بهترین انتخاب بین تلویزیون های تی سی ال و سونی

در این مقاله سعی بر این داشته ایم که شما را با دو برند محبوب تلویزیون در چندین سال اخیر بیشتر آشنا کنیم تا شما بتوانید برای انتخاب و خرید بهترین تلویزیون اطلاعات بیشتری داشته باشید.

01

تلویزیون تی سی ال

یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید تلویزیون کیفیت صفحه تلویزیون می ‌باشد که برند تی سی ال تلویزیون های خود را با کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می کند تا خانواده‌ ها نسبت به بودجه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب و خریداری نمایند.

برند  تی سی ال تلویزیون های خود را با کیفیت های FULL HD،4K و ULTRA HD به بازار عرضه میکند و می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از این پنل ها را سفارش دهید.

تلویزیون تی سی ال به عنوان یکی از برترین و محبوب ‌ترین تلویزیون ‌های موجود، دارای ویژگی‌ های خاص و منحصر به ‌فرد فراوانی است.

تلویزیون‌ های تی سی ال در چهار رده اصلی از نظر اندازه اینچی به 39  اینچ و کمتر، 40  تا 49 اینچ، 50  تا 59 اینچ و 06 اینچ یا بیشتر دسته‌ بندی می‌ شوند، که همین موضوع بر قیمت تلویزیون تی سی ال تاثیر مستقیم دارد.

همان طور که می دانیم دو مشخصه صدا و تصویر از مهم ترین معیارهای انتخاب یک تلویزیون به ‌شمار می‎ روند. از مهم ‌ترین مشخصات و ویژگی های تلویزیون تی سی ال که آن را تبدیل به برند محبوب سال کرده است، می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی بسیار باریک بدنه تلویزیون تی سی ال

از دیگر ویژگی‌‌ های برجسته ظاهری و فیزیکی تلویزیون تی سی ال، طراحی باریک بدنه آن است. اصلی ‌ترین دلیلی که باعث شده است تا تلویزیون ‌ها و وسایل تصویری، به سمت سبکی و نازکی بروند، حمل و نقل راحت و قرارگیری آسان آن‌ ها بر روی سطوح است. با وجود این ویژگی در تلویزیون‌ های تی سی ال، شما می‌توانید بدون هیچ ‌گونه سختی و نگرانی، آن‌ ها را در هرجایی از منزل خود قراردهید.

  • فناوری  QLED تلویزیون تی سی ال

 در تلویزیون ال ای دی تی سی ال از جدیدترین فناوری پخش تصاویر استفاده شده است. تکنولوژی QLED در حقیقت به این معنا است که با قرارگذاشتن یک لایه از نقاط کوانتومی روی پس‌ زمینه پنل تلویزیون  LED ، تصاویر را پخش می ‌کند. این تکنولوژی در واقع نسل سوم نقاط کوانتومی است که در مدل‌ های قبلی از آن ‌ها استفاده شده است.

از مزیت های مهم این فناوری در تلویزیون تی سی ال در رابطه با شدت روشنایی آن ها است که نسبت به تلویزیون‌های OLED و LED مزیت بسیار قابل توجهی به شمار می ‌رود. تلویزیون تی سی ال با دارابودن این فناوری، رنگ‌ ها را با دقت بسیار بیشتری در معرض نمایش قرار می‌ دهد.

وضوح تصویر بسیار بالا (ULTRA-HD-4K)  در تلویزیون تی سی ال

وضوح بسیار بالای تصاویر از دیگر ویژگی ‌های منحصر بفرد تلویزیون‌ های تی سی ال می باشد. وضوح K4 در حقیقت یک وضوح استاندارد تصویری است که تعداد پیکسل‌ های آن، 4 برابر وضوح p 1080 می ‌باشد. وضوح تصاویر در این تلویزیون‌ ها 4 برابر یک نمایشگر HD است که در واقع تصویر دلخواه و مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

تکنولوژی صدای دالبی (DOLBY)  در تلویزیون تی سی ال

 سیستم دالبی موجود در تلویزیون تی سی ال در حقیقت، سیستمی است که مربوط به نویزگیری و نوع پخش، در هنگام پخش صدا می ‌باشد. با استفاده از این سیستم شما می ‌توانید صدای دیجیتال را با کیفیتی بسیار بالاتر از طریق کانال‌ های صوتی مختلف بشنوید. این کانال‌ های صوتی به صورت مجزا از یکدیگر، صدای مختص به خود را به شما ارائه می‌ دهند.

  • اتصال به اینترنت با تلویزیون تی سی ال

دارا بودن یک سیستم عامل، شرط لازمی برای هوشمندی یک تلویزیون محسوب می ‌شود، لازم به ذکر است که شرط کافی برای هوشمندی تلویزیون، قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت است که البته در تلویزیون تی سی ال، این شرط به درستی رعایت شده است. با استفاده از قابلیت اتصال آسان، می‌ توانید به راحتی به اینترنت پرسرعت خود متصل شوید و تنها با یک کنترل مخصوص، به جستجوی محتوای مورد نظرتان (فیلم، عکس، موسیقی و…) بپردازید.

