نرم افزار حضور غیاب تحت وب و تحت ویندوز، راهکاری برای دوران کرونا

دورکاری این روزها یکی از بهترین راه‌حل‌های شرکت‌ها برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کروناست!

همین بهمن ماه سال 98 بود که ویروس مهلکی به نام کرونا وارد زندگی‌هایمان شد و همه سیستم زندگیمان را به هم ریخت!

از آن روز شوم، دیگر نه توانستیم با خیال راحت کار کنیم؛ نه چیزی بخوریم و نه به زندگی عادیمان ادامه دهیم!

آمار روز افزون شمار مبتلایان و جان باختگان این ویروس مهلک هم که روز به روز رو به فزونی داشت!

در نتیجه روسای سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف تصمیم گرفتند برای حفظ جان کارمندانشان، وظیفه‌ی خود را انجام دهند و آن‌ها را دورکار کنند!

در این مقاله تصمیم داریم درباره‌ی چند راهکار مهم برای افزایش بهره‌وری کارمندان دورکارتان صحبت کنیم!

دورکاری چیست؟

دورکاری همان‌طور هم که احتمالا از اسم آن نیز پیداست؛ به کار از راه دور گفته می‌شود!

اما فکر نکنید که این اصطلاح از زمان کرونا به وجود آمده است بلکه پیش از دوران کرونا نیز بسیاری از کارمندان شرکت‌های مختلف آپشن دورکاری را داشتند.

زیرا برای شرکت صرفه ندارد که به همه‌ی کارمندان خود، حقوقی کامل را اعطا کند در نتیجه با بعضی از آن‌ها به صورت دورکار کار می‌کند و حق بیمه و سایر مزایا را از گردن خود ساقط می‌کند.

نرم افزار حضور غیاب

دورکاری و وزارت کار

همان طور که گفتیم از زمانی که پای کرونا به زندگی‌هایمان باز شده است؛ دیگر هیچ کدام از ما شرایط عادی زندگی خود را نداریم و شیوه‌ی زندگیمان به کل عوض شده است!

وزارت کار هم برای این که با شرایط پیش آمده شمار ابتلا به کرونا و ریسک کارمندان در ابتلا را کاهش دهد؛ به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف بیانیه‌ای را ابلاغ کرده که باید شرایط دورکاری برای کارمندان تعریف شود.

حال تعریف شرایط دورکاری یک طرف مدیریت و جلوگیری از کاهش بهره‌وری و رشد سازمان هم یک طرف!

یعنی ممکن است گفتن آن ساده به نظر برسد که کارمندان را دورکار کنیم تا سالم بمانیم؛ اما باید تکلیف این موضوع هم مشخص شود که آیا با دورکاری شرکت یا سازمان با افول رو به رو نمی‌شوند؟!

پس اگر هم تصمیم داریم که کارمندانمان را دورکار کنیم حتما باید راهکارهای مدیریتی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم از آن‌ها انتظار حداکثر بهره‌وری را در شرایط دورکاری داشته باشیم!

در ادامه چند راهکار کلیدی برای مدیریت کارمندان دورکارتان به شما معرفی می‌کنیم!

نرم افزار حضور غیاب تحت وب

راهکارهای مدیریت کارمندان دورکار

همه‌ی ما می‌دانیم که شرایط دورکاری شرایطی عادی نیست که از کارمندانمان انتظار داشته باشیم که همانند قبل کار کنند و دقیقا همان حجم از کار و همان میزان از بهره‌وری را داشته باشند!

زیرا کار کردن در خانه نیز با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و کارمند ممکن است میزان تمرکز کافی را برای کار کردن در خانه نداشته باشد.

فقط کافیست شما با یاگیری چندین راهکار کلیدی، بتوانید کارمندان دورکارتان را به بهترین شکل مدیریت کنید و استحکام و دوستی بین اعضای تیم را در این دوران بحرانی حفظ کنید!

حال بیایید با یکدیگر چندین راهکار مدیریتی مناسب را مرور کنیم:

  • ارتباطتان را از حالت عادی بیشتر کنید:

توجه داشته باشید که بین پیگیری کردن و جویا شدن از احوال کارمندان  و Micro-managment تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

شما با پیگیری مداوم کارها قصد ندارید به کارمندانتان نشان دهید که به آن‌ها اعتماد ندارید بلکه می‌خواهید ارتباط و همدلیتان را با فرد حفظ کنید!

  • زمانی برای تحویل پروژه‌ها مشخص کنید!

پیش از سپردن هر نوع وظیفه و پروژه به کارمند دورکار، ابتدا طی یک جلسه تمامی وظایف را به صورت کامل و روشن برای کارمند شرح دهید و از او بخواهید تا کارهای مشخص شده را تا حداکثر چه زمای به شما تحویل دهد! این عمل باعث می‌شود تا هم کارمند شما تکلیف خودش را بداند و هم شما از دیر یا زود شدن وعد تحویل کنترلتان را از دست ندهید!

