عینک آفتابی

چشم؛ یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که با استفاده از عینک آفتابی اصل می‌توانید از آن در برابر اشعه‌های مضر محافظت کنید.

اشعه‌های مضر نور خورشید ممکن است در بلندمدت باعث آسیب رساندن به چشم شود. به علت نازک شدن لایه ازون در سال‌های اخیر، حفاظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های خورشید به یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها تبدیل شده است.

در ادامه می‌خواهیم به بررسی مزایای عینک‌های آفتابی و دلیل استفاده کردن از آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

عینک آفتابی چیست؟

عینک آفتابی، عینکی است که عدسی‌های آن برای محافظت از نور خورشید و اشعه‌های مضر ساخته شده است. افرادی که تایم زیادی را زیر نور آفتاب سپری می‌کنند، به‌مرور زمان تاثیرات آن را در چشم خود می‌بینند.

آب و برف، نور محیط را به سمت چشم‌های ما بازتاب می‌کند، پس در محیط‌هایی مانند؛ ساحل، دریا و ورزش‌هایی مثل کوهنوردی و اسکیت که انعکاس نور بیشتری وجود دارد استفاده از عینک دودی بسیار مهم است.

مزایای استفاده از عینک آفتابی

اصلی‌ترین مزایای استفاده از این محصول، محافظت در برابر اشعه‌های خورشید است. در روزهای گرم تابستان بیشتر مردم از عینک آفتابی استفاده می‌کنند.

آسیب‌هایی که به چشم وارد می‌شود، ممکن است باعث پدیدار شدن برخی بیماری‌ها شود. اشعه‌های UVA و UVB از مضرترین اشعه‌ی فرابنفش موجود در نور خورشید است.

این وسیله در برابر اشعه‌های مضر مانند سپر عمل می‌کند و نمی‌گذارد به چشم آسیبی وارد شود. اگر عینک آفتابی زنانه یا مردانه‌ای که استفاده می‌کنید عدسی تیره یا رنگی دارد، از رسیدن پرتوهای فرابنفش به چشم جلوگیری نمی‌کند.

این موضوع باعث می‌شود که مردمک چشم شما زیر نور خورشید از ۵ تا ۶ میلی‌متر گشاد شود. حالت طبیعی گشادی مردمک چشم زیر نور خورشید باید نیم میلی‌متر باشد تا از ورود نور به چشم جلوگیری کند.

اگر عینکی که استفاده می‌کنید شیشه رنگی دارد یا ضد اشعه UV نیست، چشم را دچار مشکل می‌کند و مردمک آن را بیش از اندازه باز می‌کند و باعث می‌شود، تمام اشعه‌ها وارد چشم شود و مشکلاتی مثل آب‌مروارید، برف‌کوری (آفتاب‌سوختگی چشم)، پینگوکولا، دژنراسیون ماکولا و آسیب دائمی شبکیه را به همراه دارد.

محافظت در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش               

عینکی که شما استفاده می‌کنید باید ضد اشعه UV باشد که بتواند اشعه‌های مضر آن را مسدود کند و از چشمان شما محافظت کند.

اشعه ماوراء بنفش بر روی پلک، قرنیه، عدسی و شبکیه تاثیر منفی می‌گذارد.

کاهش درخشش نور آفتاب

یکی از فواید مهم استفاده از عینک آفتابی، جلوگیری از حساسیت‌های بیماری‌زا در چشم است. استفاده از این محصول باعث می‌شود نور خورشید به‌صورت غیرمستقیم و در درجه کم وارد چشم ‌شود.

رانندگی بهتر و ایمن

تابش مستقیم نور خورشید هنگام رانندگی می‌تواند دید راننده را به خطر بیندازد. استفاده از عینک آفتابی هنگام رانندگی می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

کاهش خشکی چشم‌

استفاده از عینک آفتابی زمانی که در محیط‌های خشک مثل؛ گردوغبار قرار دارید، بسیار مفید بوده و از چشم شما در برابر بیماری‌های وابسته به این شرایط جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از آفتاب‌سوختگی با استفاده از عینک دودی

اگر شما هم به ورزش اسکی و کوه‌نوردی علاقه دارید و عادت به انجام این ورزش‌ها را دارید، بهتر است از عینک دودی استفاده کنید.

عدم استفاده از عینک آفتابی باعث ایجاد آفتاب سوختگی چشم یا برف‌کوری می‌شود.

