معرفی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، دغدغه بسیاری از دانشجویانی است که تصمیم دارند دوره‌های تحصیلی خود را در شرایط ایده آل بگذرانند. خوشبختانه دنیا پر از مجموعه‌های فوق العاده برای تحصیل است که فرقی نمی‌کند شما به دنبال شهرهای بزرگ باشید یا شهرهای کوچک، آب و هوای گرم یا آب و هوای سرد، بدون شک جایی برای تحصیل به‌عنوان بهترین پیدا خواهد شد.

البته کشورهایی هستند که همچنان سهم بزرگی از ثبت نام دانشجویان بین‌المللی را به‌دست می‌آورند و سالانه پذیرش این دسته از دانشجویان هستند. اگر شما هم به دنبال الهام گرفتن هستید و تصمیم دارید بدانید دانشجویان به کجا می‌روند در این قسمت با فهرست کشورهای محبوب برای تحصیل در خارج از کشور آشنا می‌شوید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی کشورها مقاصد بهتری برای تحصیل در خارج از کشور نسبت به سایرین شناخته می‌شود. زیرا مواردی مانند هزینه زندگی، زبان محلی، رتبه دانشگاه، دسترسی به ویزا، امکان فرصت‌های شغلی و مهاجرتی برای تحصیل در خارج از کشور اثرگذار است. از طرفی، پذیرش دانشجویان ایرانی در این کشورها هیچ مانعی ندارد.

اولین قدم برای ایرانیانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، تهیه مدارک مانند ترجمه مدارک تحصیلی است. زمانی که در حال انتخاب دانشگاه هستید، باید از معتبر بودن مدارک مانند مدرک دیپلم در دانشگاه مورد نظر مطمئن شوید. در غیر این صورت دانشگاه مورد نظر پذیرا شما نخواهد بود.

استرالیا؛ محبوب‌ترین مقصد برای دانشجویان بین‌المللی

یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی، کشور استرالیا است. اگر شما هم به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هستید استرالیا می‌تواند گزینه مناسبی برای دریافت مدارک فوق العاده، کیفیت زندگی عالی، فرصت‌های شغلی مناسب و برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود پیش رو داشته باشید. با این حال، آنچه استرالیا را به مقصدی منحصر به فرد برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است فرصت زندگی در جامعه چند فرهنگی و امکان درخواست اقامت دائم است. این کشور برای برخی مشاغل امکان اقامت دائم فراهم نموده است که بعد از پایان تحصیلی دانشجویان شانس بسیار بالایی برای اشتغال و اخذ اقامت دائم دارند. تنها کافی مدارک لازم و ترجمه رسمی آن به‌طور کامل ارائه شود.

کانادا سرزمین فرصت‌ها

یکی دیگر از کشورهایی که به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود کانادا است. این کشور به‌عنوان فرصت‌های تحقیقاتی مبتکرانه و فراوان شانس بالایی برای اقامت دائم بعد از پایان دوره تحصیلی ارائه می‌دهد و با نام سرزمین فرصت‌ها مزایای مختلف برای محصلین بین‌المللی در نظر گرفته است. مانند جامعه فرهنگی باکیفیت، زندگی ایده آل، آموزش با کیفیت و استانداردهای تحصیلی بالا. تنها باید قبل از ورود به این کشور تمام مدارک لازم مانند ترجمه دیپلم ارائه گردد.

آلمان یکی از باکیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی

 تحصیل در آلمان مزایای فوق العاده برای دانشجویان ایرانی دارد. اما مهم‌ترین مزیت آن، برنامه‌های رایگان در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی است. همچنین ایرانیان زیادی در آلمان زندگی می‌کنند که شما می‌توانید در دوران تحصیلی براحتی دوستان ایرانی پیدا کنید. با این حال، برای تحصیل یادگیری زبان آلمانی ضرورت دارد.

شرایط پذیرش تحصیلی چیست؟

شرایط پذیرش تحصیل در خارج از کشور به کشور مورد نظر بستگی دارد. همچنین انتخاب دانشگاه و موسسه تحصیلی در این موضوع اثرگذار است. اما به‌طور کلی، مهم‌ترین شرایط لازم برای تحصیل سابقه تحصیلی در یکی از مقاطع متوسطه، کارشناسی و دکتر است. علاوه بر این باید شرایط مالی مناسبی برخوردار باشید تا به راحتی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مورد هدف را بپردازید. دیگر نکته مهم برای رفتن به دیگر کشورهای جهان داشتن مدارک لازم برای اخذ پذیرش است. از جمله مهم‌ترین مدرک می‌توان به رزومه شخصی، ترجمه گواهی آخرین مدارک، پاسپورت معتبر و مدرک رسمی مربوط به آموزش به زبان انگلیسی اشاره کرد.

آیا برای پذیرش تحصیلی مدرک زبان لازم است؟

پذیرش تحصیلی با مدرک زبان تا حدود بسیاری به کشور مقصد و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. در واقع اولین قدمی که برای تحصیل در کشور مورد نظر برمی‌دارید نامه پذیرش تحصیلی است که بسیاری از دانشگاه‌ها برای پاسخ‌گویی به آن مدرک زبان را ضمیمه کردند. معمولاً مدرک زبان مورد نیاز آیلتس یا تافل است که داشتن مدرک زبان کشور مورد نظر در اخذ پذیرش تحصیلی بسیار تاثیرگذار است. با این حال، برخی کشورها مانند ایتالیا بدون مدرک زبان نیز گزینه‌ای برای تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌دهند و نکته به این معنا نیست که شما نباید زبان دیگری بیاموزید. زیرا با ورود به این کشورها کلاس‌های آموزشی برای شما ارائه می‌شود. 

هزینه تحصیل در دیگر کشورها

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

هزینه تحصیل دیگر کشورها یکی دیگر از موضوعات چالش برانگیز هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است. این هزینه در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است و قبل از تصمیم‌گیری باید درباره جزئیات هزینه زندگی در مقصد مورد نظر آگاهی لازم به‌دست آورید. علاوه بر هزینه تحصیل هزینه‌های دیگر مانند شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، اجاره خانه، هزینه‌های خوراک، پوشاک و رفت آمد نیز باید بررسی شود.

بنابراین کسانی که دوستدار علم و پیشرفته هستند باید شرایط مالی فوق العاده برای زندگی در دیگر کشورها داشته باشد تا بتوانند بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

 نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی تا حدودی به شرایط دانشجویی بستگی دارد. دانشجو باید ببیند کدام یک از کشورها نظرش را جلب می‌کند و برای مهاجرت گزینه بهتر شناخته می‌شود. همچنین مدرک تحصیلی و رشته انتخابی در انتخاب کشور مورد نظر بسیار تأثیرگذار است. زیرا برخی کشورها برای برخی رشته‌ها شرایط منحصر به فرد تری ارائه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند از امکانات فوق العاده لذت ببرند.