چه قطارهایی برای مسیر مشهد کرمان وجود دارد؟

مسیر مشهد کرمان یکی از مسیرهای پرتردد ریلی کشور است که بسیاری مسافران و گردش‌گران از آن استفاده می‌کنند. این مسیر شاید در ابتدا کمی طولانی به‌نظر برسد چراکه حدود ۱۶ ساعت به‌طول می‌انجامد اما اگر درطول مسیر خود، برنامه‌ی خوبی برای مسیر خود داشته باشید قطعا می‌توانید مسیر لذت‌بخشی را تجربه کنید. بسیاری افراد ترجیح می‌دهند نیمی از این ۱۶ ساعت را در خواب باشند تا کمتر دچار خستگی شوند و به همین جهت بلیط قطار مشهد کرمان خود را به‌نحوی رزرو می‌کنند که قسمتی از مسیر در شب طی شود. در مسیر مشهد کرمان، قطارهای ۴ ستاره ''غزال'' و همچنین قطارهای ۳ ستاره‌ی ''ستاره جوپار'' در کوپه‌های ۴ نفره و ۶ نفره به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند. بعد از رزرو بلیط قطار علی بابا می‌توانید با خیال راحت به کرمان سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید. در ادامه‌ی مطلب سعی می‌کنیم به ارائه نکاتی بپردازیم که در طول مسیر مشهد کرمان می‌تواند کمک زیادی به شما داشته باشد.

 

نکات مهم در سفر با قطار

اولین نکته‌ای در هنگام سوار شدن به قطار مشهد کرمان باید درنظر داشته باشید این است که لباس راحتی به‌همراه داشته باشید و در قطار با لباس‌های راحتی باشید. همچنین در مسیرهایی که مانند این مسیر طولانی است، پس از رزرو بلیط قطار مشهد کرمان از علی بابا و خرید آن، مسیری طولانی و شاید کسل کننده‌ای پیش رو دارید که اگر برنامه‌ی خاصی برای آن نداشته باشید، ممکن است این مسیر برای شما طولانی و خسته کننده شود. در این مسیر ۱۶ ساعته شما در چندین ایستگاه توقف خواهید داشت که می‌توانید از فروشگاه‌های آن واقع در این ایستگاه‌ها، موادغذایی لازم خود را تهیه کنید.

در قطارهای جدید داخل هر کوپه یک یا چند پریز شارژ وجود دارد که ممکن است برای تعداد مسافران یک کوپه کم باشد به همین خاطر می‌توانید یک سه راه کوچک و جیبی همراه خود داشته باشید تا بتوانید وسیله‌های الکترونیکی خود را بدون معطل شدن شارژ کنید و درطول مسیر مشکل شارژ نداشته باشید. اکثر قطارهای مسیر مشهد کرمان دارای پریز برق هستند و با بلیط قطار مشهد کرمان می‌توانید بدون نگرانی از گجت‌ها و وسایل الکترونیکی خود استفاده کنید.

شما با برقرار کردن ارتباط با افرادی که در کوپه‌ی شما هستند می‌تواند مسیر سفر مشهد کرمان را لذت‌بخش‌تر کنید؛ همچنین اگر قرار است در شهر کرمان به سراغ جاذبه‌های دیدنی این شهر بروید می‌توانید با افراد داخل کوپه مشورت کنید و از آن‌ها در این مورد بپرسید؛ شاید پیشنهاد‌های جذلبی برای شما داشته باشند. البته شما پس از رزرو بلیط قطار مشهد کرمان از علی بابا هم می‌توانید جاذبه‌های گردش‌گری مقصد خود را به‌صورت آنلاین مطالعه کنید.

1

اگر در طول سفر حوصله‌تان سر رفت بد نیست از کوپه‌ی خود خارج شوید و سری به کافه‌ی قطار بزنید. قطارهای ۴ ستاره‌ی غزال که در مسیر مشهد کرمان حرکت می‌کنند کافه‌های دوست داشتنی‌ای دارند که برای یک عصرانه می‌توانند بسیار مناسب و دلچسب باشند. کافه‌های قطار دارای منویی شبیه به کافه‌های دیگر است و به‌نسبت، قیمت مناسبی نیز دارند. البته در قطارهای ۳ ستاره‌ای که در این مسیر تردد می‌کنند کیفیت کافه‌ها کمی پایین‌تر است اما در هرصورت می‌تواند انتخاب خوبی برای یک عصرانه باشد.

 

سرگرمی در قطار

داشتن کتاب و یا لپ تاپ نیز از دیگر سرگرمی‌هایی است که می‌تواند در طول مسیر کمک زیادی به شما کند. این وسایل انبوهی از سرگرمی‌های دیجیتالی را در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک آن‌ سختی‌های مسیر برای شما به حداقل می‌رسد. مطالعه کتاب، گوش دادن به پادکست‌های صوتی، بازی‌های کامپیوتری و دیجیتالی و... از کارهایی هستند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها در طول سفر خود، سرگرم شوید. همچنین بسیاری افراد در طول سفرهای‌شان علاقه به نوشتن دارند و سعی می‌کنند درطول مسیر سفر اتفاقات پیش آمده در سفرشان را بنویسند. شما با این کار نیز می‌توانید طول مسیر را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید.

بهترین زمان خرید بلیط قطار تهران مشهد

همچنین داشتن خوراکی‌ و غذا یکی از موضوعاتی است که بسیار مهم است. هرچند با رزرو بلیط قطار علی بابا پس از سوار شدن از شما پذیرایی می‌شود اما اگر به‌همراه فرزندان کوچک خود سفر می‌کنید اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود زیرا قطعا در طول مسیر بچه‌ها گرسنه می‌شوند و شاید پذیرایی ابتدایی قطار برای آن‌ها کافی نباشد. همچنین در همه‌ی قطارها به مقدار محدودی خوراکی و تلنقلات به‌فروش می‌رسد اما مقدار آن نسبت به یک مغازه قطعا کمتر است؛ پس بهتر است در طول سفر به کرمان، مقداری خوراکی و ساندویچ به‌همراه داشته باشید. درطول سفر مشهد کرمان چندین ایستگاه بین راهی وجود دارد که شما باید با راهنمایی از مهمانداران قطار، ایستگاهی که قرار است پیاده شوید را بپرسید.

2

 

ضمنا همه‌ی قطارها قوانینی دارند که شما موظف به رعایت آن هستید. برای مثال سعی کنید هنگامی که در قطار خاموشی زده می‌شود سر و صدا نکنید و رعایت افرادی که خواب هستند را بکنید.

آشنایی با قطارهای مسیر همدان مشهد

در آخر یادآوری می‌کنیم که با خرید بلیط قطار علی بابا می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و بلیط مشهد کرمان را با کمترین قیمت رزرو کنید. همچنین در وب‌سایت می‌توانید ساعت حرکت رفت همه‌ی قطارها مشاهده کنید و مناسب‌ترین ساعت را برای بلیط خود رزرو کنید.

قطارهای مسیر مشهد کرمان، همان‌طور که گفته شد از دو نوع ۳ و ۴ ستاره هستند که متناسب با بودجه‌ و ساعت حرکت مورد نظرتان می‌توانید بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید.