وضعیت بازار کریپتو به کجا میرسد؟

با گسترش محبوبیت ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری خیلی عظیمی از مردم در این بازار، نیاز به ارائه اطلاعات و تحلیل‌های روزانه ارزهای محبوب، بیشتر شده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به یکی از وب‌سایت‌های معتبر و دارای مجوز فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشیم. این وب‌سایت با ارائه تحلیل‌های روزانه از کارشناسان و تحلیل‌گران مجرب، گام مهمی در جهت کمک به سرمایه‌گذاران فارسی زبان ارزهای دیجیتال بردارد.

تحلیل بیت‌کوین

در حال حاضر بیت‌کوین اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در دنیاست که هیچ ارز دیجیتال دیگری حتی با ایده های بسیار خلاقانه‌تر و حتی قوی‌تر نتوانسته‌اند به جایگاه آن نزدیک شوند. اگر بگوییم که آینده‌ی بیت‌کوین میتواند نشان دهنده‌ی ارزش سایر ارزهای دیجیتال باشد و بطورکل بازار ارزهای دیجیتال باشد اغراق نکرده‌ایم.

پیش بینی ارزش احتمالی و تحلیل بیت‌کوین در چندسال آینده مسئله‌ای است که سرمایه‌گذاران میتوانند با تحلیل فاندامنتال یا بنیادی به آن دست پیدا کنند.

همانطور که میدانید مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود از سال‌ها پیش اقدام به خرید طلا و سکه میکردند و نگه میداشتند. اکنون بزرگترین کارایی بیت‌کوین ذخیره آن به عنوان یک دارایی باارزش است.اگر به نمودار بیت‌کوین از سال 2011 تاکنون نگاهی بیندازیم صرف نظر از نوسانات زیاد آن میتوان فهمید که بیت‌کوین بهترین دارایی برای ذخیره در دهه‌ی اخیر بوده است.

سال 2023، سال بسیار ناپایداری برای بازار رمزارزها بوده است. اکنون می‌خواهیم نگاهی کلی به بازار رمزارزها و ارزش بیت‌کوین در ادامة سال داشته باشیم.

01

به دلیل فشار سازمان‌های نظارتی و کمیسیون بورس اوراق بهادار، بیت‌کوین در ماه می  امسال، نسبت به بالاترین ارزش خود کاهش قابل‌توجهی داشت. با وجود چالش‌های غالب در اقتصاد جهانی، تحلیل‌ها پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین همچنان ارزش خود را بالاتر از 30,000 دلار نگه می‌دارد. باتوجه ‌به تحلیل‌ها و نمودارها، به نظر می‌رسد بیت‌کوین به‌آرامی به سمت بالاترین سطح خود در سال 2024 حرکت می‌کند.

باتوجه‌به عدم‌قطعیت و همچنین بهبود تدریجی شرایط اقتصاد جهانی، عاقلانه است که نوسانات بازار را بادقت بررسی کنیم. کاربران می‌توانند با استفاده از تحلیل‌هایی که به‌صورت روزانه و لحظه‌ای در سایت فکت کوینز گذاشته می‌شود در روند تغییرات بیت‌کوین قرار بگیرند و از نظرات کارشناسان و تحلیلگران حرفه‌ای این وب‌سایت در جهت حفظ سرمایه خود و سودآوری استفاده کنند.

آیا بیت کوین هنوز ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

ارزش سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یک موضوع مورد بحث و تجزیه و تحلیل است. بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال و ابزار مالی نوظهور، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. اما این مسئله دارای جنبه‌های مثبت و منفی زیادی است که باید در نظر گرفته شوند.

 

جنبه‌های مثبت:

  • رشد ارزش: بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی خود ارزش قابل ملاحظه‌ای به دست آورده است و افرادی که در زمان‌های ابتدایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سود قابل توجهی کسب کرده‌اند.
  • تنوع سبد سرمایه‌گذاری: افزودن بیت‌کوین به پرتفوی سرمایه‌گذاری، می‌تواند به تنوع سبد سرمایه‌گذاری کمک کند و در مقابل نوسانات دیگر دارایی‌ها محافظت ایجاد کند.
  • فرصت‌های معاملاتی: بازارهای مختلفی برای خرید، فروش و معاملات بیت‌کوین وجود دارند که می‌توانند فرصت‌های معاملاتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنند.