  • اعتماد و اخلاق حرفه‌ای را ترویج دهید!

در هر صورت کارمندانتان قرار نیست همیشه برای شما کار کنند و شرکت شما هم اولین و آخرین جای کار آن‌ها نیست!

پس چه بهتر است که تمامی کارهای شرکت شما با ترویج اخلاق و اعتماد همراه باشد تا کارکنان از کار کردن در کنار شما، احساس خوبی داشته باشند نه اینکه به دنبال فرار کردن از دست شما و شرکتتان باشند!

نرم افزار حضور و غیاب و دورکاری

همان‌طور که گفتیم وزارت کار طی ابلاغ بیانیه‌ای از سازمان‌ها خواسته تا شرایط دورکاری را برای کارمندانشان فراهم کنند!

علاوه بر این قضیه در این بیانیه ذکر شده است که دستگاه‌های حضور و غیاب شرکت‌ها نیز باید از شرایط دورکاری پشتیبانی کنند و قابلیت ثبت ساعات کاری کارمند در زمان دورکاری را داشته باشند.

علاوه بر این وضعیت اضافه‌کار و مرخصی هم باید مانند قبل در نظر گرفته شود!

خبر خوب این است که تمامی شرکت‌هایی که از دستگاه‌های حضور و غیاب جهان گستر پارس استفاده می‌کنند دارای این قابلیت هستند و این سازمان‌ها نیاز به خرید دستگاه جدیدی برای رفع نیازهای خود ندارند!

کافیست سازمان‌ها نرم ‌افزار حضور و غیاب (https://www.jahangostarpars.com/time-attendance-software/) مربوطه به دستگاه را تهیه کنند و روی سیستم خود ثبت کنند تا کارمندان بتوانند با ورود به محیط نرم‌افزار ساعات کاری و اضافه‌کار خود را مدیریت و ثبت کنند!

حال کارمندان دورکار برای ثبت ساعات کاری  استفاده از دستگاه حضور و غیاب می‌توانند هم از نر افزار حضور غیاب تحت وب استفاده کنند و هم تحت ویندوز.

بیایید کمی با این دو نرم افزار نیز بیشتر آشنا شویم

نرم افزار حضور غیاب تحت ویندوز

نرم افزار حضور غیاب تحت وب

حال بگذارید به زبان ساده به شما بگویم که نرم افزار حضور و غیاب تحت وب، به چه نرم‌افزاری گفته می‌شود.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب، نرم افزاری است که کاربران برای استفاده از آن نیاز به یک ارتباط شبکه و یک مرورگر مطمئن مانند کروم، فایر فاکس یا هر مرورگر دیگری دارند!

البته این که می‌گوییم این نرم‌افزار تحت وب است؛ لزوما به این معنا نیست که تمامی عملکرد نرم افزار به اینترنت وابسته است و بدون اینترنت برای آن مشکلی پیش خواهد آمد.

جالب است بدانید قطع یا وصل بودن اینترنت، مشکلی را در اجرای نرم‌افزار ایجاد نمی‌کند و بدون اتصال اینترنتی هم نرم‌افزار بدون مشکل اجرا می‌شود.

نرم افزار حضور غیاب تحت ویندوز

نرم افزار تحت ویندوز رادن شرکت جهان گستر که با نام IO control شناخته می شود؛ کامل ترین نسخه ی نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز است.

این نرم افزار با تنظیمات پیشرفته و امکانات گسترده‌ای که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ امروزه توسط بسیاری از مشتریان محترم جهان گستر استفاده می شود و توانسته به خوبی به نیازهای این مشتریان عزیز پاسخ بگوید.

نرم‌افزار حضور غیاب تحت ویندوزجهان گستر پارس با زبان برنامه نویسی دلفی طراحی شده است.

این نرم افزار حضور غیاب تحت ویندوز، به صورت یک فایل exe و یک فایل اجرایی بوده که نیازی به راه اندازی یا نصب پیچیده ای ندارد و تنها پیش نیازی که دارد نسخه ای از برنامه sql server است که می تواند از نسخه ۲۰۰۰ به بالا با توجه به نسخه سیستم عامل ویندوزی که قرار است برنامه روی آن نصب شود، استفاده کند.

نتیجه گیری

در این مقاله، سعی کردیم به یکی از موضوعات ترند این روزها که همان دورکار در زمان کرونا  است بپردازیم و تمامی اطلاعاتی که ممکن است شما لازم داشته باشید را در این زمینه به شما ارائه کنیم!

شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای مدیریتی  کارمندان دورکارتان را خیلی خیلی بیشتر از بسیتری از کارمندان عادی مدیریت کنید و بهره‌وری آن‌ها را بالا ببرید!

فقط کافیست مطالعه کنید و یاد بگیرید!

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید!