چرا باید بیمه تکمیلی درمان داشته باشیم

هر سرپرست خانواده ای می داند که گردش درآمد و هزینه در یک خانواده باید به صورت منظم پیش برود تا بتواند با تعادل ایجاد شده در هزینه و درآمد، با آرامش اقتصادی امورات خانواده تحت سرپرستی خود را پیش ببرد. یکی از هزینه هایی که همیشه در خانواده وجود دارد، هزینه های مرتبط با سلامت و مسائل پزشکی هست. همیشه هم این هزینه ها ناشی از یک بیماری یا حادثه نیستند. برخی از این هزینه ها مانند زایمان، یک هزینه خوشایند هستند که اتفاقاً از آن ها استقبال هم می کنیم. یا وقتی به توصیه پزشکان هر سال تحت آزمایشات پزشکی قرار می گیریم، اتفاق خوبی است تا بدانیم که سیستم بدنی ما تنظیم هست یا خیر. و بتوانیم جلوی بروز بیماری را جلوتر بگیریم.

اما پرداخت این هزینه ها، از عهده هر شخصی بر نمی آید و همیشه باید از یک بیمه برای پرداخت آن ها کمک گرفت. اولین گزینه استفاده از دفترچه بیمه خدمات درمانی یا بیمه تأمین اجتماعی است. اخیراً هم سازمان بیمه سلامت ایرانیان تأسیس شده که بدون اینکه جایی شاغل باشید می توانید درخواست دفترچه بیمه سلامت ایرانیان کنید و از این دفترچه هم هنگام مراجعه به بیمارستان، کلینیک یا مراکز درمانی استفاده کنید.

اما مسئله مهم این است این دفترچه ها فقط در بیمارستان های دولتی پوشش مناسبی دارند و کمتر بیمارستان خصوصی این دفترچه ها را قبول می کند و از طرف دیگر، برخی دیگر از خدمات مثل آزمایشگاه، سونوگرافی یا رادیولوژی و امثال اینها هم با دفترچه خیلی به صرفه نیست چون درصد کمی از هزینه را پوشش می دهند.

بنابراین راهکار خوبی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از بیمه تکمیلی درمان برای جبران هزینه های پزشکی است. برای خرید بیمه تکمیلی معمولاً دو راهکار وجود دارد:

  1. بیمه تکمیلی گروهی. اگر در سازمان یا شرکت بزرگی شاغل هستید، معمولاً شرکت ها به صورت گروهی با یک شرکت بیمه قرارداد می بندند و شما می توانید با ثبت نام در بیمه تکمیلی، هم خود و هم خانواده تان را تحت پوشش قرار داده و با خیال راحت هزینه های درمان را از بیمه تکمیلی اداره و شرکت خود دریافت کنید.
  2. خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان. در صورتی که شغل آزاد دارید و امکان بیمه شدن به صورت گروهی را ندارید، خوشبختانه راهکار خوبی توسط بیمه سامان پیش بینی شده است. شما می توانید خودتان و اعضای خانواده را تحت پوشش بیمه تکمیلی خانواده سامان قرار دهید. کافی است که با  بیمه سامان تماس بگیرید و از کارشناس بیمه درمان بیمه سامان بخواهید که به شما مشاوره داده و بتوانید بر اساس جدول بیمه تکمیلی ارائه شده بهترین بیمه تکمیلی موجود را برای خودتان انتخاب کنید.

داشتن بیمه تکمیلی به شما این اطمینان را می دهد که مجبور نخواهید بود هزینه زیادی را در آینده برای درمان بیماری ها بپردازید. از طرفی، نیازی به پس انداز برای این موضوع و برای روز مبادا نیست. بنابراین می توانید منابع مالی خود را برای موضوعات دیگری ذخیره کنید.

از همه مهمتر اینکه وقتی بیمه تکمیل درمان دارید، خدمات درمانی باکیفیت تری را دریافت خواهید کرد چرا که نگرانی بابت پرداخت هزینه های بیمارستانی و عمل های جراحی ندارید. همین موضوع در روند بهبودی تأثیر زیادی خواهد داشت.

اما نکته مهم این است که می بایست در زمانی که در صحت و سلامت هستید نسبت به خرید بیمه تکمیل درمان اقدام کنید. چرا که اگر مشکلی بروز کند این احتمال وجود دارد که شرکت بیمه پیشنهاد بیمه شما را نپذیرد و آن زمان دیر شده باشد. بنابراین لازم است که امروز به این مسئله فکر کنید و حتماً در مورد بیمه های درمانی مناسب با شرایط خود و خانواده تان تحقیق لازم را انجام دهید.