تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی فست فود چیست و برای خرید آنها باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه بدلیل گسترش شهرها و زندگی ماشینی و همچنین لزوم کاهش زمان پخت و پز، استفاده از غذاهایی مانند فست فودها رونق بیشتری پیدا کرده است. فست فودها برخلاف غذاهای سنتی بسیار سریع تر حاضر می‌شوند و خوردن آنها نیز در عین راحتی، زمان کمتری را از شما می‌گیرد. شما می‌توانید در حالی که راه می‌روید، داخل اتوبوس یا اتومبیل شخصی خود هستید، به راحتی غذای خود را میل کنید. همچنین نیاز نیست مدت زیادی را برای آماده شدن سفارش غذای خود صرف کنید. از این رو کسب و کارهای مربوط به تهیه فست فود بسیار رونق و گسترش پیدا کرده است. برای راه اندازی یک فست فود خوب شما باید به موارد مختلفی را مد نظر داشته باشد، یکی از مهمترین آنها تهیه تجهیزات فست فود با کیفیت است. این تجهیزات بسیار گسترده هستند و تهیه همه آنها شاید برای همه مغازه‌ها لازم نباشد. بنابراین شما باید با توجه به نیازتان تجهیزات فست فود خود را تهیه کنید. شما ابتدا باید بدانید چه وسایلی لازم دارید، چطور آنها را تهیه کنید و از چه شرکتی آنها را تهیه کنید. انتخاب شرکتی که تمام وسایل مورد نیاز شما را بصورت یکجا بتواند فراهم کند، موهبت بسیار بزرگی است. شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی طوس، از جمله شرکت‌هایی است که بهترین و کاملترین تجهیزات فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را می تواند در اختیار شما قرار دهد. در اینجا لیست تجهیزات مورد نیاز و نکاتی که برای تهیه آنها لازم است بدانید را برای شما گرد آوری کرده ایم.

20

تجهیزات فست فود موردنیاز

تجهیزات فست فود انواع مختلفی دارد، مثلا تجهیزات پخت غذا، تجهیزات سرو غذا، تجهیزات شست و شو، تجهیزات نگهداری، تجهیزات راه اندازی و..... از تجهیزات پخت غذا می توان فر ساندویچی، فر پیتزا صنعتی ، سرخ کن صنعتی، دستگاه گریل، دستگاه کباب ترکی، دستگاه ذرت مکزیکی، هات داگ پز، اجاق گاز صنعتی، هات داگ رولر، همبرگر زن، شوت سیب زمینی، سوپ داغ کن، ساندویچ میکر صنعتی، سالاماندر برقی، تستر، پاستا پز، گریل استیک و ... را نام برد. البته هر کدام از این تجهیزات اندازه ها و مدل های مختلفی دارند که در ادامه در مورد چگونگی انتخاب گزینه مناسبی از آنها صحبت خواهیم کرد.

تجهیزات سرو غذا شامل ظروف مورد نیاز، قاشق و چنگال و چاقو، ابزار بسته بندی برای غذاهای مختلف مثل کارتن برای پیتزا، فویل آلومینیومی برای ساندویچ، لیوان و ظروف موردنیاز برای سرو نوشیدنی و ... را نام برد.

تجهیزات شست و شو شامل سینک استیل، وان شست و شوی استیل، کابینت آبچکان، ماشین ظرفشویی، میز ورود و خروج ماشین ظرفشویی صنعتی و .. است.

از تجهیزات نگهداری می توان یخچال و فریزرهای صنعتی، یخچال های ویترین دار، میز نان، گرمخانه شیشه ای و ویترینی، قفسه استیل و .... را نام برد.

تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی یک فست فود، علاوه بر همه انواع وسایل بالا می توان هود، میز و صندلی، چرخ گوشت، گوشت کوب برقی، خمیر پهن کن، میز دورچین، میز خمیر و وردنه، دستگاه کالباس بر، میز کار استیل، دستگاه مرینیتور، میز بردینگ، تخته کار چوبی، همبرگر زن صنعتی، دستگاه یخ ساز صنعتی، میکروویو، توستر، لامپ و لوستر و .... را نیز نام برد.

21

نکات لازم برای تهیه تجهیزات فست فود

همانطور که در بالا مشاهده کردید تعداد تجهیزات مورد استفاده در فست فود بسیار زیاد است اما شما مجبور نیستید همه آنها را تهیه کنید.

