۵ راهکار مهم جهت جلوگیری از ریزش موی زنان

ریزش موی زنان به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، تغییر سطح هورمون یا به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری ممکن است اتفاق بیفتد. گزینه های مختلف درمانی برای ریزش موی زنانه وجود دارد، از جمله داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل. گزینه های دیگر شامل نور درمانی، هورمون درمانی یا در بعضی موارد کاشت مو می باشد.

رژیم غذایی مفید و حفظ یک سبک زندگی سالم می تواند به سالم ماندن مو کمک کند.

1.ماینوکسیدیل

موضوعات مختلفی می تواند باعث ریزش موی زنان شود. سازمان غذا و دارو (FDA) ماینوکسیدیل را برای درمان ریزش مو تأیید می کند. ماینوکسیدیل هم برای مردان و هم برای زنان بی خطر است و افراد پس از استفاده از آن میزان رضایت بالایی را گزارش می کنند.

ماینوکسیدیل رشد موها را تحریک می کند و ممکن است چرخه رشد آنها را افزایش دهد. این می تواند باعث ضخیم شدن موها و کاهش ظاهر لک یا ریزش موی سر شود. داروی مینوکسیدیل در دو غلظت موجود است: محلول 2٪ که برای به دست آوردن بهترین نتیجه به دو بار در روز نیاز دارد ، در حالی که 5٪ نیاز به استفاده روزانه دارد.

مطالعات ارسال شده به مجله بین المللی معتبر پوست و مجله آکادمی پوست آمریکا دریافت که ماینوکسیدیل 2% برای زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی مؤثر است. اگر شخصی با ماینوکسیدیل موفقیت پیدا کرد ، باید به طور نامحدود استفاده از آن را ادامه دهد. هنگامی که فرد استفاده از ماینوکسیدیل را متوقف می کند ، موهای وابسته به رشد آن به احتمال زیاد داخل بدن می شوند 6 ماه.

عوارض جانبی ماینوکسیدیل غیر معمول و به طور کلی خفیف است. برخی از خانم ها ممکن است واکنش آلرژیک به مواد موجود در محصول مانند الکل یا پروپیلن گلیکول را تجربه کنند. تعویض فرمول یا امتحان کردن مارک های مختلف ممکن است این علائم را کاهش دهد.

همچنین برخی از خانم ها هنگام استفاده از ماینوکسیدیل ممکن است در ابتدا ریزش مو را تجربه کنند. این حالت معمولاً بعد از چند ماه اول درمان با تقویت شدن مو متوقف می شود. علاوه بر این ، سوء استفاده از ماینوکسیدیل یا استفاده از آن در پیشانی یا گردن در مقادیر زیاد ممکن است باعث رشد مو در این مناطق شود. برای جلوگیری از این عوارض جانبی فقط ماینوکسیدیل را روی پوست سر بمالید.

برای ریزش مو در ناحیه ابرو با ما تماس بگیرید : ۰۲۱۵۴۵۰۳ کلینیک خانه سفید. بعد از معاینه پزشک متخصص کلینیک اقدام به درمان ریزش و یا در صورت نیاز کاشت ابرو برای شما می کند.

2.نور درمانی

نور درمانی سطح پایین ممکن است به تنهایی درمان کافی برای ریزش مو زنان نباشد ، اما ممکن است برای تقویت اثر سایر درمان های ریزش مو مانند مینوکسیدیل عمل کند.

یک کارآزمایی که در ژورنال پوست و پوست ، ژنتیک و هپاتولوژی به ژورنال ارسال شده است ، نشان داد که در مقایسه با گروههای کنترل ، افزودن نور کم به درمان 5٪ به طور منظم مینوکسیدیل برای آلوپسی آندروژنتیکی به بهبودی موها کمک کرده و رضایت کلی شرکت کنندگان از درمان آنها را نشان می دهد.

etebar2

3.کتوکونازول

کتوکونازول دارو ممکن است در مواردی مانند آلوپسی آندروژنتیک ، که در آن کاهش می یابد ، به ریزش مو کمک کند منبع قابل اعتمادالتهاب از فولیکول های مو اغلب به ریزش مو کمک می کند.

کتوکونازول به عنوان یک شامپو موجود است.  نیزورال بهترین مارک شناخته شده است و برای خرید از طریق پیشخوان و بصورت آنلاین در دسترس است . نیزورال حاوی غلظت کم کتوکونازول است ، اما غلظت های قوی تر نیاز به تجویز پزشک دارد.

4.کورتیکواستروئیدها

برخی از زنان نیز ممکن است به تزریق کورتیکواستروئید واکنش دهند. پزشکان از این روش درمانی فقط در صورت لزوم ، برای شرایطی مانند آلوپسی آره آتا استفاده می کنند . آلوپسی آرئاتا منجر به ریزش موهای فرد در لکه های تصادفی می شود.

5.پلاسمای غنی از پلاکت

شواهد اولیه نشان می دهد که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است به کاهش ریزش مو نیز کمک کند. تزریق غنی از پلاسما توسط یک پزشک انجام میشود که خون فرد را جدا می کند ، پلاسمای غنی از پلاکت را از خون جدا می کند و مجدداً آن را به قسمت داخل پوست سر در مناطق آسیب دیده تزریق می کند. این به سرعت بخشیدن به ترمیم بافت کمک می کند.

بررسی اخیر ارسال شده برای منبع اعتمادجراحی پلاستیک زیبایی خاطرنشان کرد: اکثر مطالعات نشان می دهد که این روش درمانی باعث کاهش ریزش مو ، افزایش تراکم مو و افزایش قطر هر مو می شود.

با این حال ، از آنجا که اکثر مطالعات تاکنون بسیار ناچیز بوده اند ، این بررسی خواستار تحقیقات بیشتر با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت برای آلوپسی آندروژنی است.