بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

با زیاد شدن روز افزون افراد برای خرید و فروش ارز دیجیتال، تعداد صرافی های ارز دیجیتال بیشتر میشوند. برای تحقق این امر افراد می توانند به صورت حضوری و آنلاین به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. امروزه سرویس های آنلاین بسیار آسان تر از مراجعات حضوری می باشد و سرعت انجام کارها را نیز افزایش می دهد.

اما انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال و قابل اطمینان همواره مسئله ای مهم و ضروری است.

امنیت ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین دغدغه های مردم، امینت ارز دیجیتال است و اینکه چگونه از رمز خود محافظت و نگهداری کنند. صرافی های آنلاین در واقع محیطی برای معاملات هستند و بحث نگهداری و پس انداز در این مکان ها صورت نمی گیرد.

اما همواره برای امنیت بیشتر در نظر داشته باشید که رمز ارز دیجیتال خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. برای نگهداری و امینت ارز دیجیتال خود، از کیف پول مناسب و قابل اطمینان از سایت های معتبری همچون دیجی اکسچنج استفاده کنید.

روش های خرید ارز دیجیتال :

با انتخاب صرافی های مختلف می توانید روش های مختلفی از خرید بیت کوین و یا فروش ارز دیجیتال را متناسب با نیاز خود، تجربه کنید. در این مطلب به دو نمونه از روش های خرید ارز دیجیتال اشاره می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

الف ) خرید ارز دیجیتال با ریال و حساب بانکی

ب ) خرید ارز دیجیتال با دلار و حساب ارزی

خرید ارز دیجیتال با ریال و حساب بانکی:

_ اگر ارز دیجتال مورد نظر شما، ارزی غیر از ارز های مشهور و معروف بیت کوین کش، بیت کوین، ریپل، اتریوم، لایت کوین و موارد مشابه باشد، احتمال اینکه صرافی با این ویژگی پیدا نکنید وجود دارد. در چنین شرایطی می بایست ایتدا یک ارز رایج خریداری کنید. و بعد از انجام این کار ارز خود را به ارزی که میخواهید تبدیل کنید.

_ بعداز اینکه در سایت صرافی مورد نظر خود عضو شدید، باید ارزها را به هم تبدیل کنید و بعد از اینکار، موجودی موردظر خودتان را به یک کیف پول قابل اطمینان و معتبر انتقال دهید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که معمولا همه صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی که خارجی هستند، اجازه فعالیت کشور ایران را نمیدهند. فقط در بعضی از آنها امکان این هست که آی پی را تغییر دهید و خرید و فروش را انجام دهید.

برای سهولت این امر، صرافی های آنلاین ایرانی نیز وجود دارند که این روند را برای شما انجام می دهند. بدین منظور شما می توانید در صرافی مورد نظر خود مانند سایت دیجی اکسچنج ثبت نام کنید و روند احراز هویت خود را انجام دهید و سپس برای فروش و خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر اقدام کنید.

41

خرید ارز دیجیتال با دلار و حساب ارزی:

انواع حساب های ارزی به صورت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و یک ساله وجود دارند که هر یک از افراد می توانند مطابق با نیاز خود بهترین نوع را انتخاب نمایند.

_خرید و فروش ارزهای دیجیتال با توجه به حساب دلاری

برای فرد معمولی ایرانی در سیستم پرفکت مانی و وب مانی امکان باز شدن حساب وجود دارد و روش دیگری برای افتتاح حساب دلاری نیست. و معمولا این حساب ها در پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال ، مورد تایید و معتبر نیستند.

حساب بر اساس نوع ارز :

به طور کلی می توان حساب ها را بر اساس نوع ارزهای زیر دسته بندی کرد:

. حساب سپرده یورو

. حساب سپرده درهم

. حساب سپرده پوند

در ایران ارز دیجیتال بخرید

در ایران صرافی های آنلاین وجود دارد که میتوانید ارز دیجیتال خود را خرید یا فروش کنید.

خرید ارز دیجیتال به صورت اینترنتی آسان است. در صرافی ها باید مدارکی مانند : عکس، کارت ملی و... داشته باشید.

تمامی این روش ها برای امنیت بیشتر به کار می رود، بعضی از سایت ها این کار را راحت کرده اند و با ورود و ثبت نام در سایت به صورت خودکار روند احراز هویت صورت می گیرد. در ادامه می توانید به راحتی خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال خود را انجام دهید.

اما این موضوع لازم به ذکر است که بدانید روند احراز هویت، ارسال عکس و اطلاعات شناسنامه ای تنها برای شناسایی افراد می باشد و این اطلاعات برای مدیریت سایت محفوظ نگه داشته می شود و نه تنها در سایت نمایش داده نمی شود، بلکه هیچ کاربر دیگری نمی تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

42

معاملات ارز دیجیتال

تریدر یا معامله گر کسی است که به دنبال خرید و فروش هر نوع دارایی مالی است و این کار را در بازارهای مالی انجام میدهد.

معامله گران در بازار ارز به دنبال خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال هستند و این کار را در بازه زمانی مختلف انجام میدهند. این بازه زمانی را یک روزه تا چند ماهه، میتوان بیان کرد. سرمایه گذاران با فکر و نگاهی بلندمدت به دنبال نگهداری ارزهای دیجیتال خود در کیف پولشان هستند و تفاوت سرمایه گذاران با معامله گران این است که، سرمایه گذاران ارز دیجیتال خود را به صورت یک تا چند ساله، نگهداری میکنند.

انواع معاملات ارز دیجیتال

  • معاملات روزانه
  • اسکالپینگ
  • معاملات سویینگ

معاملات روزانه: این معامله به صورتی است که از نوسانات کوتاه مدتی که در قیمت ها به وجود می آید ، کسب درآمد می شود.

اسکالپینگ: در این روش ، به این صورت است که در معاملات بسیار کوتاه مدت و کوچک ترین تغییرات قیمتی تمرکز دارند. در واقع در این روش شما قادر هستید که در روز ده ها یا حتی صد ها معامله انجام دهید.

معاملات سویینگ: در این روش، شما میتوانید از سود خوبی بهره مند باشید و خواهید توانست قیمت ها را به صورت مطلوب پیش بینی کنید.

43