جلوگیری از کشیدگی و کوچک شدن چشم‌ها

در روزهای آفتابی، برای دقت به اجسام یا تصاویر در دوردست باید چشم‌های خود را نازک یا کوچک کنیم تا بتوانیم آن را به‌صورت واضح ببینیم.

انجام این‌ کار باعث به وجود آمدن چین‌وچروک در اطراف چشم‌ها می‌شود. این امر باعث ناراحتی خانم‌ها شده که از اهمیت بالایی برخوردار است. بانوان عزیز شما می‌توانید با استفاده از عینک آفتابی زنانه از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

عینک آفتابی مناسب همه فصل‌ها و محیط مختلف

یکی از مزایای مهم عینک دودی، استفاده از آن در تمام فصول است. همچنین عینک آفتابی را می‌توانید در محیط‌های استخر، دریا و فضای باز استفاده کنید و استفاده از آن محدودیتی ندارد.

جلوگیری از بروز آب مروارید و ناخنک چشم

قرار گرفتن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب باعث بروز آب مروارید در چشم می‌شود. آب مروارید بیماری عدسی چشم است. با استفاده از عینک آفتابی می‌توانید مانع بروز این بیماری شوید.

عینک‌های مردانه؛ برای آقایانی که طولانی‌مدت در زیر نور آفتاب قرار دارند، پیشنهاد می‌شوند.

به تاخیر انداختن پیری پوست با استفاده از عینک دودی

نور خورشید باعث افتادگی و پیری پوست می‌شود. پوست اطراف چشم لطیف و حساس است که باید مراقب پیری و افتادگی آن باشیم.

 شما می‌توانید با استفاده از عینک آفتابی مردانه و عینک آفتابی زنانه مناسب از این ناحیه حساس محافظت کنید.

پیشگیری از تخریب ماکولا

ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه قرار می‌گیرد. آسیب رساندن به سلول‌های عصبی ماکولا باعث می‌شود اشیاء را تار ببینید و نتوانید رنگ‌ها را تشخیص دهید.

استایل جذاب‌تر

یکی از دلایل اصلی استفاده از عینک آفتابی، کامل کردن آراستگی استایل شماست. استفاده از این محصول باعث افزایش اعتمادبه‌نفس عموم مردم می‌شود.

عینک آفتابی باید متناسب با صورت شما باشد. زمان خرید عینک شما می‌توانید از دیگران نیز مشورت بگیرید.  

عینک آفتابی

عینک آفتابی زنانه

خانم‌ها پوست بسیار حساسی دارند، پوست زیر چشم به دلیل حساسیت بالایی که دارد زودتر در معرض آفتاب آسیب می‌بیند.

شما باید برای محافظت از آن می‌توانید از عینک آفتابی استفاده کنید. این محصول باعث می‌شود چشم شما در برابر اثرات منفی آفتاب حفظ شود.

تشخیص عینک اصل و غیر اصل

یکی از راه‌های تشخیص این عینک‌ها استفاده از دستگاه UV متر است که بیشتر در عینک‌فروشی‌ها وجود دارد. عینک استاندارد باید جذب UV آن توسط دستگاه ۹۸ درصد باشد.

حال می‌خواهیم روشی ساده برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول را به شما یاد دهیم. ابتدا روی کاغذ با استفاده از ماژیک فسفری یک خط بکشید و با تابش چراغ‌قوه UV و دید مستقیم، بازتاب بالای خط ماژیک را می‌بینید.

سپس این کار را روی عینک آفتابی انجام دهید، اگر بعد از انجام، اثر ماژیک را مشاهده نکردید یا بسیار کم دیدید، می‌توانید از اصل بودن عینک آفتابی خود مطمئن شوید.

عینک مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • از چشم در برابر نور خورشید محافظت کند.
  • از چشم را در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت کند.
  • در برابر نورهای تیز و خیره‌کننده محافظت کند.

جمع‌بندی

چشم یکی از عضوهای حساس بدن است که با استفاده از عینک آفتابی، باید از آن در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش محافظت کنید.

هنگام خرید عینک دودی توجه داشته باشید شیشه عینک فقط رنگی یا تیره نباشد زیرا باعث گشاد شدن مردمک چشم شما زیر نور خورشید می‌شود.

در حال حاضر عینک‌های آفتابی زیادی در بازار وجود دارد که به‌عنوان عینک اصل فروش می‌رود. یکی از دغدغه‌های ما هنگام خرید این عینک، اصل یا فیک بودن آن است.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع عینک دودی اصل و برند، فروشگاه اینترنتی آرکوشاپ است که می‌توانید با اطمینان خاطر و قیمت مناسب از آن خرید کنید.