جنبه‌های منفی:

  • نوسانات زیاد: بازار بیت‌کوین به‌طور معمول با نوسانات زیادی روبرو است که می‌تواند به سرمایه‌گذاران ضرر و زیان زیادی وارد کند.
  • عدم قانون‌گذاری: بازار بیت‌کوین هنوز در بسیاری از جوانب توسط مقررات و قوانین کمتری تنظیم می‌شود که می‌تواند به وقوع سوءاستفاده‌ها و تلاطم‌های بازاری منجر شود.
  • عدم پشتوانه فیزیکی: بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال، پشتوانه فیزیکی مانند طلا یا ارزهای ملی ندارد و ارزش آن به‌طور کامل بر اساس تقاضا و عرضه بازار تعیین می‌شود.

به طور کلی، تصمیم برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باید با توجه به شرایط مالی، تحمل ریسک، تحقیقات دقیق انجام شود. سرمایه‌گذاران باید به دقت جنبه‌های مثبت و منفی را ارزیابی کرده و تصمیم‌گیری منطقی انجام دهند.

 

تحلیل دوج‌کوین

دوج‌کوین یک میم‌کوین کاملاً شناخته شده است. دوج‌کوین با الگوریتم اثبات کار (POW) کار می‌کند که منجر به پردازش سریع‌تر بلوک می‌شود. درحالی‌که بیت‌کوین حدود ده دقیقه طول می‌کشد تا یک بلوک را پردازش کند، دوج‌کوین این کار را تنها در 1 دقیقه انجام می‌دهد. (مکانیزمی برای جلوگیری از دابل اسپندینگ یا همان دوباره خرج‌کردن در بلاک‌چین)

احتمالا می‌دانید که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، علناً علاقه خود را به دوج‌کوین ابراز کرده است. توییت‌ها و حمایت‌های مداوم او نقش مهمی در افزایش قابل‌توجه قیمت میم‌کوین ایفا کرده است. مشارکت و حمایت‌های ایلان ماسک به شناخت گسترده و محبوبیت دوج‌کوین در بازار کریپتو کمک کرده است.

02

طبق تحلیل دوج کوین اگر این ارز  بتواند تا پایان سال 2023 خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب ثابت کند، می‌تواند جایگاه خوبی در بازار کریپتو به دست آورد.

چطور دوج کوین دریافت کنم؟

راه‌های متنوعی برای افزودن دوج به سبد معاملاتی وجود دارد:

۱.  پاداش ‌گرفتن: کاربران وقتی در رسانه‌ا‌ی اجتماعی پست محتوایی با ویژگی خاصی تولید می‌کنند، با این ارز انعام می‌گیرند. انعام‌ها به کیف پول کاربر اضافه می‌شوند و می‎‌توانند بعدها برای خرید‌و‌فروش کالا یا خدمات مورد استفاده قرار گیرد.

۲. خرید دو‌ج‌کوین و ترید‌کردن: مانند سهام و سایر ارزها، میتوان دوج کوین را خرید و انتظار افزایش قیمت آن را داشت.

۳. خرید و معاوضه در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی

۴. خرید و معاوضه در صرافی‌های غیر‌‌متمرکز ارز دیجیتال

۵. استخراج دوج کوین: فرایند جایزه‌گرفتن دوج کوین برای بررسی تراکنش‌های بلاک‌چین دوج کوین است. از آنجا که دوج کوین از لایت‌کوین ریشه گرفته است، استخراج‌کنندگان لایت‌کوین از ماینر‌های اسکریپت اسیک (Scrypt ASIC) برای استخراج دوج کوین استفاده میکنند. با GPU نیز می‌توان دوج کوین استخراج کرد؛ اما این روش مقرون‌به‌صرفه نیست؛ مگر آنکه از ریگ‌های قدرتمند استفاده شود.

تحلیل اتریوم

در بازار کریپتو، حتماً نام اتریوم را بارها شنیده‌اید. همچنین ممکن است بدانید که اتریوم دومین نام محبوب در حوزة کریپتو است. اتریوم یک بلاک‌چین غیرمتمرکز و منبع‌باز است که از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند.

اتریوم رمزارزی است که بعد از بیت‌کوین بزرگ‌ترین ارز بازار به‌حساب می‌آید و نیز از دارایی‌هایی است که قیمت آن نه به‌اندازه بیت‌کوین، اما می‌تواند بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد. این ارز نیز روندی مشابه با بیت‌کوین را در سال‌های 2021 و 2022 تجربه کرد؛ به‌طوری‌که قیمت آن در سال 2021 و در زمان اوج بازار ارز دیجیتال به سقف 4800 دلار رسید؛ اما پس از آن باتجربه یک سقوط فاجعه‌بار در سال 2022، ارزش آن به محدوده 900 دلار افت کرد؛ حالا اما در وضعیتی نسبتا متعادل و کم‌نوسان‌تر قرار گرفته است.

