تاثیر بازگشایی حرم بر اجاره آپارتمان و ویلا در مشهد

مشهد، معروف به پایتخت معنوی ایران شهری‌ست که از بهترین جاهای دیدنی، تاریخی و بهترین تفریحات ایران را در خود جای داده است. سالانه میلیون ها مسافر که بخش بزرگی از آن ها را اعراب تشکیل می دهند به مشهد سفر می کنند و مهم ترین دلیلشان، زیارت حرم امام رضا (ع) است. اما انتخاب اقامتگاهی مناسب برای مسافران مشهد همواره یک معضل است.

مشهد

مشهد را بیشتر بشناسیم

اصلی ترین جای دیدنی مشهد، حرم امام رضا است که از تمام نقاط مشهد به حرم مسیر وجود دارد. به لطف استقبال زیاد مسافران از این شهر، مشهد جزء معدود شهرهای ایران است که بیشترین اقامتگاه ها را دارد و هرچه به حرم نزدیک می شویم، تراکم این اقامتگاه ها در غالب مهمانسرا و هتل بیشتر می شود بطوریکه در اکثر کوچه های نزدیک حرم، شاید کمتر از پنج ساختمان غیرمسکونی مشاهده کرد.

اگر قصد بازدید از آرامگاه های معروف مشهد را دارید، در این شهر شش آرامگاه شامل آرامگاه فردوسی، خواجه ربیع، پیر پالان دوز، خواجه مراد، خواجه اباصلت و باغ موزه نادری وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. همچنین از جاهای دیدنی معروف مشهد هم می توان به مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز، بازار بزرگ رضا، باغ گیاه شناسی، باغ وحش وکیل آباد و غیره اشاره کرد. اما تفریحات مشهد هستند که عده کثیری از مردم برای ثبت هیجان انگیزترین خاطرات خود به مشهد سفر می کنند که این تفریحات شامل سد چالیدره، سرزمین موج های آبی، کوهسنگی و ده ها تفریحگاه دیگر هستند. اگر قصد شناخت بیشتر جاهای دیدنی مشهد را دارید میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

سفر به مشهد شاید خاطره انگیز و لذت بخش باشد اما چالش های خود را هم دارد که مهم ترین آن، پیدا کردن اقامتگاه، گشت و گذار در بازارهای شلوغ و پر رفت و آمد مانند بازار بزرگ رضا و همچنین یافتن بلیط مناسب قطار، هواپیما یا اتوبوس مناسب برای سفر در تعطیلات یا ایام خاص مانند ولادت و وفات امام رضا (ع). اگر هم به مشهد سفر کردید، تهیه بهترین و معروف ترین سوغاتی های مشهد مانند زعفران، زرشک، عطر معروف مشهدی، نقل و نبات، سنگ های فیروزه در قالب انگشتر و گردنبند و گلیم بافی های معروف این شهر را فراموش نکنید.

حرم امام رضا

آمدن ویروس کرونا به مشهد و تعطیلی تمام جاهای مهم از جمله حرم

تقریباً از بهمن ماه سال 1398 است که کرونا وارد کشور شده و تا به امروز ضرر زیادی را بر کاسب و کارها اعمال کرده. شهر مشهد که مهم ترین قطب درآمدش مسافران و زوار بود از جمله شهرهایی است که بیشترین ضرر را داشته که در میان آن ها، صاحبان هتل ها، مهمانسراها و آپارتمان نیز مدت زیادی را بدون درآمد سپری کردند هرچند تعطیلی حرم و جاهای دیدنی مشهد کمک قابل توجهی به جلوگیری از گسترش کرونا کرد اما مردم نیز پذیرفتند که جانشان مهم تر از مالشان است.

حرم مجددا بازگشایی شد؛ اما به شرط

بعد از 4 ماه سختی مردم مشهد، تصمیم بر آن گرفته شد تا درب های حرم مجدداً باز شود اما فقط زائرانی که موارد بهداشتی را رعایت می کنند اجازه ورود به حرم را دارند. همین بازگشایی باعث شد کرکره مغازه ها بالا کشیده شود و هتل ها و اقامتگاه ها نیز با رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن روزانه اتاق ها آماده پذیرایی از مسافران و زائرین مشهد باشند هرچند عده کثیری از مردم همچنان به این شهر خوش آب و هوا و دیدنی سفر نمی کنند.شما میتوانید برای سفر خود به مشهد از اجاره ویلا استفاده کنید تا در فضای عمومی نباشید و در ویلای خود باشید.

 

حرم

 

در دوران کرونا آپارتمان اجاره کنیم یه به هتل برویم؟

یکی از چالش های مسافران مشهد، انتخاب اقامتگاه مناسب در دوران کرونا است. اگر  فاصله اقامتگاه تا حرم برایتان مهم است پیشنهاد می شود به سراغ اقامتگاه های مطمئن بروید تا خیالتان از بابت ضدعفونی کردن اتاق ها و محیط تا حدودی راحت باشد اما در نظر داشته باشید اکثر مسافران هتل را به عنوان اقامتگاه خود در مشهد انتخاب می کنند لذا شاید نتوان هتل ها را محیطی چندان ایمنی برای اقامت انتخاب کرد و همچنین ممکن است اقامتگاه هایی هم وجود داشته باشد که هیچگونه از نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند.

یکی از بهترین راه ها برای اقامت، اجاره روزانه آپارتمان در مشهد است. آپارتمان های زیادی در مشهد وجود دارد که واحدهای آنها به مسافران به صورت روزانه اجاره داده می شود. به دلیل محبوب بودن هتل ها و مهمانسراهای نزدیک حرم، متقاضیان کمتری به سمت اجاره روزانه آپارتمان می روند و همچنین، مالکین این آپارتمان ها همواره پس از گرفتن کلید از مشتری، اقدام به ضدعفونی کردن محیط می کنند. همچنین اگر هم می خواهید خارج از مشهد و به دور از شلوغی شهر زندگی کنید تا از مناطق خوش آب و هوای اطراف مشهد لذت ببرید، اجاره ویلا در طرقبه و شاندیز بهترین انتخاب خواهد بود چراکه طرقبه و شاندیز بهترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد هستند و علاوه بر دشت های زیبا و جاهای دیدنی، از بهترین رستوران های مشهد هم در این مناطق قرار دارد تا بهترین غذاها را برای بهترین مسافران مشهد سرو کنند.