی غیر سرطانی پروستات در نظر گرفته می‌شود که به ندرت در مردان کمتر از ۴۰ سال اتفاق می‌افتد.

طبق نظر انجمن ارولوژی آمریکا حدود نیمی از مردان بین ۵۰ تا ۶۰ سال و حدود ۹۰ درصد از مردان بالای ۸۰ سال به این مشکل دچار هستند و علائم آن عبارت اند از

  • مشکل در ادرار کردن
  • میل به ادرار کردن حتی زمانی که مثانه خالی است
  • تکرار ادرار بخصوص در شب
  • جریان ضعیف یا متناوب ادرار و احساس تخلیه ناقص هنگام ادرار

معمولا زمانی که صحبت از خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات می‌شود منظور این نوع از مشکلات پروستات است.

۲.پرستاتیت

پرستاتیت نوعی التهاب پروستات است که می‌تواند در اثر عفونت باکتریای ایجاد شود و در هر سنی می‌تواند اتفاق بیفتد. و ممکن است به صورت پروستات بزرگ یا غیر بزرگ بروز پیدا کند. از علائم این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشکل در ادرار کردن
  • تکرر ادرار بخصوص در شب
  • درد یا سوزش در هنگام ادرار
  • لرز و تب همراه با مشکل ادراری

سیاه دانه و عسل برای این نوع از پروستات نیز می‌تواند مفید باشد اما معمولا در این نوع از مشکل پروستات با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک شخص درمان می‌شود.

۳.سرطان پروستات

سرطان پروستات نیز یکی دیگر از بیماری‌های پروستات است که معمولا در مراحل اولیه ممکن است هیچگونه علائمی را از خود بروز ندهد اما با پیشرفت بیماری علائم نمایان می‌شوند.

از جمله علائم شایع در سرطان پروستات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تکرر ادرار بخصوص در شب
  • مشکل در شروع ادرار
  • ناتوانی در دفع ادرار
  • جریان ضعیف ادرار
  • ادرار دردناک یا همراه با سوزش
  • انزال دردناک
  • خون در ادرار یا منی
  • درد یا سفتی در باسن یا بالای ران

مصرف سیاه دانه با عسل به خاطر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد می‌تواند از بروز اینگونه سرطان‌ها جلوگیری کند اما بعد از مبتلا شدن بهتر است تحت نظر پزشک مصرف شود.

همچنین یکی از محصولات مهم زنبور عسل که خواص ضد سرطانی ویژه‌ای دارد ژل رویال است که می‌توان در طول دوره بیماری علاوه‌ بر اینکه مشکلات ناشی از درمان را کاهش می‌دهد به بهبود این بیماری نیز کمک کند.

خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات

بعد از یک مقدمه نسبتا طولانی می‌رسیم به بررسی خواص سیاه دانه با عسل برای پروستات و اینکه آیا این ترکیب که به دوسین هم معروف است می‌تواند فوایدی برای پروستات داشته باشد.

به طور کلی ترکیب سیاه دانه و عسل در طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان گفت یکی از داروهای مهم در طب سنتی به شمار می‌رود به طوری که گفته می‌شود این ترکیب درمان هر دردی است.

81

سیاه دانه خواص ویژه‌ای دارد که قرار گرفتن آن در خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل می‌تواند به جذب مواد موثره‌ی آن کمک شایانی کند. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

یکی از مهمترین خواص سیاه دانه و عسل خواص آنتی اکسیدانی این ترکیب است که باعث شده برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، پروستات، چاقی و انواع سرطان مفید باشد.

عسل سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها مانند فلاونوئیدهاست و از طرف دیگر سیاه دانه نیز به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند تیموکینون، کارواکرول و تی آنتول است. وجود این آنتی اکسیدان‌ها در ترکیب سیاه دانه با عسل باعث می‌شود که مصرف آن بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بزرگ شدگی پروستات یا همان هیپرپلازی خوش خیم پروستات است.

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل فواید ضد التهابی آن است. به طور کلی التهاب ها یک پاسخ ایمنی طبیعی است که به محافظت از بدن در برابر آسیب و عفونت کمک می کند.

از سوی دیگر همین التهاب ها اگر به صورت مزمن باشند می‌توانند به بروز برخی از بیماری ها نظیر سرطان مثل سرطان پروستات، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و … کمک کنند.

این در حالی است که هم سیاه دانه و هم عسل هر دو سرشار از خواص ضدالتهابی هستند. که می‌تواند به از بین بردن انواع التهاب های مزمن در سطح بدن کمک کند.

پیشگیری و درمان عفونت ها

همچنین ترکیب سیاه دانه و عسل یک آنتی باکتریال قوی است. که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه‌ آن جلوگیری از بروز بسیاری از عفونت ها و بیماری ها نظیر بیماری پروستاتیت که در اثر باکتری‌ها ایجاد می‌شود، شود.

اگر چه معمولا برای بیماری پروستاتیت یک دوره آنتی بیوتیک تجویز می‌شود اما مصرف معجون دوسین نیز می‌تواند به بهبود این بیماری کمک کند.

پیشگیری و درمان سرطان

اگر چه تا به حال تحقیق متمرکزی بر روی خواص دوسین برای درمان سرطان انجام نشده است. اما خواص ضد سرطانی سیاه دانه به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

این آزمایش‌ها بر روی انواع سرطان از جمله سرطان پانکراس، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات و سرطان سینه انجام شده است.

به عنوان مثال آزمایشگاه تحقیقات سرطان هیلتون هیدلند در سال ۱۹۹۷ اظهار داشت سیاه دانه می‌توان بدون عوارض جانبی، که معمولا بر اثر شیمی درمانی اتفاق می‌افتد، تاثیر چشمگیری در جلوگیری از رشد سرطان داشته باشد.

در نتیجه ترکیب سیاه دانه با عسل می‌تواند به پیشگیری و بهبود عوارض جانبی درمان‌های سرطان پروستات کمک کند.

عسل طبیعی برای استفاده در ترکیب

برای درست کردن معجون سیاه دانه و عسل کافی است تا ۱ واحد سیاه دانه نیم کوب شده را با ۳ واحد عسل طبیعی و خام مخلوط کرده و روز یک یا دو قاشق میل کنید.

توجه داشته باشید که بهترین عسل، عسل خام و طبیعی است عسلی که به هیچ وجه به آن حرارت داده نشده است و در تولید آن به زنبور هیچگونه تغذیه مصنوعی داده نشده است.

اگر برای درست کردن این معجون نیاز به عسل طبیعی و خام دارید می‌توانید برای خرید عسل اصل و آزمایش شده به فروشگاه روستایی در لینک زیر مراجعه کنید و عسل طبیعی را با برگه آزمایش به صورت آنلاین تهیه کنید.

https://roustaee.com/product-category/honey/