نکات خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چیست ؟

خرید دستگاه تصفیه آب دارای یکسری نکات خرید است که اگر آنرا بدانیم، بهتر خواهیم توانست آن را انتخاب و خریداری کنیم. زیرا امروزه تمام آب شرب های مناطق مسکونی ایران مانند گذشته نبوده و با ورود روزافزون مواد سمی و آلوده به آب های سطحی و زیرزمینی آن مناطق باعث شده دیگر آن آب، کیفیت مطلوب خود را نداشته باشه و همگان را به سمت خرید تصفیه آب سوق ­دهد.

یافتن یک دستگاه تصفیه آب مناسب کار چندان راحتی نیست. پاسخ به سوالاتی چون ؛ اینکه چه برندی بخریم ؟ کدام دستگاه بهتر است؟ چقدر باید هزینه کنیم ؟ از کجا بخریم ؟ می­تواند شما را به یک دستگاه تصفیه آب مناسب برساند. درادامه با نکاتی آشنا می­شوید که می­توانید به سوالات خود پاسخ درستی بدهید.

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب به چه نکاتی توجه کنیم ؟

 برای خرید تصفیه آب خوب باید هدف خود را از خرید مشخص کنید. اینکه شما در چه منطقه ای زندگی می­کنید و کیفیت آب آن منطقه چگونه است به خودی خود می­تواند محدوده خرید شما را روشن تر نماید. برای بررسی بیشتر بهتر است به نکات زیر در هنگام خرید دقت کنید.

نکات خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چیست ؟

خرید دستگاه تصفیه آب، کدام برند ؟

معمولاچالش یافتن بهترین برند پیش روی همه خریداران دستگاه تصفیه آب است . اگر چه نمی­توان گفت تنها برند می­تواند ضامن کیفیت و اصالت کالا باشد، اما تجربه نشان داده است برندهای معتبر درصد خرابی کمتری نسبت به برندهای متفرقه دارند. از میان پرفروش ترین برندهای دستگاه تصفیه آب دستگاه های سافت واتر، آکواجوی، cck و ادنسه را می توان نام برد.

دستگاه های ساخت تایوان که تحت لیسانس آمریکا هستندهمیشه در بازار حرف اول را میزنند. معمولا فروشندگان دستگاه های تصفیه آب دستگاه های خود را تایوانی معرفی می­کنند اما به دلیل وجود مونتاژهای مختلف از برندهای معروف مراق باشید سرتان کلاه نرود. در کنار برندهای تایوانی، تصفیه کننده های ایرانی هم ردیف با بهترین برندها وجود دارند که میتوانید با آسودگی خیال بابت اصالت، این دستگاه ها را خریداری نمایید.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی 

دستگاه های تصفیه آب در انواع مختلفی مانند مدل های رومیزی ، زیر سینکی ، سرشیر و متصل به یخچال (به فیلتر یخچال معروف هستند) تولید شده و در بازار وجود دارند. در میان این مدل ها معمولا مدل زیر سینکی طرفداران بیشتری دارد چرا که مخزن ان دستی نیست و نیازی به پر کردن دستی مخزن ندارید و با اتصال به شیر آب لوله کشی در هر لحظه که بخواهید میتوانید به آب تصفیه شده و سالم دسترسی داشته باشید. معمولا تعداد مراحل فیلتراسیون مدل های مختلف دستگاه ها متفاوت است. مثلا مدل های نسبت مدل های زیر سینکی و رومیزی  تعداد مراحل تصفیه بیشتری نسبت به فیلتر یخچال و سرشیری داشته و قطعا قیمت بالاتری نیز دارند. بسته به نیاز و حل نصبی که برای دستگاه در نظر گرفته اید میتوانید نوع را انتخاب و اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی نمایید.

مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب

 بهترین برندهای دستگاه های تصفیه آب عموما در مدل های 6 تا 8 مرحله ای تولید و به بازار عرضه می­شوند. هرچه تعداد مراحل فیلتراسیون تصفیه اب بیشتر باشد، کیفیت آب بهتر و به تبع آن به قیمت دستگاه افزایش می­یابد. اینکه بخواهید به منظور اطمینان و استفاده از بهترین آب ممکن دستگاهی با بالاترین مراحل فیلتراسیون را خریداری نمایید تصمیم خوبی است اما اگر قصد دارید تا حد ممکن هزینه خرید را مدیریت کنید بهتر است به کیفیت آب منطقه و آنچه از دستگاه تصفیه آب انتظار دارید نگاهی بیندازید. ممکن است شما فقط بخواهید برخی رسوبات و کلر را حذف کنید، یا هدف شما فقط حذف نیتریت آب باشد در این صورت استفاده از دستگاه های 6 فیلتره نیاز شما را برطرف می کند.