03

همان طور که فکت کوینز پیش‌بینی کرده بود، ارتقا شبکه اتریوم در بازار نزولی، نتوانست در حفظ قیمت آن تاثیری داشته باشد؛ اما باتوجه‌به گفته‌های تحلیل‌گران و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال به نظر می‌آید که این ارز با آینده روبه‌رشدی مواجه است و طبق تحلیل اتریوم پیش‌بینی می شود قیمت 12 هزاردلاری را در مسیر خود، ثبت کند.

چطور اتریوم را به دارایی خود اضافه کنم؟

رمزارز اتر را می‌توان به چندین روش به دست آورد و از آن برای سرمایه‌گذاری یا ترید استفاده کرد:

  • خرید یا مبادله‌ی اتریوم: تقریباً تمام صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی امکان خرید اتریوم به‌صورت مستقیم یا ازطریق خرید تتر را فراهم کرده‌اند. همچنین اگر سایر رمزارزها را داشته باشید، می‌توانید با مبادله در صرافی‌های یادشده یا صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) اتر را به دست آورید. برای خرید اتر لزومی به خرید یک اتر کامل نیست و می‌توان بخشی از آن را خریداری کرد.
  • استیک کردن اتریوم: شما می‌توانید با استیک کردن توکن‌های ETH خود در پلتفرم‌های استیکینگ مختلف ازجمله صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز و همچنین برخی کیف پول‌ها، سود سالانه دریافت کنید. اگر تمایل دارید درمورد این فرآنید بیشتر بدانید سری به مقاله‌ی استیتکینگ رمزارزها بزنید.
  • استخراج یا ماینینگ اتریوم: استخراج در نسخه‌ی اول اتریوم براساس دو هدف بود: اول ساخت کوین‌های جدید و دوم نگه‌داری کارنامه‌ای از تمامی تراکنش‌های انجام‌شده. با روی کار آمدن آپدیت Merge و مهاجرت این بلاک چین به مکانیزم گواه بر سهام، استخراج آن مثل گذشته دیگر امکان‌پذیر نیست.

به‌روزرسانی Merge و انتقال به اثبات سهم، سبب توقف امکان استخراج اتریوم شد.

نگرانی عمده در زمینه‌ی استخراج اتر باعث ایجاد نقشه راه اتریوم 2 شد. نقشه‌ی راه اتریوم ۲ این بود که با معرفی اثبات سهم، قابلیت استخراج اتر از ماینرها گرفته شود. در نهایت این اتفاق افتاد و منجر به توقف همیشگی استخراج این رمزارز شد.

اتریوم و بیت کوین چه تفاوتی با هم دارند

میتوان گفت کاربرد اصلی بیت کوین، حفظ سرمایه به‌عنوان یک ارز مجازی با‌ ارزش است؛ یعنی می‌توان در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و شاهد افزایش قیمت آن در طول زمان بود. میتوان از بیت‌کوین همانند ارز برای خرید و فروش محصولات و یا همچنین در قبال ارائه خدمات استفاده کرد. اتریوم (اتر) نیز به‌عنوان سرمایه‌گذاری و ارز مجازی استفاده میشود؛ اما علاوه بر این موارد، شبکه‌ی غیر متمرکز اتریوم امکان ساخت و اجرای اپلیکیشن‌، قرارداد هوشمند و سایر تراکنش‌های معتبر را روی شبکه فراهم می‌کند؛ درحالی‌که بیت کوین این عملکردها را دراختیار کاربر نمی‌گذارد.

با توجه به ماهیت اتریوم، این شبکه تراکنش‌ها را بسیار سریع‌تر پردازش می‌کند. بلاک‌های جدید در شبکه بیت کوین هر ۱۰ دقیقه مورد تأیید قرار می‌گیرند؛ درحالی‌که در شبکه‌ی اتریوم این کار هر ۱۲ ثانیه یکبار انجام می‌شود. پیشرفت‌های آینده‌ی شبکه‌ی اتریوم این زمان را کمتر نیز می‌کند.

از طرفی در تعداد کوین‌های قابل ساخته شدن اتر هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ اما حداکثر تعداد برای بیت‌کوین که آن را تبدیل به سرمایه‌ای ضد تورم کند، ۲۱ میلیون است.

نگاهی به وب‌سایت فکت کوینز

وب‌سایت فکت کوینز مرجع آموزشی و خبری بلاک‌چین و ارز دیجیتال است. این وب‌سایت فعالیت خود را در زمینه ارزهای دیجیتال از سال 1398 آغاز کرد. عمده‌ی فعالیت فکت کوینز بر آموزش ارزهای دیجیتال و اخبار ارزهای دیجیتال متمرکز است. فکت کوینز با پوشش لحظه‌ای اخبار حوزه بلاک‌چین و ارائه اطلاعات جامع در مورد ارزهای دیجیتال مختلف، از جمله تاریخچه، مفاهیم و کاربرد آن‌ها به کاربران خود در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی کمک بسیاری می‌کند.

