نکته‌های طلایی در انتخاب سنگ کورین و کوارتز که باید بدانید

امروزه در بازار انواع متفاوتی از صفحه‌های کابینت وجود دارد که متناسب با سلیقه افراد خریداری می‌گردد. شما باید در انتخاب صفحه کابینت دقت لازم را به عمل آورید. چرا که اگر شما در انتخاب صفحه کابینت دقت و انتخاب لازم را داشته باشید ولی کانتر یا همان جنس صفحه کابینت را به خوبی انتخاب نکنید تمام تلاش شما برای یک دکور خوب و عالی هدر می‌رود.

مشاوران ما در سایت گروه سنگ مصنوعی ایران، مرکز تخصصی پخش سنگ کورین و کوارتز همه روزه آماده مشاوره به شما عزیزان می باشد.

بنابراین باید قبل از خرید هر گونه کابینت به جنس آن بسیار دقت نماید.

01

سنگ کورین به دلیل تنوع در طراحی، رنگ و متریال باکیفیت، در بیشترفضاها مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، دکور فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها و انواع پوشش‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر قصد ساخت و یا بازسای فضای خود را دارید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مهمترین مزایای سنگ کورین:

  • سنگ کورین در طرح و رنگبندی‌های بسیاری تولید می‌گردد. که دست خریدار را برای انتخاب و خرید متناسب با سلیقه خود بازتر می‌گرداند.
  • سنگ کورین نفوذناپذیر است و آب و باکتری را به خود جذب نمی‌کند. و در نتیجه بهداشت و سلامت را به طور کامل تضمین می‌کند.
  • تولید و فرآوری سنگ کورین جز صنایع پاک است. این نوع سنگ غیر سمی است و به محیط زیست هیچ گونه آسیبی وارد نمی‌کند.
  • سنگ کورین در برابر گرما و شوک حرارتی مقاوم است و دچار تغییر رنگ و ترک نمی‌شود. و همچنین در صورت هر گونه آسیب به راحتی می‌توان آن را ترمیم نمود.
  • صفحه کورین مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خدشه دارد.
  • سنگ کورین درخشنگی و صیقلی پذیری بالایی دارد. به همین دلیل نمای آن بسیار زیبا و جذاب است. سنگ کورین به گونه‌ای ساخته شده است که قابلیت خم شدن و ایجاد سطح‌های منحنی را دارد و به راحتی می‌توان در آن تغییر ایجاد نمود.
  • سنگ کورین در برابر اسیدهای آزمایشگاهی و اسیدهای خانگی مقاوم است.
  • برخلاف سنگ‌های طبیعی، متریال سنگ کورین به گونه‌ای است که به صورت یکپارچه و بدون هیچگونه درزی درهر کاربردی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در طراحی سینک‌های ساخته شده با سنگ کورین، بدنه سینک کاملا یکدست و بدون درز ساخته می‌شود. به همین دلیل زیبایی بسیار خاص و خیره کننده‌ای را به یک آشپزخانه هدیه می‌دهد.
  • در برابر تغییرات دمایی مقاومت بیشتری نسبت به سایر سنگ‌ها دارد و به ندرت امکان دارد که ترک بردارد یا دچار تغییر رنگ بر اثر شوک حرارتی شود.
  • تحمل وزن بالا بدونه تغییر وزن و ظاهر
  • این سنگ غیر قابل اشتعال است و به خاموش کردن آتش کمک خواهد نمود.
  • انواع سنگ کورین ضدآب، ضدجرم و آنتی باکتریال بوده و برای کاربردهای فضای بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قابلیت ترمیم بسیار بالا و خوبی دارد و به راحتی می‌توان برخی ایرادات ایجاد شده مانند کدر شدن را با ساب با پولیش به راحتی برطرف نمود.
  • به دلیل مصنوعی بودن این سنگ امکان ایجاد فرم و اشکال متفاوت به راحتی در آن وجود دارد و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.
  • این سنگ طول عمر بسیاری داشته و به راحتی می‌توان خط و خش و آسیب جزئی آن را مرمت نمود.
  • تنوع رنگ بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد و انتخاب را بسیار راحت نموده است.
  • قیمت تمام شده آن از برخی از سنگ‌ها نظیر گرانیت پایین‌تر است.

02

سنگ مهندسی کوارتز

سنگ مصنوعی کوارتز که بهتر است به عنوان سنگ مهندسی نامیده شود، ترکیبی از کریستال، کوارتز، رزین و پیگمنت‌های داخلی صفحه است که خاصیت کریستال کوارتز در این سنگ باعث می‌شود که سنگ مصنوعی کوارتز مقاومت بالایی در برابر خط و خش داشته باشد.

 از لحاظ مقاومت در برابر گرما می‌توان گفت که سنگ مصنوعی کوارتز نسبت به گرانیت مقاومت پایین تر و نسبت به سنگ‌های دیگر مقاومت بالاتری دارد.