02

  • وجود حافظه داخلی در تلویزیون تی سی ال

حافظه داخلی جزء بسیار مهمی از یک سیستم عامل در تلویزیون هوشمند به حساب می ‌رود. اهمیت این حافظه برای پشتیبانی پرسرعت سیستم عامل و قابلیت ذخیره محتواهای مورد نیاز شما است. در تلویزیون‌ های تی سی ال، شما شاهد وجود حافظه داخلی نظیر حافظه 8 و 16 گیگابایتی هستید که همچنین می ‌توانید با اتصال هارددیسک به آن، از ظرفیت بیشتری بهره ‌مند شوید.

  • اتصال از طریق بلوتوث در تلویزیون تی سی ال

 یکی از ساده ‌ترین و در عین حال راحت‌ ترین شیوه‌ های اتصال تلویزیون تی سی ال به سیستم ساندبار و یا هدفون شخصی‌ تان، قابلیت اتصال به وسیلۀ بلوتوث است که در تلویزیون ‌های تی سی ال به راحتی می ‌توانید از آن استفاده کنید.

  • اتصال به Wi-Fi، LAN و DLNA در تلویزیون تی سی ال

همان طور که می دانیم تلویزیون‌ تی سی ال قابلیت این را دارد تا به اینترنت پرسرعت شما متصل شود. این اتصال می ‎تواند از سه طریق  Wi-Fi،LAN  و DLNA صورت بگیرد. از این طریق شما می ‌توانید به اشتراک ‌گذاری محتواها، دانلود و یا تماشای آن ‌ها بپردازید.

  • اتصال موس و کیبورد از دو طریق USB و بلوتوث در تلویزیون تی سی ال

  با استفاده از موس و کیبورد خود می‌توانید به راحتی به جستجو در صفحات وب بپردازید و محتوای مورد نظرتان را بیابید و یا حتی آن را به اشتراک بگذارید. این اتصال می‎تواند از طریق کابل USB و یا در صورتی که موس و کیبورد شما، دارای قابلیت اتصال از طریق بلوتوث هستند، می‌تواند از طریق بلوتوث باشد.

  • سیستم عامل هوشمند ال ای دی تلویزیون تی سی ال

 برای درک هوشمندی یک تلویزیون، ابتدا بایستی قابلیت پشتیبانی آن تلویزیون از یک سیستم عامل هوشمند را بررسی کرد. تلویزیون ال ای دی تی سی ال، با پشتیبانی از سیستم‌ عامل‌های اندروید و لینوکس، اولین پیش ‌شرط لازم برای هوشمندی را رعایت کرده ‌اند. در سیستم عامل موجود در تلویزیون‌ های تی سی ال، شما قادرید تا علاوه ‌بر یافتن برنامه مورد علاقه خود، از اپلیکیشن‌ ها و محتواهای متنوع دیگر بهره ‌مند شوید. این سیستم‌ عامل در تلویزیون تی سی ال، همچنین این اختیار را به شما می ‌دهد تا در هر زمان، با بالاترین سرعت، بتوانید در صفحات وب به جستجو بپردازید و یا حتی به خواندن ایمیل ‌های خود مشغول شوید. استفاده آسان، از دیگر مزیت‌ های سیستم عامل موجود در تلویزیون‌ های ال ای دی تی سی ال است. با این وجود دیگر لازم نیست به خاطر بیاورید، که برای تماشای محتوای مورد نظرتان و یا جستجو در وب، باید چه کنید. اگر هنوز هم در اتصال به اینترنت با تلویزیون پیشین ‌تان مشکل دارید، دیگر لازم نیست که نگران باشید، چرا که در تلویزیون هوشمند ال ای دی تی سی ال، شما می‌ توانید به آسان ‌ترین حالت ممکن، به اینترنت پرسرعت متصل و از دیگر ویژگی‌ های هوشمند آن بهره ‌مند شوید.

تلویزیون سونی

هر یک از مدل‌ ها و دسته بندی‌ های تلویزیون سونی در ابعاد گوناگون طراحی و تولید شده و شما می ‌توانید متناسب با ابعاد فضایی که قصد دارید تا تلویزیون را در آن قرار دهید و همچنین فاصله ‌ای که بینندگان در حال تماشای تلویزیون از آن خواهند داشت، دستگاه متناسبی را انتخاب و خریداری کنید. تلویزیون‌ های LED و K4 سونی در سایزهای 49، 55، 65، 75 و 85 تولید شده و دستگاه‌ های مختلفی از انواع مدل‌ ها و سری‌ ها در این ابعاد تولید می‌شوند، همچنین تلویزیون‌ های  OLED  سونی در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ و همچنین مدل‌ های مختلف تولید می‌شوند که قیمت تلویزیون سونی با توجه به هر مدل متفاوت می باشد و همچنین تلویزیون ‌های Full HD فقط در سایز 50 اینچ تولید و در دسترس هستند.