منوی غذایی: اولین نکته ای که هنگام خرید تجهیزات فست فود باید به آن توجه داشته باشید منوی غذایی شماست. شما باید با توجه به منوی غذاییتان تجهیزات لازم را تهیه کنید. مثلا اگر پیتزا جز غذاهای اصلی منوی شما است، باید حتما فر پیتزا صنعتی را تهیه کنید. یا ممکن است شما فقط سرو انواع ساندویچ ها و غذاهای کنتاکی را در فست فود خود انجا دهید، در این صورت باید حتما سرخ کن صنعتی در آشپزخانه رستوران شما وجود داشته باشد.

اندازه فضای در دسترس شما. نکته دوم در هنگام تهیه تجهیزات فست فود، توجه به اندازه مکانی است که شما می خواهید در آن فست فود راه اندازی کنید. قطعا اگر فضای شما کوچک باشد، شما نمی‌توانید فضای زیادی را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید و همه انواع غذاها را نیز در رستوران خود سرو کنید. مثلا برای مکان های کوچک شما بهتر است از وسایل کوچکتر مانند فرهای صنعتی کوچک، سینک یا میز کار با ابعاد مناسب استفاده کنید. آشپزخانه شما نباید فضای زیادی از فست فود شما را بخود اختصاص دهد زیرا محل سرو غذا در این صورت بسیار کوچک می شود و ممکن است مشتریان شما را کاهش دهد.

جنس وسایل مورد استفاده. سعی کنید در انتخاب جنس مناسب دقت کنید، زیرا تجهیزات فست فود بخصوص تجهیزات پخت غذا و شست و شو بسیار در معرض مواد غذایی و رطوبت و شست و شو هستند. مثلا جنس سینک یا وان شست و شو حتما باید استیل باشد؛ چون بقیه فلزات به مرور زمان دچار زنگ زدگی می‌شوند و شما مجبور می شوید وسایل خود را مجددا تعویض کنید، که مقرون به صرف نیست.

بودجه اولیه. راه اندازی فست فود می تواند بسیار هزینه بر باشد، به این ترتیب اگر شما تازه می خواهید فست فود خود را را بیندازید، بهتراست از برندها و وسایل با قیمت مناسب تر شروع کنید، زیرا ممکن است بدلیل کم تجربگی سود مناسبی از رستوران خود نداشته باشید، و یا در صورت تغییر شغل ضرر و زیان زیادی نبینید. گاهی برای کاهش هزینه ها شما می‌توانید از وسایل دست دوم موجود در بازار استفاده کنید، نیازی نیست برای راه اندازی فست فود جدید، همه وسایل شما نو باشند.

خدمات پس از فروش. ارائه خدمات پس از فروش توسط کمپانی که تجهیزات موردنیاز خود را از آنها تهیه می کنید بسیار ضروری است. زیرا شما قیمت گزافی را برای این تجهیزات پرداخت می کنید، به همین دلیل بهتر است آنها را از شرکت‌هایی تهیه کنید که ضمانت و خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه می دهند. این خدمات می توانند شامل سرویس چند ماهه، تعویض قطعات یا حتی تعمیر دستگاههای مورد استفاده شما باشند.

22

شرکت های زیادی در کار تولید، فروش و ارائه خدمات پس از فروش تجهیزات فست فود هستند. اما شما باید در انتخاب آنها دقت کنید. هنگام انتخاب کمپانی، تجربه، کیفیت و قیمت کالاهای مختلف را با انواع مشابه دیگر مقایسه کرده و سپس تصمیم گیری نمایید. تهیه تجهیزات با کیفیت بسیار در رونق کار شما مهم است. توجه داشته باشید که آشپزخانه، قلب تپنده رستوران شماست، به طور مثال اگر وسایل مناسبی برای پخت غذای خود تهیه نکنید، ممکن است غذای شما کیفیت خوبی را نداشته باشد و مشتریان خود را از دست بدهید. یا اگر مسائل بهداشتی را هنگام شست وشو خوب رعایت نکنید ممکن است رستوران شما بدلیل مشکلات بهداشتی پلمپ شود.

 شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی طوس از جمله معدود شرکت‌هایی است که تمام تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آشپزخانه های رستورانی و صنعتی را دارد. این شرکت تمام تجهیزات مربوط به راه اندازی، پخت غذا، نگهداری و ... را برای شما فراهم می کند. تنوع محصولات شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی طوس بسیار گسترده است و از بهترین برندها و جنس های موجود در دنیاست. این شرکت ، با ارائه خدمات پس از فروش گسترده، در صورت بروز هرگونه نقص در تجهیزات آشپزخانه شما، بخوبی آنها را برطرف می کند.