سنگ مصنوعی کوارتز آنتی باکتریال است و نبود خلل در آن باعث می‌شود که میکروب و باکتری روی سنگ مصنوعی کوارتز نفوذ پیدا نکنند. وزن کم سنگ مصنوعی کوارتز و مقاومت بالای آن باعث شده است که سنگ مصنوعی کوارتز در اجرای صفحات کابینت آشپزخانه بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

آیا سنگ کوارتز برای کابیت مناسب است؟

متاسفانه امروزه در بازار سنگ کوارتز به اشتباه به نام سنگ کورین شناخته می‌شود. اما در حقیقت سنگ کورین و کوارتز با هم‌ تفاوت‌هایی دارند. سنگ کوارتز از جنس سنگ گرانیت است. این صفحه از کابینت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

 از صفحه‌های کوارتز می‌توان در سینک ظرف‌شویی، حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود.  در محیط آزمایشگاهی این صفحه بشدت کاربرد دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر صفحه  کابینت شما جنس آن از کوارتز است به هیچ عنوان نگران ایجاد لکه بر روی آن نباشید. چرا که تا به حال هیچگونه گزارشی از مشتریان در زمینه لک و خش گزارش نشده است. در واقع به دلیل آنکه صفحه کوارتز مهندسی شده و مستحکم است دارای قیمت زیادی نیز می‌باشد. که با این اوصاف مشتریان خاص خود را نیز دارد.

در ادامه به ویژگی‌های سنگ کوارتز خواهیم پرداخت.

03

مزایا و ویژگی‌های سنگ کوارتز :
  • سنگ کوارتز همانند سنگ کورین فاقد درز و شکاف است. به همین دلیل میکروب و باکتری نمی‌تواند روی آن رشد کند و این مورد از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • سنگ کوارتز دارای ثبات رنگ بسیار بالا و تنوع بسیار خوبی است.
  • سنگ کوارتز زیبایی بالایی دارد و بسیار جذاب است.
  • سطح سنگ کوارتز صاف و یکدست است و مانع از رشد باکتری و قارچ می‌شود، چرا که در آن هیچگونه حفره و شکافی وجود ندارد.
  • عدم جرم گیری و نظافت از مزایای سنگ کوارتز است.چرا که برای تمیز کردن این صفحه نیازی به مواد شوینده نیست. لازم است بدانید که در صفحات کوارتز با استفاده از رزین که یک نوع ماده چسبنده است، قطعات کریستالی کوارتز را کنار هم می‌چسبانند.  بنابراین اگر یک لکه‌ی سیاه، یک نوع نوشیدنی چسبنده و یا چایی بر روی این صفحه بریزید به راحتی و بدونه نیاز به هیچ مواد شوینده‌ای می‌توان آن را تمیز نمود.
  • کوارتز در برابر خوردگی و ضربه و حتی آتش سوزی نیز مقاوم است. از دوام بسیار بالایی برخوردار است.
  • سنگ کوارتز صد درصد ضدخش، ضدگرما، ضداسید و ضدضربه است.
  • استحکام سنگ کوارتز از سنگ کورین بیشتر است اما از نظر ترمیم و برش، کار بر روی کوارتز دشوارتر است.

 

موارد کاربرد سنگ کورین:

سنگ کورین تقریبا برای استفاده در هر سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی این متریال باعث شده ست که بتوان آن را بر روی سطح‌های معمولی نظیر صفحه میز، صفحه کابینت و همچنین صفحه غیر معمولی استفاده نمود. در ادامه برخی از ویژگی‌های سنگ کورین را برای شما شرح خواهیم داد.

  1. فضای مسکونی: سنگ کورین در فضای منزل و آشپزخانه به عنوان متریال‌ صفحه کابینت و کانتر و همینطور بدنه و جزیره آشپزخانه مورد استفاده است. وقتی سنگ کورین به عنوان به رویه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیبایی فضای آشپزخانه را چند برابر می‌کند.  استفاده از سنگ کورین به عنوان صفحه کابینت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. و اصولا سنگ کورین به عنوان صفحه کابینت شناخته می‌شود.
  2. علاوه بر مورد ذکر شده می‌توان صفحه زیر روشویی در سرویس بهداشتی که آب فراوانی بر روی آن می‌ریزد را از جنس کورین مورد استفاده قرار داد. در ساختمان‌های نوساز سنگ کورین به عنوان یک صفحه در زیر روشویی سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. سینک ظرف شویی آشپزخانه و کاسه روشویی سرویس بهداشتی نیز با سنگ کورین ساخته می‌شود. اگر برای آشپزخانه خود به دنبال صفحه‌ و سینک یکپارچه هستید، سنگ کورین این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهترین گزینه برای استفاده است.
  4. فضاهای اداری و تجاری: در دفاتر اداری و فروشگاه‌ها بخشی به نام کانتر یا  پذیرش وجود دارد. برای زیبایی کار و خاص بودن فضا می‌توان کانتر یا میز منشی و یا موارد دیگری که مورد تایید می‌باشد را می‌توان از جنس سنگ کورین ساخت.

 در چنین حالتی معمولا سازه زیر میز از جنس فلز است و بدنه و سطح آن از کورین کار شده است. طرح‌های زیبا و متفاوت سنگ کورین این قابلیت را به شما می‌دهد که بتوان کانتر و میز‌های کاملا عالی و خاص را سفارش نمود. به این ترتیب می‌توان فضای اداره را بسیار متحول و زیبا نمود.

  1. فضای درمانی و آزمایشگاهی: سنگ کورین جزء متریال‌هایی است که در سطح داخلی آن هیچگونه خللی ندارد و از سوی دیگر این متریال کاملا بدونه درز است.

 به همین دلیل برای فضای آزمایشگاهی، درمانی و همینطور شرکت‌های محصولات غذایی که برای میزهای خود نیاز به سطحی کاملا بهداشتی دارند سنگ کورین بهترین گزینه است.

از کاربردهای دیگر سنگ کورین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سینک یکپارچه کورین
  • میز اداری و منشی
  • میز رستوران و کافی شاپ
  • کانتر آزمایشگاه و بیمارستان
  • روشویی سرویس بهداشتی
  • دیوارپوش از جنس کورین
  • دیوار بین کابینتی در آشپزخانه
  • ساخت وسایل دکوری
  • و..

ویژگی‌های خاص سالید سرفیس یا همان کورین نظیر خنثی بودن، غیر متخلخل بودن و همینطور اجرای بدون درز باعث می‌شود. تا ذرات ریز میکروسکوپی و باکتری اجازه رشد در سطح را نداشته باشند. به همین دلیل استفاده از سنگ کورین در فضای بیمارستان، آشپزخانه و بسیاری از موارد دیگر مورد تایید است.

نحوه مراقبت از سنگ کورین و کوارتز

  1. صفحات را با پارچه یا اسفنج نمدار تمیز کنید و سپس سطح مرطوب را با یک دستمال خشک تمیز نماید.
  2. قابلمه داغ یا دستگاه‌های حرارتی را به طور مستقیم روی این صفحه قرار ندهید. این صفحات مقاومت حرارتی بالایی دارند. اما با این اوصاف بهتر است که در برابر حرارت و گرمای شدید قرار ندهید. چرا که امکان دارد در برابر حرارت و گرمای شدید در آن تغعیراتی ایجاد شود. هنگام قرار دادن وسایل گرمایی بهتر است از سه پایه استفاده نماید.
  3. برای نظافت از مواد شوینده معمولی آشپزخانه استفاده نماید و در صورت تمایل می‌توانید از استون، گاز پاکن و تینر استفاده نماید. استفاده از جوهر نمک و مواد شوینده قوی بر روی این صفحات کاملا ممنوع است.

برای پاک کردن لکه‌های سخت نظیر غذاهای چرب و لاک و موارد دیگر می‌توانید ابتدا با کارد پلاستیکی لکه را به آرامی برداشته و سپس با یک‌ دستمال مرطوب آن را کاملا تمیز نماید.

اگر از سفیدکننده‌ای قوی استفاده می‌کنید باید ابتدا در آب آن را رقیق نماید استفاده مستقیم از آن باعث آسیب جدی به صفحه می‌شود.

  1. برای درخشان کردن سطح از هیچگونه روغنی استفاده نکنید. اجازه دهید پس از نصب صفحه درخشش کاملا طبیعی خود را داشته باشد. برای بازیابی درخشش، می‌توانید از اسپری‌های چندکاره مبلمان که برای کانترتاپ نیز مناسب است استفاده نماید.

سخن پایانی

امروزه در بازار، سنگ کورین و کوارتز جزء رقیب‌های اصلی سنگ گرانیت هستند. همانطور که می‌دانید سنگ گرانیت یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها برای صفحه کابینت از قدیم تا به حال است.

اما امروزه سنگ کورین و کوارتز را در بازار در کنار سنگ‌های گرانیت می‌بینیم که می‌توان به راحتی گفت امروزه توانسته به راحتی جای سنگ‌های گرانیت را بگیرند. سنگ کورین و کوارتز از همان بدو ورود به بازار به دلیل استحکام بالا و مراقبت آسان‌ تر از آن‌ها طرفداران زیادی به خود جذب نمود.

و در انتها هر سوال و ابهامی در خصوص سنگ های کورین و کوارتز دارید، می توانید با مشاوران گروه سنگ مصنوعی ایران، مرکز تخصصی پخش سنگ کورین کوارتز در ارتباط باشید.