 مطالب وب‌سایت برای تمام کاربران، با سطح دانش متفاوت دسته‌بندی‌شده است. مخاطبین وب‌سایت شامل کاربران تازه‌وارد، تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال، معامله‌گران حرفه‌ای، دانشجویان و تمامی علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود. کاربران تازه‌وارد می‌توانند از آموزش‌های پایه که برای افراد مبتدی در وب‌سایت وجود دارد، استفاده کنند و ضمن آشنایی با بیت‌کوین، بلاک‌چین و آلت‌کوین‌ها برای ورود به دنیای رمز‌‌ارزها آمادگی لازم را به دست آورند.

در فکت کوینز به آموزش تحلیل تکنیکال نیز به طور دقیق پرداخته شده است. هدف اصلی در تجزیه و تحلیل تکنیکال، کمک به معامله‌گران برای تحلیل عملکرد گذشته ارز دیجیتال و پیش‌بینی آینده‌ی آن است. معامله گر تکنیکال می‌‌تواند نوسانات قیمت ،داده های حجم،سطوح قیمت و ریسک‌های یک سرمایه‌گذاری را ارزیابی کند. تحلیل تکنیکال (TA) یک روش آنالیز رایج است که برای ارزیابی سهام و سایر دارایی‌ها در بازارهای مالی سنتی استفاده می‌شود. همچنین یک جزء ضروری برای تجارت دارایی‌های دیجیتال در بازار کریپتو هم به شمار می‌رود.

علاوه بر آموزش تحلیل، فکت کوینز به صورت روزانه، تحلیل بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، ریپل و سایر ارزهای محبوب را منتشر می‌کند. کافیست هر روز نگاهی به این وب‌سایت داشته باشید تا همه تحلیل‌های معتبر را در یک نگاه دریافت کنید.

از دیگر فعالیت‌های مهم وب‌سایت فکت کوینز می‌توان به آگاهی‌بخشی در خصوص کلاهبرداری‌های رواج یافته در حوزه ارزهای دیجیتال اشاره کرد. فکت کوینز سعی دارد با آگاه‌کردن کاربران خود محافظ منافع مالی آنها باشد تا از گزند کلاهبرداران در امان بمانند.

فکت کوینز به‌تمامی نیازهای کاربران خود پاسخ می‌دهد؛ ارائه مقالات آموزشی و تحلیلی بلاک‌چین و کریپتو وپوشش 24 ساعته اخبار ارزهای دیجیتال، در جهت افزایش آگاهی کاربران فارسی‌زبان، ارائه ابزارهای مختلف مانیتورینگ بازار ارزهای دیجیتال، از جمله نمودارها و گزارش‌های تحلیلی و...

جمع‌بندی

امروزه آینده‌ی کشورها به صنعت ارز دیجیتال گره خورده است. ما در فکت کوینز سعی داریم که با آگاهی‌بخشی هرچه بیشتر خود را برای آینده آماده کنیم. محیط ساده و کاربردی فکت کوینز، آشنایی با ارز دیجیتال را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد. شما می‌توانید با استفاده از آموزش‌های وب‌سایت که با زبان کاملاً ساده توضیح داده شده است، بر این مهم احاطه کامل داشته باشید.

جریان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت لحظه‌ای توسط تیم تحلیل‌گران حرفه‌ای فکت کوینز، در وب‌سایت قرار می‌گیرد. با استفاده از مقالات آموزشی و تحلیلی بلاک‌چین و کریپتو و همچنین دانستن تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال یا بنیادی که آموزش آن به‌صورت رایگان در  وب‌سایت فکت‌کوینز قرار گرفته است، می‌توانید به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار ارزهای دیجیتال رشد کنید.ا‌ایای‌اا

فکت‌کوینز factcoins.com با پاسخگویی سریع و دقیق به سؤالات و مشکلات مخاطبان فعال خود، و پوشش 24 ساعته اخبار ارزهای دیجیتال بر آنست که تجربه خوشایندی را از دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در بازارهای کریپتو برای مخاطبین خود رقم بزند.

این وب‌سایت با اطلاع رسانی به‌موقع در خصوص کلاهبرداری حوزه ارز دیجیتال، ابهامات سرمایه‌گذاری را برطرف می‌کند و از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.