نکات خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چیست ؟

 

سیستم فیلتراسیون تصفیه آب

روش های فیلتراسیون و تصفیه آب مختلفی وجود دارد که در میان این روش ها روش اسمز معکوس و اولترا فیلتراسیون مطرح ترین روش ها در حال حاضر هستند . اما روش  اسمز معکوس ، بهترین روش مورد تایید است که امروزه در بیش از 80 درصد دستگاه های تصفیه آب به کار گرفته می­شود. در هنگام خرید تصفیه آب خانگی دقت کنید ازفرآیند آن روش اسمز معکوس باشد.

ویژگی های خاص هر دستگاه تصفیه آب  خانگی

با اینکه بیشتر دستگاه ها با برندهای معتبر ویژگی های مشترک زیادی دارند و در نهایت کیفیت آب تصفیه شه ای که تحویل میدهند برای مشتریان آن ها رضایت بخش بوده است اما برخی از ویژگی ها مانند جنس بدنه دستگاه ، هوشمند یا غیر هوشمند بودن دستگاه ، ظرفیت تصفیه آب دستگاه در طول شبانه روز و... می تواند در میان دستگاه هایی با کارایی یکسان متفاوت باشد. این ویژگی ها معمولا در دفترچه راهنما  دستگاه ذکر شده است.

تاییدیه های بهداشتی و جهانی دستگاه تصفیه آب

داشتن تاییدیه و گواهینامه برای هر محصولی نشانه اصالت و استاندارد بودن آن محصول است. به منظور خرید تصفیه آب بهتر است به دنبال تاییدیه NSF دستگاه باشید. این تاییدیه نشان دهنده این است که دستگاه های تصفیه اب طبق اصول سختگیرانه استاندارد های جهانی تولید شده است و کارشناسان این سازمان همواره تولید کنندگانی که این گواهینامه را دریافت کرده اند را رصد می­کنند. بنابریان اگر دستگاه تصفیه آب تاییده NSF  داشت شما با خیال راحت میتوانید از آن استفاده نمایید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

با توجه به وجود انواع برندهای تقلبی در بازار که متاسفانه با نام برندهای مطرح دستگاه های بی کیفیت را عرضه می­کنند ، داشتن گارانتی معتبر وخدمات پس از فروش از جانب مراکز معتبر فروش باعث می­شود شما بتوانید به راحتی دست به خرید تصفیه آب مورد نیاز خود بزنید. فراب کالا فعال در زمینه دستگاه های تصفیه آب خانگی با گارانتی و خدمات پس از فروش چون ارسال و نصب رایگان محصولات و هم چنین یادآوری زمان تعویض فیلترها می­تواند گزینه عالی برای خرید شما باشد.

نکات خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چیست ؟

 

سخن پایانی

برای داشتن سلامتی خرید یک دستگاه تصفیه آب واقعا برای همه واجب است. با توجه به تمامی نکات گفته شده، قبل ازخرید بهتر است ابتدا نیاز خود را بدانید و با اطلاعاتی دقیق اقدام به خرید تصفیه آب مورد نظر خود کنید. به علاوه همواره سعی داشته باشید با خرید از مراکز معتبر خیال خود را از بابت آنچه خریداری کرده اید راحت کنید.

بهترین دستگاه تصفیه آب را از کجا بخریم ؟

بهترین های حوزه تصفیه آب آن هایی هستند که صادقانه به مشتری خدمات می­دهند، چون به کالای خود اعتماد دارند، آن را گارانتی میکنند و برای رفاه حال مشتری به او خدمات پس از فروش ارائه کرده و در فروش کالا سعی در جلب رضایت مشتری دارند. خرید دستگاه تصفیه آب فراب کالا همراه با تیم کارشناس خود، فعال در زمینه دستگاه های تصفیه آب خانگی با برداشتن واسطه ها بهترین دستگاه های تصفیه آب را با کمترین قیمت و گارانتی و خدمات پس از فروش به عموم عرضه می­کند. کارشناسان فراب کالا همواره آنلاین هستند تا به سوالات مختلف مشتریان پاسخ داده و آنها را برای یک خرید متناسب با نیاز راهنمایی کنند. به منظور یافتن پاسخ سوالات خود و دریافت مشاوره و خرید میتوانید به سایت فراب کالا مراجعه نمایید.