استفاده از تکنولوژی روز شیشه در دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها اهمیت بسیار زیادی در میان سایر افراد پیدا کرده است. طراحان ساختمان و افرادی که در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی نقش دارند سعی می‌کنند همواره از تکنولوژی های جدید در طراحی‌های خود استفاده کنند. برای این کار روزانه به دنبال روش‌های جدید و لوازم مدرن موثر در طراحی دکوراسیون هستند. از زمان‌های قدیم تا به امروز شیشه‌ها نقش اساسی در طراحی دکوراسیون داشته‌اند. شیشه هیچوقت نقش مهم خود را در این زمینه از دست نداده و نخواهد داد، بلکه روز به روز به میزان تاثیر و اهمیت آن افزوده می‌شود. با  توجه به محبوبیت شیشه‌ها، روز به روز شاهد بوجود آمدن لوازم و تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که با استفاده از شیشه بوجود آمده‌اند. این لوازم جدید تاثیر بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون ساختمان‌ها دارند. از جمله این محصولات می‌توان به شیشه لاکوبل، کابین دوش، پارتیشن شیشه‌ای و در نهایت نرده شیشه‌ای اشاره کرد. در ادامه با هر کدام از این لوازم بیشتر آشنا می‌شویم.

استفاده از نرده شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

نرده شیشه‌ای همانطور که از نام آن مشخص است نرده‌هایی برای حفاظت از زوایای کناری اطراف پله‌ها هستند که در گذشته از جنس آهن ساخته می‌شدند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرده‌ها را از جنس شیشه می‌سازند. نرده شیشه‌ای به دلایل متفاوتی طراحی و ساخته شد. این نرده‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و مدرن‌سازی ساختمان‌ها دارند. با توجه به نقش مهم شیشه در دکوراسیون ساختمان های امروزی، می‌توان گفت که امروزه برای زیباسازی  و مدرن‌سازی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها در مرحله اول از شیشه ها کمک گرفته می‌شود. با توجه به این نکته استفاده از نرده‌های شیشه‌ای می‌تواند در یکپارچه سازی فضای داخلی خانه ها و یا ساختمان های اداری و تجاری موثر باشد.

از دلایل دیگر استفاده از نرده شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی، تنظیم نور داخل ساختمان‌ها است. شیشه‌های ساده می‌توانند نور را از داخل خود عبور داده و نور مورد نیاز درون ساختمان‌ها را فراهم کنند. ساخت پله هایی از جنس شیشه که در حال حاضر امکان پذیر شده است در کنار نرده شیشه‌ای، می‌تواند فضای داخلی خانه ها را پرنورتر و زیباتر جلوه دهد. به همین سادگی می‌توانید فضایی برای پرورش گل ها و گیاهان را در خانه ها فراهم کنید که به سادگی میزان نور مورد نیاز گیاهان را با استفاده از دکوراسیون شیشه‌ای تامین می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که این نوع نرده در دو نوع کلی تولید و استفاده می‌شود. می‌توان نرده ها به صورت تمام شیشه طراحی کرد یا اینکه به صورت تلفیقی از شیشه و فلز برای طراحی و ساخت نرده ها استفاده کرد. هر دو نوع زیبایی خاص خود را دارند و با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان ها می‌توان نوع مناسب را انتخاب کرده و استفاده کرد.

41

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها

یکی دیگر از تکنولوژی‌های جدید شیشه در طراحی و دکوراسیون، پارتیشن شیشه‌ای است که امروزه در طراحی ساختمان‌ها نقش بسیار موثری دارد. پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان به نوعی استفاده از شیشه برای ساخت دیوار معرفی کرد. در این صورت می‌توان اتاق هایی با دیوار های شیشه‌ای طراحی کرد. این اتاق ها می‌توانند در بسیاری از موارد بسیار کاربردی باشند. بعلاوه در ساخت یک اتاق شیشه‌ای برای کاربرد اصلی می‌‎توان تاثیر بسیار زیادی توسط این اتاق‌ها در زیبایی، مدرن‌سازی منازل و ساختمان‌های تجاری مشاهده کرد. می‌توان با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای فضای اصلی موجود در خانه ها را به قسمت های مختلف تفکیک کرده و به سادگی در برابر ورود عوامل متعدد خارجی مقاومت کرد. از جمله این عوامل به صداها، گرد و خاک، حشره ها و ... اشاره می‌کنیم. طراحی این نوع پارتیشن نیاز به دقت و تخصص زیادی دارد. بهترین کاربرد برای این پارتیشن‌ها استفاده در ساختمان های اداری و شرکت ها است.

استفاده از کابین دوش در طراحی و دکوراسیون داخلی

42

کابین دوش یک محفظه در اندازه های متفاوت است که در داخل حمام ها قرار می‌گیرد. این محفظه حاوی دوش و متعلقات مربوطه است که یک پنل کنترلی در قسمت پشتی آن قرار داده شده است. با استفاده از این پنل می‌توان تنظیمات مخصوص به دوش را تغییر داد و بر طبق خواسته شخص تنظیم کرد. این نوع کابین‌ها با توجه به اندازه حمام انتخاب می‌شوند و برای نظافت و پاکیزگی بیشتر طراحی و تولید شده‌اند. درب‌های کابین دوش از جنس شیشه بوده و در دو نوع کشویی و باز شو طراحی و ساخته می‌شود. برای طراحی این نوع محصول شیشه‌ای از طرح ها و اندازه های متفاوتی استفاده می‌کنند. استفاده از کابین در داخل حمام ها در کنار وان می‌تواند یک امکانات کامل برای استحمام محسوب شود. معمولا کسانی که می‌خواهند یک دوش سریع بگیرند از کابین دوش یا دوش های معمولی استفاده می‌کنند. در حالی که استحمام در وان ها زمان بر بوده و نیاز به آماده‌سازی وان ها خواهد داشت.