انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای کدامند؟

اپراتور در درب اتوماتیک شیشه ای مجموعه ای کامل از تمام قطعاتی ست که به طور کلی اپراتوری درب اتوماتیک را برعهده دارند. اپراتورها مجموعه ای از موتور، مدار فرمان، هنگرها یا غلطک ها، تسمه گرداننده، ریل، کاور و درپوش، سنسورها، به همراه کلید و ریموت هستند. در واقع باید اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای را بسته کامل و جامعی از تمام تجهیزاتی بدانیم که مدیریت عملکرد درب را برعهده دارند.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای یکی از اصلی ترین قطعات درب های خودکار به شمار می آید و در صورتی که این قطعه به درستی انتخاب و نصب نشده باشد، عملکرد کلی درب تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید که بخش بزرگی از تعمیرات لازم برای درب های خودکار نیز به همین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای مربوط می شود. این بدیهی ست، زیرا تمامی قطعات مهم و قابل اتکا در یک سیستم درب خودکار، در اپراتور آن جمع شده اند و باید همیشه نسبت به این مرکز فرماندهی حساس و مطمئن بود. هر گونه خرابی در درب اتوماتیک شیشه ای، سیستم عبور و مرور شما را فلج خواهد کرد و کلیه روند کاری ساختمان، مختلف می گردد.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

توجه داشته باشید که اپراتورهای درب اتوماتیک در انواع گوناگون و برندهای مختلف عرضه می شوند. بسته به نوع کاربری و نیازی که دارید، اپراتور خاصی به شما پیشنهاد خواهد شد.

انواعی از اپراتورهای economy، high speed و heavy duty را داریم.

اپراتورهای economy

اپراتورهای economy دارای نرخ اقتصادی و مقرون به صرفه بوده و مناسب برای بودجه های محدودتر هستند. در صورتی که نیاز شما به درب شیشه ای اتوماتیک ، آن قدرها سنگین نیست و تعداد تردد بالایی در روزمره ندارید، اپراتورهای Economy یا اقتصادی، نیازتان را به خوبی برطرف خواهند کرد.

اپراتورهای high speed

اپراتورهای high speed نیز همان طور که از نام آن ها پیداست، با سرعت بالاتری حرکت می کنند. این اپراتورها سرعت بازشوندگی و بسته شدن، قابل توجهی داشته و دارای کیفیت بالایی در حرکت هستند. برای محیط هایی که نیاز به رفت و آمد بالا بوده و حجم ورودی و خروجی قابل توجه است، برای بهبود کیفیت آمد و شد، به اپراتورهای high speed نیاز خواهیم داشت.

اپراتورهای heavy duty

در نهایت اپراتورهای Heavy duty دارای قدرت بالاتری بوده و می توانند درب های سنگین تری را تحمل کرده و جا به جا کنند. این اپراتورها سرعت نسبتا کمتری داشته و در محیط های خاص که درب های بزرگ و با ارتفاع زیادتری را می طلبند، قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که در صورت عدم تناسب میان اپراتور با یک درب خودکار سنگین، به سرعت با خرابی اپراتور و لرزش درب ها حین باز و بسته شدن، روبرو خواهیم شد.

به طور مثال برای یک فروشگاه شیرینی فروشی، نیاز به درب های اتوماتیک خودکار با ارتفاع بالاتر و بر حسب آن اپراتورهای قوی تری نیاز خواهید داشت. اما در خصوص یک آژانس مشاور املاکی، نیاز چندانی به اپراتور قوی نخواهید داشت. در این صورت یک درب خودکار شیشه ای معمولی و اپراتوری متناسب با آن، کافی خواهد بود.

در صورتی که قصد سفارش و خرید درب اتوماتیک شیشه ای دارید، خوب است که نسبت به اپراتور نصب شده حساسیت داشته و برند و کارایی آن را مورد بررسی شخصی قرار دهید.

از یاد نبریم که اپراتور درب خودکار، باید همخوانی و سازگاری با دیگر قطعات درب از جمله وزن آن داشته باشد. در صورتی که اپراتور با درب اتوماتیک سازگار نبوده و تناسبی با آن نداشته باشد؛ در زمانی کوتاه با مشکل روبرو شده و نیاز به تعمیرات یا تعویض قطعه پیدا خواهید کرد.

بهترین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای با مانیس در

مانیس در به عنوان ارائه دهنده محصولات و راه حل های استفاده از درب های خودکار، از بهترین و معتبرترین اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کرده و گزینه هایی کامل مرتبط و مقرون به صرفه را به مشتریان خود پیشنهاد می کند. اپراتورهای  ES200 dorma، کابا، لابل، اپتیما و اریکو در میان اپراتورهای ارائه شده توسط مانیس در قرار داشته و بسته به نظر کارشناسان مجموعه، بهترین مورد به مشتری پیشنهاد خواهد شد.

مانیس1

همین طور مجموعه تخصصی مانیس در با داشتن کارشناسان نصب زبده و بهترین خدمات پس از فروش، مراحل نصب و نگهداری و تعمیرات درب های خودکار و تمامی قطعات آن ها از جمله اپراتورها، سنسورها و ... را به دست می گیرد.

به واقع با خرید درب اتوماتیک شیشه ای از مانیس در، خود را کاملا از هر مشکلی در خصوص درب و قطعات آن، رهانیده و کلیه امور را به کارشناسان مانیس در می سپارید. به علاوه با مراجعه به وب سایت مانیس در به آدرس https://manisdoor.com/ قادر به مشاهده کلیه محصولات خواهید بود. در صورتی که مایل به دریافت آگاهی و اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل نصب و اشکال مختلف درب های اتوماتیک باشید، در بخش آموزش نصب و نمونه کارها؛ اطلاعات جامع و آموزنده ای خواهید یافت.