تلویزیون‌ های OLED سونی

این دسته از تلویزیون‌ها، دارای سایه‌ های عمیق‌ تر و هایلایت ‌های براق و شفاف ‌تری هستند. ساختار آن ها، بیش از 8 میلیون پیکسل داشته، که هر یک از آن ها، به صورت خودکار روشن و خاموش شده و می‌توانند به صورت جداگانه نیز کنترل شوند. همچنین از آن جا که هر پیکسل می ‌تواند به تنهایی فعال یا غیرفعال شود، واریانس بین تیرگی و روشنایی بسیار بیشتر می ‌شود. در این حالت، جزئیاتی شامل عمق و بافت، با دقت بسیار بیشتری در میان تاریکی‌ ها و روشنایی ‌ها به چشم می ‌آیند و نمایش فیلم ‌ها به طور قابل توجهی بهتر صورت می‌ گیرد.

تلویزیون‌ های LED سونی

یکی از نکاتی که در هنگام آشنایی با انواع تلویزیون ‌ها باید در نظر داشته باشید، تفاوت میان تلویزیون‌ های LCD و LED  است. در واقع، LED  همان فناوری LCD است که نور پس زمینه آن، متفاوت است. بنابراین در تلویزیون ‌های LED  و  LCD، از لامپ‌ های LED  با ساختاری متفاوت، برای تامین نور صفحه استفاده می ‌شود. تمام دستگاه ‌هایی که دارای یک ردیف LED کامل هستند از قابلیت کنترل مستقل LED ها که X-tended Dynamic Range ™ PRO نام دارد، بهره مندند. به طور کلی این قابلیت، یک فناوری منحصر به فرد در تلویزیون سونی است که با کنترل مستقل هر پیکسل یا هر LED، امکان ایجاد تصاویر فوق واقع گرایانه و سه بعدی و همچنین ایجاد صحنه‌ های زنده را به ارمغان می ‌آورد که شما را به خرید تلویزیون سونی بیشتر ترغیب کند.

03

کیفیت تصویر HD تلویزیون سونی

HD کوتاه شده عبارت (High Definition) است و به معنای یک استاندارد ویدئویی با کیفیت بالا برای جایگزینی با قالب‌های قدیمی ویدئو است. سیگنال‌ های HD به صورت دیجیتال بوده و می ‌تواند از بروز تداخل آنالوگ ناشی از جریان‌ های الکتریکی و میدان‌ های مغناطیسی را برطرف سازد. همچنین HD دارای نسبت ابعاد وسیع ‌تری نسبت به فناوری ‌های نسل قبلی خود است که می‌ تواند تصاویر را به صورت واقعی ‌تری نمایش دهد.

کیفیت تصویر Full HD تلویزیون سونی

Full HD نام کیفیت تصویری است که جزء یکی از رایج ‌ترین وضوح تصاویر در انواع تلویزیون ‌ها بوده و از کیفیت تصویر HD بهتر و پیشرفته ‌تر است. بیشتر فیلم ‌ها و سریال‌ های مربوط به سرویس‌های پخش زنده با کیفیت Full HD در دسترس هستند و پخش کننده Blu-ray اصلی نیز تصاویر را با این وضوح نمایش می‌دهد. این کیفیت تصویر، با تمام پیشرفت‌ ها و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل که نسبت به تصاویر HD بسیار بهتر و زنده ‌تر است و نسبت به کیفیت تصویر K4 ضعیف‌ تر است.

کیفیت تصویر K4 تلویزیون سونی

تلویزیون‌ های K4 را با نام Ultra HD یا UHD نیز می‌شناسند. فناوری K4 برای وضوح و کیفیت تصاویر، نوعی فناوری نوظهور است و رزولوشنی برابر با 3840 در 2160 پیکسل و به طور کلی 8 میلیون پیکسل دارد. بنابراین وضوح و شفافیت تصویر K4 در حدود 4 برابر بهتر از تصاویر Full HD است. این وضوح بیشتر، رنگ و عمق بیشتری به تصاویر می ‌بخشد و تصاویر را بسیار زنده و شاداب می ‌سازد. توجه کنید که بهتر است این تصاویر را در تلویزیون‌ هایی با حداقل ابعاد 65 اینچ یا بزرگتر از آن مشاهده کرد. در این میان توجه به این نکته ضروری است که اگر تلویزیون‌ های LED سونی که از سری مدل‌های قدیمی‌ تری باشند، دارای کیفیت تصویر Full HD و مدل‌ های جدیدتر دارای کیفیت تصویر K4 هستند.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. اطمینان از کیفیت کالا یکی از موارد مهمی است که در خرید لوازم خانگی مورد توجه کاربران است و فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهای قانونی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه از مبادی رسمی و قانونی تامین شده اند و دارای کیفیت و ضمانت نامه می باشند.